به مناسبت اول تیر، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی؛

«روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی» یادآور مجاهدت‌های مبلغان دین است/ تشریح فعالیت‌های تبلیغی جامعه الزهرا(س) در سال گذشته

معصومه شریفی2

خانم شریفی با بیان اینکه «روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی» یادآور مجاهدت‌های مبلغان دین است، به تشریح فعالیت‌های تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال گذشته پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی در گفتگو با واحد خبر به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی که همزمان با اول تیرماه، سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است، با بیان اینکه در آموزه‌های دینی، تبلیغ دین به عنوان یک امرضروری یاد شده و مبلغان دین جزو بهترین بندگان خدا هستند، عنوان کرد: خداوند در سوره توبه آیه شریفه ۱۲۲ می‌فرماید: «وَ ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ؛ و شايسته نيست مؤمنان، همگى (براى جهاد) كوچ كنند. پس چرا از هر فرقه‏اى از آنان، دسته‏اى كوچ نمى‌‏كنند تا در دين، آگاهى پيدا كنند و قوم خود را وقتى به سوى آنان بازگشتند، بيم دهند، باشد كه آنان (از كيفر الهى‏) بترسند».

امروز مانایی و گسترش دین خدا در گرو «تبلیغ» است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: بدون شک هدف از تبلیغ دین و دعوت الهی رها نمودن بشر از خود و رساندن او به خداوند متعال است؛ در این راستا پیامبران و اولیای الهی، مردم را به دو صورت حرکت می‌دادند؛ حرکت مردم به سوی احقاق حقوقشان که حرکت کوچکی است تا محروم و مظلوم از حق خود دفاع کند و دیگری، حرکت بزرگی است که در آن انسان را از منزل نفس به سوی حق سوق می‌دهند.

شریفی تأکید کرد: کار انبیای الهی، حرکت دادن انسان‌ها از خودخواهی، نفع پرستی و نفس پرستی به سوی حق پرستی و حقیقت خواهی است.

وی با بیان اینکه امروز مانایی و گسترش دین خدا در گرو «تبلیغ» است، گفت: اگر امروز همچنان عطر خوش وحی در قالب مذهب و آموزه‌های اخلاقی در میان آدمیان پراکنده شده، بدان سبب است که پیامبران، اولیای الهی و سپس مبلّغان بزرگ دینی، به خوبی از عهده امر تبلیغ دین برآمدند و در کار تبلیغ، هرگز کوتاهی نورزیدند.

«روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی» یادآور مجاهدت‌های مبلغان دین است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اول تیر که سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و به عنوان «روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی» است، عنوان کرد: این روز را می‌توان یادآور مجاهدت‌های همه مبلغانی دانست که در عرصه‌های مختلف برای ترویج و گسترش دین تلاش می‌کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: گاهی در یک روستای دورافتاده و یا در شهرهای حاشیه‌ای کشور، گاهی در کشوری اروپایی و آمریکایی و گاهی هم در عرصه‌ای جدیدتر و متفاوت‌تر از تبلیغ سنتی یعنی حضور و تبلیغ دینی در عرصه فضای مجازی، جایگاه‌هایی که اگرچه در ابزار متفاوت‌اند، اما در نهایت همه یک رسالت را دنبال می‌کنند و آن، رسانه بودن در عرصه دین و ترویج آن است.

فعالیت‌ها در عرصه تبلیغ دین، بسترساز تمدن نوین اسلامی در جهان خواهند بود

وی با اشاره به اینکه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان یکی از مراکز تبلیغی است که در عرصه‌های مختلف، توانمندی‌های خود را در حوزه تبلیغ معارف دین اسلام نشان داده است، ضمن تبریک روز «تبلیغ و اطلاع رسانی دینی» به همه مبلغان و آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان، یادآور شد: با عنایت به ظرفیت‌های بالای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و داشتن سرمایه اجتماعی قوی، خواستار گسترش برنامه‌های تعلیمی و تربیتی تبلیغ محور و همچنین فعالیت بیشتر بانوان مبلغ در ارائه محتوای تبلیغی و اطلاع رسانی ناظر به مباحث دینی در جامعه هستیم.

تشریح فعالیت‌های تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال گذشته

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تصریح بر اینکه فعالیت‌ها و رشادت‌ها در عرصه تبلیغ دین، بسترساز تمدن نوین اسلامی در جهان خواهند بود، به فعالیت‌های اداره کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، بیش از 800 طلبه علاقه مند به تبلیغ در عرصه دانش آموزی جذب و ارزیابی شدند.

شریفی با اشاره به ارزیابی و تشکیل پرونده بیش از 480 نفر از مبلغان جهت فعالیت در مدارس استان قم، افزود: سال گذشته، فعالیت‌های مبلغان امین در 480 مدرسه از مدارس استان مورد نظارت و ارزیابی میدانی قرار گرفتند.

وی به تشکیل گروههای تبلیغی جهادی و پشتیبانی محتوایی و تبلیغی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 95 مورد اعزام بانوان طلبه غیر ایرانی به مدارس و شهرهای دیگر در سال گذشته اعزام شدند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، برنامه ریزی و انجام عملیاتهای تبلیغی در مناسبتهای مختلف از جمله هفته جمعیت، هفته دانش آموز، دهه فجر و غیره، برگزاری دوره‌های تربیت مبلغ مخاطب محور و موضوع محور جهت توانمندسازی آنان در عرصه تبلیغ و برگزاری بیش از 130 دوره عمومی از جمله ارتباطی، کلاسداری، سخنوری، رسانه، مدح و رثاء، پاسخگویی، روش بیان احکام، ویژه طلاب سطوح مختلف در دو بخش اداره مبلغان، آموزش را از جمله فعالیت‌های اداره کل تبلیغ در سال گذشته دانست.

شریفی اضافه کرد: برگزاری 34 دوره تخصصی (دانش‌آموزی، مهدویت، امامت، نقد مسیحیت و....) ویژه مبلغان؛ برگزاری 10 دوره تربیت مدرس مهارت‌های عمومی و تخصصی تبلیغ ویژه مبلغان سطوح بالاتر و برگزاری32 دوره دانش‌افزایی ویژه مبلغان عمومی و تخصصی دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های تبلیغ در سال گذشته بوده است.

وی در پایان به تشکیل کارگروه‌های علمی و محتوایی تبلیغ جهت محتوای دوره‌ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، نشست‌ها و اردوهای علمی مختلفی ویژه بانوان طلبه برگزار شد، همچنین پشتیبانی‌های علمی، محتوایی و فرهنگی تبلیغ عمومی و  تخصصی ویژه مبلغان صورت گرفت.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱