معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) مطرح کرد:

لزوم ساماندهی بانوان مبلغ در بحث امامت/برگزاری دوره‌های تبلیغی موضوع محور در جامعه‌الزهرا(س)

حجت الاسلام والمسلمین برزو

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو گفت: دوره تربیت مبلغ امامت، سنت حسنه ای است که بنیان گذاری شده تا مجموعه را هدایت کند و اگر این فعالیت، اساس و جایگاه خود را پیدا کند، می‌تواند جشمه جوشانی باشد که دیگر امور مجموعه را نیز سیراب خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو در مراسم افتتاحیه دوره تخصصی تربیت مبلغ امامت که از سوی اداره کل تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سالن مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: در معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، دوره‌های تبلیغی متعددی طراحی و سامان بخشی می‌شود و با استفاده از ظرفیت‌های مؤسسات علمی این دوره‌ها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: یکی از دوره‌های اصلی این معاونت، دوره‌های تبلیغی موضوع محور است که علاوه بر مهارت‌های عمومی تبلیغ مانند خطابه، کلاس داری، فن رسا و غیره، به صورت تخصصی به موضوعات مختلف پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو تصریح کرد: امروز در نظام آموزشی به دلیل ایجاد جریان‌های مختلف در جامعه مانند جریان‌های انحرافی، عرفان‌های نوظهور و معنویت گرایی نوپدید، با خلأیی از مباحث محتوایی مواجه هستیم و ما نمی‌توانیم نظام آموزشی را سیال ببینیم و چند واحد اضافه یا کم کنیم، یکی از راه‌های جبران این مسئله، از طریق برگزاری دوره‌های تبلیغی موضوع محور امکان پذیر است.

وی تأکید کرد: یکی از مباحث جدی که هر چه پیش می‌رویم، نیاز آن را بیشتر حس می‌کنیم، بحث امامت است؛ چنانچه تنها وجه تمایز شیعه و سایر مذاهب اسلامی، بحث امامت است.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به برگزاری دوره تخصصی تربیت مبلغ امامت در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: این دوره با همکاری بنیاد فرهنگی امامت که دارای ظرفیت علمی بالایی است، برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین برزو یادآور شد: در دوره امامت ما تنها به یک سطح از دانش نیاز نداریم، بلکه به سطوح مختلفی از مباحث دانشی نیازمندیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت عظیمی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای برگزاری دوره امامت وجود دارد که بر همین اساس این دوره در دستور کار قرار گرفت.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: ما نیاز به مبلغانی داریم که در پاسخ به شبهاتی که در بحث امامت مطرح می‌شود، توانمند باشند و در این عرصه فعالیت کنند؛ در حوزه خواهران کارهایی که در این عرصه صورت گرفته، ساماندهی نشدند که باید مورد ساماندهی قرار گیرند.

وی با اشاره به لزوم تولید محتواهای آموزشی در این دوره و شناخت خلأهای آموزشی و پژوهشی، گفت: ما باید بتوانیم در کارگروه پژوهشی تبلیغی، پیوست پژوهشی برای این دوره طراحی کنیم. اگر خواهری بخواهد به شبهه ای پاسخ دهد، ما باید اساس اطلاعات علمی را به گونه ای بچینیم که خواهران با پژوهش‌های خود، شبهات آینده را پاسخ دهند و به چشمه جوشان علوم اسلامی، احادیث و منابع اصلی متصل شده و نسبت به سوالات و شبهات آینده پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو عنوان کرد: برگزاری دوره تربیت مبلغ امامت، سنت حسنه ای است که بنیان گذاری شده تا مجموعه را هدایت کند و اگر این لجنه، اساس و جایگاه خود را پیدا کند، می‌تواند جشمه جوشانی باشد که دیگر امور مجموعه را نیز سیراب خواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از افرادی که وارد این عرصه شدند، اظهار داشت: امید است این دوره تبلیغی آغاز یک راه پرتوفیق و جزو باقیات الصالحات باشد.

تصویر آرشیوی

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱