حضور مدیر جامعه‌الزهرا(س) در دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کراچی

رشد علمی بانوان ایرانی نسبت به پیش از انقلاب اسلامی / علم و معنویت را سرلوحه زندگی خود قرار دهید

دانشگاه کراچی 5

برقعی با بیان اینکه پیشرفت جامعه در گرو تکریم بانوان آن جامعه است، توصیه کرد: شما بانوان تلاش کنید تا علم، معنویت و روحانیت را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی و هیئت همراه پس از بازدید از دانشگاه خوجه‌های کراچی و در حاشیه سومین گردهمایی منطقه ای دانش آموختگان بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که به همت اداره دانش آموختگان برگزار شد، از دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کراچی بازدید و با مسئولان این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این بازدید، مراسمی با حضور بیش از صد دانشجو و مسئولان این دانشکده برگزار شد و جناب آقای دکتر زاهدی مدیر دانشکده علوم اسلامی که همسر خانم ثروت زهرا زیدی از فارغ التحصیلان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است، ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به معرفی بخش‌های دانشکده اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشکده ۴۰هزار دانشجو دارد که ۷۰ درصد آن خانم هستند.

امروز توسعه و پیشرفت بدون علم ممکن نیست

سرکار خانم برقعی نیز ضمن قدردانی از مسئولان دانشکده و تبریک  ایام ماه رجب و عید مبعث، عنوان کرد: خداوند متعال را شاکریم که بین شما دانشحویانی هستم که عمرتان را در راه تعلیم و تعلم صرف می‌کنید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به روایتی از امام علی علیه‌السلام که فرمودند: «العلم سلطان؛ علم اقتدار است»، اظهار داشت: اسلام به علم و دانش اهمیت بسیار می‌دهد و کسانی دنبال علم باشند، از نظر اسلام قابل احترام هستند و امروز توسعه و پیشرفت بدون علم ممکن نیست.

پیشرفت و رشد علمی بانوان ایرانی نسبت به پیش از انقلاب اسلامی

برقعی با ابراز خرسندی از اینکه حدود ۷۰درصد جمعیت دانش آموختگان دانشکده علوم اسلامی کراچی از بانوان هستند، گفت: زن محور اصلی خانواده است و اگر ما طالب پیشرفت جامعه هستیم، باید به بانوان جامعه احترام بگذاریم.

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بانوان ما در زمینه‌های علمی پیشرفت کردند، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به بانوان اهمیت ویژه ای داده شد و اگر به تاریخ انقلاب اسلامی ایران نگاهی بیندازید ،متوجه رشد علمی، اجتماعی، فرهنگی، شخصیتی و سیاسی زنان خواهید شد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به ارائه گزارشی از آمار رشد علمی بانوان نسبت به پیش از انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: پیش از انقلاب اسلامی، 590 پزشک متخصص زن داشتیم و اکنون 30 هزار پزشک متخصص زن داریم؛ اول انقلاب اصلا پزشک فوق تخصص نداشتیم اما در حال حاضر 5 هزار و 300 نفر پزشک فوق تخصص خانم داریم.

برقعی اضافه کرد: در اوایل انقلاب اسلامی، تعداد دانش آموختگان خانم در مقطع کارشناسی به بالا، 6 درصد بود که در حال حاضر به 56 درصد افزایش یافته است و این آمار به جز تحصیلات در حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به حضور اساتید و مدیران خانم در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان اسلام، عنوان کرد: در این مجموعه؛ زنجیره ای معنا دار از مهدکودک تا مقاطع بالا تدریس می‌شود.

راه علم آموزی را برای بانوان هموار سازید/ پیشرفت جامعه در گرو تکریم بانوان آن جامعه است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر می‌خواهید جامعه پاکستان در آینده پیشرفت کند، به کرامت بانوان در جامعه توجه کنید و راه علم آموزی را برای بانوان هموار سازید.

برقعی با بیان اینکه ما در این مسیر با شما تعامل خواهیم داشت، خاطرنشان ساخت: کریم‌ترین و بزرگوارترین انسان‌ها کسی است که زن را ارج نهد و پست ترین انسان‌ها کسی است که زن را پست و خوار نماید؛ پس بیندیشیم که چگونه باید جامعه ما رشد کند و در جهان اسلام، تمدن را به نمایش بگذارد.

علم و معنویت و روحانیت را سرلوحه زندگی خود قرار دهید

در ادامه این مراسم، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه برگزار شد و خانم برقعی در پاسخ به این سوال که چه فرقی بین تربیت علوم اسلامی و غیر اسلامی هست؟، گفت: هر علمی که ما را به خدا می‌رساند، اسلامی است، طبق فرمایش حضرت آیت الله جوادی آملی، علم طبیعت شناسی هم مارا به خدا می‌رساند و اگر ما در دانشگاه به جای طبیعت خلقت را به کار ببریم، علوم ما اسلامی می‎شود. ابتدا همه علوم در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شد بعد از رنسانس علوم تفکیک شدند.

سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت نیز در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره سطوح تحصیلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، به نظام آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در دو مقطع کارشناسی و تکمیلی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیت نهاد خانواده، نظام آموزشی نهایت همکاری را با دانش پژوهان خواهد داشت.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به رشته‌های تحصیلی ارائه شده، گفت: در این مجموعه 16 رشته تحصیلی در مقطع سطح سه و 6 رشته تحصیلی در مقطع سطح چهار ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از 50 هزار طلبه در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تحصیل کردند و ما خوشحالیم از همه قاره‌ها و کشورها فارغ تحصیل داریم.

در پایان این مراسم، اساتید و دانشجویان از مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها درخواست یک پیام و نکته ای را داشتند که خانم برقعی با توصیه بر اینکه علم را ارزش دهید، تصریح کرد: بنا بر روایتی از امام صادق علیه‌السلام، مردم سه دسته هستند یا عالمند، یا متعلم یا خواروخاشاک؛ ما سعی کنیم در دو گروه اول باشیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه علم در هیچ مقطعی تمام نمی‌شود، تأکید کرد: علم با عمل همراه باشد که مانع و حجاب بین ما و خدا نباشد؛ بنابراین علم و معنویت و روحانیت را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱