تشریح فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی جامعه‌الزهرا(س) در دهه کرامت

دهه کرامت

خانم شریفی از برگزاری ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و تبلیغی از جمله برگزاری مسابقات مختلف قرآنی، فرهنگی و ورزشی در دهه کرامت، برپایی نمایشگاه «زن تراز ایران از قدیم تا معاصر»، برگزاری نشست‌های حضوری و آنلاین با موضوع «معصومه شناسی»، برگزاری محافل قرآنی و اعزام مبلغ به مناطق مختلف در ایام دهه کرامت خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی در گفتگو با واحد خبر، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت باسعادت کریمه اهل بیت علیهم‌السلام، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، روز دختر و بزرگداشت دهه کرامت و روز دختر، عنوان کرد: معاونت تبلیغ و امور فرهنگی به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته است تا بدین وسیله از ظرفیت‌های مجموعه در جهت پیشبرد اهداف تبلیغی و فرهنگی جامعه استفاده کند.

برگزاری مسابقات مختلف قرآنی، فرهنگی و ورزشی در دهه کرامت

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در دهه کرامت، اظهار داشت: مسابقه کتابخوانی دهه کرامت با موضوع کتابچه «دختر تمدن ساز (نقش و جایگاه دختران ایران اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی)» ویژه طلاب مومنات و مسابقه کتابخوانی «ودیعه آل محمد» تألیف محمدصادق انصاری ویژه فائزات برگزار می‌شود.

شریفی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی قرآنی، گفت: مسابقه تولید محتوا شامل طراحی پوستر، عکس، دلنوشته، کلیپ، شعر و غیره  با محوریت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مسابقات دهه دکرامت، برگزاری مسابقات ورزشی شامل ورزش‌های دارت، طناب کشی و غیره  ویژه فائزات و مومنات است که به زودی اعلام می‌شود.

برپایی نمایشگاه «زن تراز ایران از قدیم تا معاصر» در دهه کرامت

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: برپایی نمایشگاه با موضوع «زن تراز ایران از قدیم تا معاصر» از دیگر برنامه‌های این دهه است که در مدارس و مراکز جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن و مولودی در این دهه، گفت: برگزاری جشن بوستان نرگس همراه با میز مشاوره و پاسخ به سوالات اعتقادی و غیره، برگزاری جشن در مجموعه ورزشی شهیده سیاری، برگزاری جشن‌های 10 دقیقه ای توسط طلاب مدارس و مراکز در طول دهه کرامت، برگزاری جشن میلاد در سرای حضرت خدیجه سلام الله علیها و همچنین حضور طلاب و دانشجویان سرا در جشن حرم مطهر از جمله برنامه‌های شاد در این ایام هستند.

برگزاری نشست‌های حضوری و آنلاین با موضوع «معصومه شناسی»

شریفی همچنین به برگزاری نشست‌های مختلف در دهه کرامت اشاره کرد و افزود: نشست‌های 10 دقیقه ای با موضوع  «معصومه شناسی» ویژه طلاب مدرسه علمیه مؤمنات و بیان کرامات حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها توسط اساتید خادمه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ویژه طلاب مدرسه علمیه فائزات برگزار می‌شود.

وی همچنین به برگزاری نشست‌های آنلاین در درگاه حسینیه مجازی اشاره کرد و بیان داشت: نشست آنلاین «بررسی تحلیلی زیارتنامه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها» از سوی مدرسه علمیه مؤمنات برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: نشست آنلاین «    معصومه شناسی» پیرامون تحلیل صفت عالمه بودن حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، ترسیم نقش الگویی حضرت در بحث علم، نشر وتبلیغ معارف دینی و پاسخگویی به شبهات از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی ادامه داد: در این ایام اساتید جلسات درس اخلاق به موضوع «معصومه شناسی» می‌پردازند، همچنین اهدای یادبود به بانوان طلبه ای که نام «معصومه» دارند، از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

برگزاری محافل قرآنی در ایام دهه کرامت

شریفی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: این مراسم روز 2 خرداد با حضور حافظان و قاریان قرآن کریم در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری محافل قرآنی، همخوانی، تواشیح و دورهمی طلاب فعال قرآنی مدرسه علمیه مؤمنات از دیگر فعالیت‌های قرآنی در این یام است.

اعزام مبلغ به مناطق و نهادهای مختلف در دهه کرامت

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، فضاسازی مراکز و مدارس علمیه در دستور کار قرار گرفته است، همچنین مطالب و محتواهای فرهنگی معرفتی در کانال‌های مرتبط با جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها صورت می‌گیرد.

شریفی همچنین به فعالیت‌های تبلیغی در دهه کرامت و اعزام گروه‌های فرهنگی تبلیغی اشاره کرد و گفت: در این ایام، اعزام سه گروه تبلیغی به مناطق محروم اطراف شهرقم یا روستاهای نزدیک جهت اجرای جشن میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و اعزام مبلغ به دانشگاه‌ها و مناطق درخواستی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: معاونت تبلیغ و امور فرهنگی به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، پیشنهاداتی به واحد فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ارائه کرده است از جمله راه اندازی پویش «چگونه می‌توانیم حضرت معصومه را الگو قرار دهیم»، تهیه برنامه حرم‌شناسی و سایر دختران امامزادگان قم توسط صداو سیما»، «تقدیر و تجلیل از دختران به نام معصومه»، «دعوت از طلاب و دانشجویان جهت خادمیاری حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها»، «برگزاری جشن‌های محله‌محور با حضور طلاب بین الملل و برپایی موکب‌های فرهنگی» و «معرفی مبلغ به مراکز و موسسات» که

 تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱