معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در نشست با اعضای انجمن خانواده:

رسالت انجمن خانواده، تبیین سبک زندگی اسلامی است

انجمن خانواده

سرکار خانم شریفی در نشست با اعضای انجمن خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: یکی از رسالت‌های انجمن خانواده، تبیین سبک زندگی اسلامی است، بنابراین تمام تلاش‌های شما باید در جهت آماده‌سازی عصر ظهور به ویژه تربیت نسل مهدوی باشد.

به گزارش روابط عمومی، نشست سرکار خانم معصومه شریفی با اعضای شورای مرکزی انجمن خانواده در دفتر انجمن علمی فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سرکار خانم طالبیان کارشناس مسئول اداره امور خانواده به معرفی اعضا و ساختار انجمن خانواده پرداخت.

همچنین دبیر انجمن گزارش مبسوطی از فعالیت‌های انجمن خانواده از زمان تاسیس تاکنون برای اعضا جلسه ارائه کرد.

خانم شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این نشست، بیان داشت: نقش زن در خانواده به جهت وجود دو خصیصه تولید و تربیت انسان، از اساسی‌ترین نقش‌ها است.

وی با بیان اینکه وجود خانواده، برگ برنده ما نسبت به غرب است، افزود: در غرب از زن و آزادی زن حرف می‌زنند، اما در واقع هدف آزادی مرد، مد نظر است؛ زن را آزاد کردند تا مرد به مطامع نفسانی خود برسد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر زن به کرامت و جایگاه ارزشمندی که اسلام برای او قائل شده است، توجه نداشته باشد، تبلیغات منفی به مرور در او اثر کرده و به ابتذال کشیده خواهد شد.

شریفی بیان داشت: یکی از رسالت‌های انجمن خانواده، تبیین سبک زندگی اسلامی است، بنابراین تمام تلاش‌های شما باید در جهت آماده سازی عصر ظهور به ویژه در تربیت نسل مهدی یاور و مهدی باور باشد.

وی در ادامه، جهت راهبرد انجمن پیشنهاداتی ارائه داد و اظهار داشت: این انجمن می‌تواند از اساتید متخصص به منظور همراهی با اعضا و کمک به آنان در ارائه ایده‌ها و طرح‌های مربوط به موضوعات خانواده در جلسات دعوت کند.

‌ معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به لزوم بررسی اندیشه‌های امامین انقلاب و استخراج مطالب و بیانات آنان در حوزه زن و خانواده در این انجمن تأکید کرد و گفت: در این انجمن می‌توان کمیته‌های مختلف مانند کمیته ازدواج، کمیته جمعیت و فرزندآوری، کمیته تربیت فرزند از قبل تولد تا سن 21 سالگی، کمیته استحکام خانواده و غیره راه اندازی کرد.

شریفی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بودجه ها، انجمن باید برای خود، درآمدزایی داشته باشد که منبع درآمد انجمن می‌توان از طریق فروش محصولات عفاف و حجاب در برنامه‌های انجمن، فروش کتب مرتبط با موضوعات خانواده، جذب خیرین و تشکیل صندوق نذر فرهنگی به دست آید.

این نشست فرصتی برای اعضای انجمن خانواده جهت مطالبه گری دغدغه‌های خود در عرصه خانواده بود.  

در این نشست، دغدغه‌ها، مسائل و مطالبات طلاب در عرصه‌های مختلف مربوط به خانواده بیان شد؛ لزوم مهارت افزایی در عرصه‌های مختلف، کاربردی نبودن متون درسی، نداشتن فرصت کافی برای گذراندن دوره‌ها به جهت وجود دغدغه‌های زیاد بعد از فارغ التحصیلی، عدم تامین منابع مالی از جمله مسائل و مشکلاتی بود که اعضای انجمن به نمایندگی از سایر طلاب مطرح کردند.

درخواست تأسیس مدرسه دولتی دختران در جامعه جهت بهره‌مندی از تربیت دینی در این مکان یکی از مطالبات جدی طلاب بود.

خانم محمدرضایی به عنوان استاد کارشناس در مباحث خانواده اظهار داشت: اساتید در ایجاد انگیزه، ترغیب و تشویق طلاب به حضور و شرکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: حمایت از طلاب یکی دیگر از عوامل موثر جهت حضور فعالانه آنان خواهد بود.

استاد محمدرضایی اضافه کرد: بسترسازی و ایجاد زمینه فعالیت‌های فرهنگی با مراکز همسوی بیرونی از سوی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یکی دیگر از عوامل حضور فعال طلاب در عرصه‌های مختلف فرهنگی است.

 تصویر خبر

photo_2023-07-02_14-00-15

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱