همزمان با روز کتابدار و هفته کتاب و کتابخوانی؛

کتابداران کتابخانه جامعه‌الزهرا(س) تجلیل شدند

تجلیل از کتابداران کتابخانه

خانم برقعی با تجلیل از کتابداران کتابخانه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همزمان با روز کتابدار، تصریح کرد: کتابداران، حافظان علم از نسلی به نسل دیگر هستند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی همزمان با روز کتابدار و هفته کتاب و کتابخوانی با کتابداران کتابخانه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دیدار کرد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این دیدار، ضمن عرض تبریک به مناسبت روز کتابدار و گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، با اشاره به اهمیت جایگاه و مسئولیت کتابداران، اظهار داشت: شما با فعالیت در این عرصه باعث می‌شوید که دانش و علم ماندگار شود.

خانم برقعی با اشاره به اینکه کتاب وسیله‌ای برای انتقال علم از نسلی به نسل دیگر است، تصریح کرد: اگر امروز روایات اهل بیت علیهم‌السلام و تفاسیر قرآن کریم از علمای متقدم در اختیار ما است، همه به برکت حافظان این کتاب‌ها بوده است.

وی یادآور شد: در طول تاریخ، ضربه‌های زیادی به کتاب‌ها و کتابخانه‌ها وارد شده است و چه بسیار کتاب‌ها و کتابخانه‌هایی که توسط حاکمان ظلم و جور به آتش کشیده شدند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: شما امروز حافظان و ناقلان علم از نسلی به نسلی دیگر هستید، شما آثار علما را حفظ می‌کنید تا به نسل بعد منتقل شود، بنابراین قدر و ارزش کار خود را بدانید.

دکتر برقعی با بیان اینکه شما به پرچمداران علم کمک می‌کنید و در ثواب کار آنان نیز شریک می‌شوید، اضافه کرد: گاهی ما کتاب می‌خوانیم و گاهی سبب می‌شویم چندین نفر کتابی را بخوانند که همین هم ارزشمند است.

وی یادآور شد: شما در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام برای تربیت سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف فعالیت می‌کنید تا عده‌ای دین اسلام و معارف اهل بیت علیهم‌السلام را تبلیغ کنند، مطالب علمی پایدار بماند و به نسل دیگر منتقل شود که امید است این فعالیت‌ها مورد مرضی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و ولیّ امر مسلمین مدظله العالی قرار گیرد.  

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام با حضور در میدان جنگ تغییر کردند و به افرادی خاص تبدیل شدند، گفت: امروز شما وارد میدان جهاد علمی شدید و این میدان، انسان را می‌سازد و این امر بستگی به خودمان دارد که اینجا را میدان مبارزه با فرهنگ باطل و علوم وارداتی بسازیم.

برقعی تصریح کرد: شما کتابداران باید این عرصه را میدان مبارزه جهاد علمی بدانید، شما فرماندهان این میدان هستید و باید به افرادی که به این میدان می‌آیند، انگیزه دهید تا فعالیت‌های علمی تأثیرگذاری ارائه دهند.

در پایان این مراسم، خانم برقعی، مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و خانم حقانی، معاون پژوهش این مؤسسه علمی حوزوی از سرکار خانم معصومه فراهانی، مدیر کتابخانه و کتابداران این مجموعه تجلیل کردند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱