گزارشی از برگزاری دومین رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

رویداد آموزشی تربیتی 2

دومین رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «بررسی شیوه‌های آموزش کارآمد در علوم حوزوی» با حضور بیش از صد بانوی طلبه و استاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، دومین رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «بررسی شیوه های آموزش کارآمد در علوم حوزوی» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 19 و 20 مهر 1402 ویژه اساتید و طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

مشارکت 40 طلبه در رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س)

در نخستین روز این رویداد، 40 نفر از بانوان طلبه شرکت داشتند که به هشت گروه تقسیم شده بودند و هر گروه به ارائه آثار خود با موضوع «شیوه‌های یادگیری کارآمد در علوم حوزوی» پرداختند.

در این بخش از رویداد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن خیری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق عباسی و خانم بنت‌الهدی افشاری‌نژاد به عنوان هیئت داوران به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند و اعضای گروه نیز از آثار خود دفاع کردند، همچنین با پذیرش برخی از نقدها، آثار خود را تصحیح کرده و در نوبت عصر، ارائه دادند که در نهایت آثار برگزیده اعلام و شرکت کنندگان در رویداد در مراسم اختتامیه تجلیل شدند.

در مراسم اختتامیه، سرکار خانم برقعی ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری رویداد و حضور بانوان طلبه در این رویداد، فعالیت گروهی و روش مطالبه گری صحیح از جمله برکات رویدادهای فصلی دانست و اظهار داشت: در این رویداد‌ها بانوان طلبه وارد صحنه شدند و با کمک اساتید روش‌های یادگیری را بررسی گرده و با مطالبه گری صحیح، فعالیت گروهی، شناخت مسائل و شیوه حل مسئله آشنا شدند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: هدف ما در این رویداد این بود که روش‌های نوین در یادگیری، مطالعه صحیح و غیره را یاد بگیریم و امید است اساتید و طلاب با روش‌های نوین یادگیری و تدریس آشنا شده و آثار و برکات زیادی را در پسارویداد شاهد باشیم.

برگزاری دومین روز رویداد آموزشی تربیتی با مشارکت 60 استاد

در دومین روز رویداد که ویژه اساتید برگزار شد، 60 نفر از اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز شرکت داشتند که در 16 گروه با موضوعات مختلف تفسیر و علوم قرآن، فلسفه، کلام، تاریخ، فقه، ادبیات عربی و غیره به ارائه آثار با موضوع «شیوه های تدریس کارآمد» پرداختند و این آثار نیز مورد داوری قرار گرفت و در نهایت از آثار برگزیده تجلیل شد.

خانم بنت الهدی افشاری و جناب آقای فانیدپور به عنوان داوران ثابت در رویداد ویژه اساتید حضور داشتند، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی و حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی به عنوان داوران گروه های تفسیر، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری مدیر گروه فقه  واصول و جناب آقای حسین زاده برای داوری گروه های فقه واصول و حجت الاسلام و المسلمین عباس آبادی به عنوان داور گروه های کلام در جلسه شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین فائزی نسب و حجت الاسلام و المسلمین همتیان به عنوان داوران گروه ادبیات عربی، سرکار خانم حکیم زاده وحجت الاسلام و المسلمین دشتی به عنوان داوران گروه تاریخ و سرکار خانم حاجی اسماعیلی به عنوان داور گروه های دروس پژوهشی حضور یافت.

هر یک از گروه ها مطالب خود را ارائه دادند، سپس داوران به بیان نقاط قوت و ضعف و نقد مطالب پرداختند.

در نوبت عصر دومین روز رویداد، گروه های اساتید با توجه به نقد و نظر داوران، تغییراتی در آثار ایجاد کرده و به ارائه نهایی آثار پرداختند که توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه که با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای فروغی قاری بین الملل قرآن کریم آغاز شد، سرکار خانم یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به سخنرانی پرداخت و اجرای فعالیت هایی مانند رویدادهای فصلی را زمینه و بستری برای شکوفایی استعدادها و رشد طلاب عنوان کرد.

در پایان مراسم، آثار گروه های حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، شهیده سیاری، شهید فخری زاده، شهید احمدی روشن، شهیده اسدیان و شهید  شهریاری به عنوان آثار برگزیده اعلام شد و شرکت کنندگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در نهایت مراسم اختتامیه دومین روز رویداد با حضور سرکار خانم یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد و برگزیدگان این رویداد مورد تجلیل قرار گرفتند.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱