خسارت کرنش در برابر غرب به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است

تجمع اعتراضی طلاب نسبت به اغتشاشات اخیر (13)

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: صبر و مقاومت در راه خدا هزینه دارد ولی ثمرات فراوانی هم دارد اگر ما در برابر خواسته های غربی ها تسلیم شویم نکبت و خسارت های سرسام آوری که با آن مواجه می شویم به مراتب بیشتر از هزینه مقاومتمان است.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدی در سومین نشست بصیرت افزایی طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در نیمسال اول تحصیلی با اشاره به اینکه مقاومت راهی است که ملت هایی که با مشکلات متعدد مواجه اند و هدفشان حق است آن را در پیش می گیرند، گفت: هیچ آرمانی بدون مقاومت تحقق نخواهد یافت و هیچ ملتی بدون مقاومت نمی تواند بر مشکلات غلبه پیدا کند.

وی افزود: مقاومت سیره مردان بزرگ الهی است در طول تاریخ ادیان می بینیم که پیامبران الهی و پیروان آنها برای تحقق آرمان های خود، راه مقاومت را در پیش گرفته اند. در این زمینه قرآن از طالوت نام می برد که در مقابل جالوت از خدا خواست تا او را در مسیرش استوار گرداند:  «ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین».

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) ادامه داد: قرآن ماموریت پیامبر اسلام و اصحاب ایشان را مقاومت عنوان می کند «فاستقم کما امرت و من تاب معک». در این آیه خداوند نه تنها از امام جامعه استقامت می خواهد، بلکه از امت هم می خواهد مقاومت کنند چرا که پیروزی قطعی برای کسانی است که مانند کوه در برابر مشکلات می ایستند «کانهم بنیان مرصوص».

تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در مقاومت در راه خدا

وی با اشاره به اینکه مومنان ضعیف، ترسو و بزدل نمی توانند به اهداف والای دینی در جامعه دست پیدا کنند و نمی توانند آرمان های الهی را در جامعه محقق کنند، اظهار داشت: پیامبر اسلام فرمود: «ان الله لیغضب المومن الضعیف الذی لا دین له» پرسیدند مومنی که دین ندارد کیست؟ فرمود: کسی که امر به معروف و نهی از منکر نمی کند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: امام حسین علما را در مکه جمع کرد و گفت یزید بدین خاطر بر شما مسلط شد که شما امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردید و از خودتان در مقابل کفر و منکر استقامت نشان ندادید در حالیکه فرهنگ، اقتصاد، سیاست و امنیت جامعه باید در دست علمای بالله باشد؛ کسانی که امین خدا در حلال و حرام هستند.

وی تصریح کرد: قرآن پیروزی قطعی را برای کسانی می داند که در برابر کفار مقاومت می کنند. بنابراین اگر دیدید راه شما راه حق است و دشمنان شما در مسیر باطل اند یقین بدانید که پیروزی نهایی از آن شما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین امیدی گفت: دشمنی که به زنان و کودکان هم رحم نمی کند و مانع تامین دارو برای کودکان پروانه ای می شود و دشمنی که حاضر است یک ملت نابود شود تا او به هدفش برسد این چنین دشمنی را نباید در برابرش سستی به خرج داد.

وعده تخلف ناپذیر الهی در همراهی با مقاومت کنندگان

وی با اشاره به آیه «فلاتهنوا و تدعوا الی السلم وانتم الاعلون والله معکم» خاطرنشان کرد: در این آیه معیت، ویژه مومنین است، همان معیتی که وقتی موسی و هارون خواستند در برابر فرعون زمان قرار بگیرد و واهمه داشتند، خداوند به آنها فرمود نترسید من با شما هستم. این وعده تخلف ناپذیر الهی است.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) ادامه داد: کسانی که فکر می کنند با چند توییت زدن و تولید چند هشتک می توانند انقلاب را نابود کنند بسیار احمقانه فکر می کنند. کسانی که فکر می کنند با چند نفر عنصر گول خورده یا معاند می توانند نظام را از پای در بیاورند ملت ایران را نشناخته اند.

وی افزود: ملت ایران کینه آمریکا را از سال 1332 بر دل دارد، زمانی که با آن کودتای منحوس خاندان پهلوی را بر ملت مسلط و 25 سال تمام اختناق و استبداد را بر کشور حاکم کردند و حضرت امام را در سال 43 تبعید کردند. مردم جنایت های آمریکا علیه ملت ایران را هرگز فراموش نمی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توطئه دشمن در حمایت از تجزیه طلبی گروه های کرد، ترک، ترکمن و ... گفت: مردم می دانند با چه خبیثی رو به رو هستند، بعد اینها به ما ایراد می گیرند که چرا لانه جاسوسی را تسخیر کردید، شما سالها ملت ما را از رشد و پیشرفت باز داشتید و این همه مصیبت بر مردم بار کردید، خوب مردم هم شمار را از کشور تبعید کردند.

 وی با بیان اینکه صبر و مقاومت در راه خدا هزینه دارد ولی ثمرات فراوانی هم دارد، گفت:  اگر ما در برابر خواسته های غربی ها تسلیم شویم نکبت و خسارت های سرسام آوری که با آن مواجه خواهیم شد به مراتب بیشتر از هزینه مقاومتمان است.

نتیجه کرنش در برابر غرب

حجت الاسلام والمسلمین امیدی ادامه داد: کرنش در برابر غرب مانند ماجرای تسلیم لیبی در برابر آمریکاست که بدبختی و جنگ های داخلی نتیجه آن است و تا به امروز ادامه دارد، ولی ثمره  مقاومت عزت، افتخار، الگوشدن ملت ایران برای مستضعفان جهان و پیروزی بر مشکلات است. نتیجه مقاومت بازدارندگی و بی اثر شدن تهدیدات نظامی و غیرنظامی و گسترش قلمرو نفوذ ملت ایران در جهان و رشد و پیشرفت همه جانبه کشور است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه مقاومت باید همواره به رحمت و یاری خدا امیدوار بود، اظهار داشت: باید در همه عرصه ها، بازدارندگی و ممانعت از نفوذ دشمن صورت پذیرد و در این مسیر وظیفه ما جهاد تبیین و آگاه کردن مردم است.

استاد حوزه و دانشگاه جلوگیری از تخریب شعائر الهی و ممانعت از گسترش زمینه های فساد را از دیگر الزامات مقاومت در راه خدا دانست و گفت: با رفاه طلبی، سستی، خودخواهی و تنبلی باید مبارزه کرد. امروز باید هر کدام از ما به صورت یک مومن مجاهد در جامعه ظهور و بروز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در مسیر مقاومت مرعوب دشمن نشویم، دشمن از طرق مختلف با تحریم، اغتشاش، تخریب، تمسخر، تهدید و ... می خواهد سد مقاومت را بشکند، چشمها و قلب ها باید بیدار باشد و در برابر ناملایمات ایستاد تا وعده الهی در یاری مومنان تحقق یابد.

تصویر خبر

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱