حجت الاسلام والمسلمین تهرانی مطرح کرد:

تشکل طلاب زباندان پلی به سوی ارتقای ارتباطات بین المللی جامعة الزهرا

تهرانی (1)

تشکل طلاب و اساتید زبان‌دان جامعة الزهرا علیهاالسلام با هدف تشخّص و هویت دادن به طلاب و اساتید فعال در این عرصه تشکیل شد تا در زمینه های مترجمی، اجرای برنامه‌ها و همایش‌های علمی بین المللی و نیز حضور فعّال در عرصه‌های علمی جهانی نقش‌آفرینی کنند.

 به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین حسین تهرانی مدیر تشکل طلاب و اساتید زبان‌دان جامعة‌الزهرا علیهاالسلام در گفتگو با واحد خبر با اشاره به حضور طلاب زبان‌دان در این موسسه علمی گفت: طلاب زبان‌دان که حداقل به یک زبان خارجی تسلط دارند ظرفیت بسیار خوبی برای تعاملات و ارتباطات این موسسه علمی با نهادها و شخصیت های بین المللی هستند.

 مشاور مدیر جامعة الزهرا علیهاالسلام در امور آموزش ادامه داد: پس از برگزاری همایش بانوان تأثیرگذار جهان در جامعة الزهرا علیهاالسلام و استفاده از ظرفیت طلاب زبان‌دان در برگزاری این همایش بزرگ و ارتباط با بانوان میهمان و شرکت‌کننده، مدیر محترم جامعة الزهرا علیهاالسلام نسبت به ساماندهی طلاب زبان‌دان برای فعّال کردن این ظرفیت در عرصه‌های مختلف بین‌الملل و افزایش تأثیرگذاری آنها در راستای رسالت عظیم جامعة الزهرا علیهاالسلام تاکید کردند و دستور به پیگیری این تشکّل را دادند.

 وی افزود: تشکل طلاب و اساتید زبان‌دان جامعة الزهرا علیهاالسلام با هدف تشخّص و هویت دادن به طلاب و اساتید فعال در این عرصه تشکیل شد تا در زمینه های مترجمی، اجرای برنامه‌ها و همایش‌های علمی بین المللی و نیز حضور فعّال در عرصه‌های علمی جهانی نقش‌آفرینی کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین تهرانی خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی این تشکّل، بمنظور معرفی این ظرفیت، جذب اعضای جدید و استعدادسنجی طلاب عضو تشکل، مقرّر شد تا با توجه به جریانات غزّه و مردم مظلوم فلسطین، همایشی تدارک دیده شود تا به صورت یک فعالیت حماسی و وسیع، در محکومیت جنایات وحشیانه دولت غاصب اسرائیل و رژیم نامشروع صهیونیستی در قتل عام زنان و کودکان و اعلام انزجار از بی‌تفاوتی و سکوت مجامع بین‌المللی، پیام مسئولان، اساتید و طلاب جامعة الزهرا علیهاالسلام به جهانیان برسد و برای جریان مقاومت مردم فلسطین امیدآفرین باشد. بر این اساس قرار شد در این همایش طلاب بین الملل جامعه، پیام‌ها و ایده‌های خود را در 12 محور مشخّص به زبان اصلی خود ارائه‌ دهند و طلاب زبان‌دان هم کار ترجمه آن‌ها را برعهده گیرند. سپس ، فراخوان این همایش برای دریافت آثار علمی، هنری و رسانه‌ای طلاب اعلام شد که بدنبال آن، آثاری هم بدست ستاد تشکل رسید و در نهایت، همایش بزرگ «من هم فلسطینی هستم» در روز 16 آبان ماه 1402 با استقبال خوب طلاب و اساتید و همکاری و مشارکت همه بخش‌های جامعة الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

 مدیر تشکل طلاب و اساتید زبان‌دان ضمن قدردانی از همه معاونت‌ها و بخش‌های مختلف جامعة الزهرا علیهاالسلام که در برگزاری با شکوه این مراسم همکاری داشتند و حقیقتاً با یک کار جمعی، حماسه آفریدند  بیان داشت: طلاب بین الملل جامعة الزهرا علیهاالسلام در این همایش حضور پر رنگی داشتند که لازم است از آنها بطور ویژه تشکر کنم. گرچه ضیق وقت در زمان برگزاری همایش، مانع از ارائه همه آثار و فرمایشات طلاب عزیز شد که از این بابت، از آن دسته طلابی که زحمت کشیده بودند ولی موفق به ارائه نشدند عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در فرصتی دیگر بتوانیم از حضور آنها بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی در پایان، از همه طلاب و اساتیدی که حداقل به یک زبان خارجی مسلط هستند جهت عضویت در این تشکل دعوت و اعلام کرد: این تشکّل، برای ارتقای سطح مهارتی طلاب در امور مختلف مانند اجرا، مترجمی، تشریفات، رسانه و ... آماده برگزاری دوره‌های مهارت افزایی بوده و امیدواریم این تشکل در آینده بتواند نقش تاثیرگذاری بیشتری در ارتباطات بین المللی جامعه ایفا نماید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱