اجرای طرح استقرار میز مشاوره ازدواج و خانواده در مصلای پردیسان

نماز جمعه پردیسان

طرح استقرار مشاوره ازدواج و خانواده تحت عنوان «زیر چتر آرامش» با حضور مبلغان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده و با تعامل اداره امور مبلغان معاونت فرهنگی تبلیغی روزهای جمعه در مصلای پردیسان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نشست تعامل بین حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی سرپرست اداره کل تبلیغ و ارتباطات، سرکار خانم عرب خزائلی مدیر کل امور طلاب و خانواده و سرکار خانم متوسل سرپرست اداره امور مبلغان برگزار شد.

سرکار خانم ملیحه عرب خزائلی در این نشست با تصریح بر اینکه خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه در دین مبین اسلام است، گفت: در دین اسلام، ارتقای جایگاه خانواده، تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از بی‌بندوباری سفارش‌های فراوانی شده است.

وی تأکید کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب‌پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است، به طوریکه اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها به درون جامعه نیز رسوخ کرده و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد.

مدیر کل امور طلاب و خانواده به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی مبنی بر اهمیت جایگاه مقدس ازدواج و حفظ اصل خانواده اشاره کرد و افزود: با توجه به مصوبه شورای جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به منظور حمایت از  ازدواج جوانان به ویژه طلاب، طرح استقرار میز مشاوره ازدواج و خانواده تحت عنوان «زیر چتر آرامش» روزهای جمعه یک ساعت به اذان ظهر در مصلای پردیسان (ویژه خواهران) اجرا می‌شود.

عرب خزائلی ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی  سرپرست اداره کل تبلیغ و ارتباطات در اجرای برنامه‌های فرهنگی در مصلای پردیسان، عنوان کرد: با تعامل اداره کل امور طلاب و خانواده و اداره امور مبلغان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، میزهای مشاوره ازدواج و خانواده از جمعه این هفته 23 شهریورماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی بیان داشت: در این طرح، دو میز مشاوره و ازدواج ویژه بانوان در دفتر امام جمعه پردیسان مستقر می‌شود و کارشناسان یک ساعت قبل از خطبه‌های نماز جمعه در محل حضور یافته و به سؤالات مراجعه‌کنندگان مرتبط با موضوعات خانواده و ازدواج پاسخ می‌دهند.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی به ارائه گزارشی از برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی مبلغان در اداره امور مبلغان پرداخت و به اجرای طرح شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر) اشاره کرد.

سرپرست اداره کل تبلیغ و ارتباطات تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های دورن مجموعه جهت هم افزایی بیشتر و تعامل با نهاد‌های بیرونی  با صرف هزینه کمتر از اهداف مهم این مجموعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان نیز در این نشست، ضمن قدردانی از اداره امور مبلغان جهت تربیت نیروهای نخبه در عرصه تبلیغ و تبریک به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در زمینه کارآمدتر شدن آموزش‌ها و پرورش نیروها، بر لزوم توجه به طرح سه میم که مجتمع، مدرسه و محله تصریح کرد.

امام جمعه پردیسان اظهار داشت: در پردیسان 64 مدرسه وجود دارد که اگر فعالیت‌های تربیتی تنها در مدارس متمرکز شود، اثر چندانی نخواهد داشت و باید ارتباط بین مدرسه، خانه و محله وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی تصریح کرد: برای کارآمدتر شدن  طرح‌ها باید دو طرح شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر) و سه میم (مجتمع، مدرسه و محله) در هم ادغام شود.

وی بر تعامل اداره امور مبلغان و ظرفیت شناسی تبلیغی و فعالیت‌های آنها در محله‌ها و حضور بانوان مبلغ یار تأکید کرد و افزود: ارتباط مبلغان با امام جماعت، مدیر مجتمع و مدیر مدرسه بسیار مهم است؛ همچنین تشکیل گروه تخصصی تبلیغی مدیریت اسلامی با رویکرد علمی در پردیسان می‌تواند تأثیرگذار باشد.

در این جلسه مصوب شد، طی جلساتی و به صورت یک بار در ماه، آسیب‌ها مورد بررسی قرار گیرد، همچنین جلسه ماهانه با حضور مبلغان پردیسان برگزار شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱