مدیر جامعه الزهرا(س) تصریح کرد:

«زن و خانواده»؛ موضوع ویژه همایش ملی کتاب سال بانوان/ برگزاری پیش‌نشست‌ها علمی در جهت ارتقای آثار پژوهشگران

نشست خبری چهارمین کتاب سال بانوان (8)

خانم برقعی با بیان اینکه «زن و خانواده»، موضوع ویژه همایش ملی کتاب سال بانوان است، بر لزوم گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در نشست خبری چهارمین همایش کتاب سال بانوان که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه استان قم، به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در زمانی که ادعای تمدن می‌کنیم، نسل کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم اشغالگر قدس صورت می‌گیرد، در حالیکه مجامع بین المللی سکوت اختیار کردند؛ ما در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه مردم غزه، جنایت‌های آشکار رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

توجه به نقش علمی بانوان مورد تأکید امامین انقلاب بوده است

رئیس شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان در ادامه با اشاره به اهمیت علم، به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله اشاره کرد و افزود: نبی مکرم اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «قَيِّدُوا اَلْعِلْمَ بِالْكِتَابِ؛ علم را با نوشتار به بند بکشید»، همچنین حضرت امام صادق علیه‌السلام در حدیثی فرمودند: «اكتُبُوا ؛ فإنّكُم لا تَحفَظُونَ حتّى تَكتُبوا؛ بنويسيد؛ زيرا تا ننويسيد، حفظ نمى كنيد».

برقعی تصریح کرد: آثار مکتوب، آثار ماندگاری است و نسل‌های بعد می‌توانند از آثار ما استفاده کنند، همانطور که ما از آثار علمای گذشته بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه توجه به نقش علمی بانوان مورد تأکید امامین انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه‌های علمیه خواهران برنامه‌های متعدد و متنوعی در جهت ایفای نقش بانوان در جامعه و تشکیل تمدن نوین اسلامی دارند که یکی از این برنامه ها، برگزاری همایش کتاب سال بانوان است.

زمینه سازی جهت تحقق گام‌های موثر علمی جامعه بانوان در راستای تشکیل تمدن نوین اسلامی گامی

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به فراخوان چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان»، گفت: ما اهداف متعددی را در این همایش دنبال می‌کنیم تا در زمینه سازی جهت تحقق گام‌های موثر علمی جامعه بانوان در راستای تشکیل تمدن نوین اسلامی گامی برداشته باشیم.

برقعی افزود: در این همایش، بین آثار بانوان رقابت سالم شکل می‌گیرد و شرکت کنندگان سعی می‌کنند که آثار پژوهشی خود را ارتقا دهند.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف این همایش، شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی نوشتاری بانوان است، ما بانوان فرهیخته زیادی در جامعه داریم، اما وقتی آثار علمی مکتوب را بررسی می‌کنیم، هنوز نتوانستند جایگاه واقعی را پیدا کنند، در این همایش سعی بر این است که ظرفیت‌ها شناسی شده و برای ارتقای توان پژوهشی آنها برنامه ریزی شود.

رشد چشمگیر آثار به چهارمین همایش نسبت به همایش نخستین / لزوم گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: آثاری که به دبیرخانه چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» ارسال شده، رشد چشمگیری نسبت به همایش‌های نخستین داشته است.

برقعی تصریح کرد: گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان و توجه ویژه به علوم اسلامی و انسانی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

«زن و خانواده»؛ موضوع ویژه همایش ملی کتاب سال بانوان

وی با بیان اینکه محور ویژه این همایش موضوع زن و خانواده است، عنوان کرد: در این همایش، محور «زن و خانواده» به ویژه موضوع حجاب و عفاف مورد توجه قرار گرفته و آثار آقایان نیز دریافت می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه بیان داشت: یکی از سیاست‌های این همایش این است که پژوهش‌های خود را نیازمحور کنیم؛ همچنین از جمله سیاست‌های این همایش این است که در همایش‌های آینده، تعدادی از موضوعات به صورت تقاضامحور باشد.

برگزاری پیش نشست‌ها و کارگاه‌های پژوهشی در جهت ارتقای آثار پژوهشگران

برقعی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ویژه چهارمین همایش کتاب سال بانوان نسبت به همایش‌های قبلی، برگزاری پیش نشست‌ها و نشست‌های علمی است که برای ارتقای سطح علمی بانوان پژوهشگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در این پیش نشست‌ها و کارگاه‌های علمی پژوهشی از نویسندگان برگزیده در همایش‌های قبلی دعوت می‌شود تا راهکارهای ارتقای آثار پژوهشی را برای پژوهشگران ارائه دهند تا طلاب و پژوهشگران در این جهت، فعالیت پژوهشی داشته باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان یادآور شد: اولین پیش نشست علمی این همایش با موضوع «کتاب تولید دانش و آثار ماندگار بانوان طلبه» است که هفته آینده همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱