مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد:

تعلیم و تعلم در حوزه تعطیل‌بردار نیست، علوم حوزه‌های علمیه به‌روز می‌شود

فاضل

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل با تأکید بر عدم فارغ‌التحصیلی در حوزه، گفت: نمی‌توانیم در یک سطح متوقف شویم و باید به‌روز پیش برویم و با احترام به گذشتگان و با بروز رسانی علوم پیش برویم و بدانیم تبلیغ اولویت اول حوزه است.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل در مراسم آیین مشترک آغاز سال تحصیلی جامعه‌الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، به تقارن آغاز سال تحصیل حوزه با امامت حضرت مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به این مناسبت‌ها می‌توانیم توشه‌ای از امید و اراده برای حرکت به سمت‌وسوی علم برداریم.

وی به قرآن کریم و سخن خداوند با بشر اشاره کرد و افزود: نظام الگو داشتن و تأسی به راهنمایان جزو فطری بشر است و خداوند به ما در قرآن خواسته بدون تردید در داشتن الگو به پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم تأسی پیداکرده و وی را الگوی خود قرار دهیم.

برای ادامه راه پیامبر(ص) باید در علم‌آموزی کوشا باشیم

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: پیامبر خدا تنها کسی است که می‌توانیم از وی الگو بگیریم و اگر بخواهیم در دنیا و آخرت رستگار شویم، وی بهترین الگو است و باید از خدا نیز برای این تأسی یاری بجویم.

وی با یادآوری روایتی از پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در دیدار از دو گروه مؤمنین در مسجد خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم معتقد بود هدف از رسالت وی معلمی و هدایت مردم بوده و در انتخاب گروه مؤمنان در مسجد گروهی را که در حال علم‌آموزی بود انتخاب کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل ادامه داد: برای ادامه راه پیامبر(ص) باید در علم‌آموزی کوشا باشیم و بدانیم تعلیم و تعلم در اسلام به‌خصوص در تشیع تعطیل‌بردار نیست و این مراسم‌ها برای آغاز سال تحصیل نمادین بوده و ما دائماً در حال علم‌آموزی بوده و باید در علم‌آموزی از پیامبر اکرم تأسی کنیم.

وی حوزویان در علم‌آموزی را در خط مقدم آموزش دانست و گفت: در حوزه فارغ‌التحصیلی نداریم و تنها در مقاطع و پایه‌های مختلف این تحصیل اتفاق میافتد و باید متناسب بازمان خودش باشد و با برنامه روز انجام شود.

تبلیغ اولویت اول حوزه است

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، اهتمام سیستم آموزش‌وپرورش را تربیت انسان کامل دانست و بیان کرد: نمی‌توانیم در یک سطح متوقف شویم و باید به‌روز پیش برویم و با احترام به گذشتگان و با بروز رسانی علوم پیش برویم و بدانیم تبلیغ اولویت اول حوزه است.

وی تأکید مقام معظم رهبری برای تبلیغ را یادآوری و ابراز کرد: تقسیم‌کار باید بر اساس تعالیم اسلامی باشد و نسبت به هم احساس مسئولیت داشته و در همه بخش‌ها به کمک هم بیایم و بدانیم تبلیغ از واقعیت‌های پوشیده پرده برداشته و ما همه در همه مراتب باید مبلغ باشیم.

علم آموزی و تبلیغ مورد تأکید پیامبر(ص) و امامان(ع) بوده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل کار تبلیغ را کاری پیامبرانه عنوان کرد و گفت: علم آموزی و تبلیغ مورد تأکید پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و امامان علیهم‌السلام بوده و طلاب باید بدانند این وظیفه بر دوش آن‌ها بوده و باید با تعلیم و تربیت زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم کنند.

وی ادامه داد: برای موفقیت در این مسیر باید با الگوبرداری از هشت سال دفاع مقدس و امام حسین(ع) در ایثار و کوشش در این مسیر حرکت کنیم.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: از طلاب خواهر می‌خواهم با تمام نیرو به یاری امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بشتابید و این تقارن تحصیل شما با امامت امام زمان(عج) را برای تعهد برای این مسیر بدانید و امیدواریم تا سال آینده کارنامه‌ای درخشان از این یاری داشته باشیم.

وی در پایان خطاب به اساتید مطرح کرد: اساتید نیز برای آماده کردن این امانت‌هایی که در دست دارند غفلت نکرده و در شکوفا شدن استعداد طلاب کوشا تلاش کنند زیرا این ظرفیت طلبگی ظرفیتی بزرگ و قدرتمند در رستگاری جامعه است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱