با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛

آیین کلنگ زنی حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد

مراسم کلنگ زنی حسینیه حضرت زینب

کلنگ حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و سالن اجتماعات بانو مجتهده امین با حضور آیت الله حسینی بوشهری و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی، آیین کلنگ زنی حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها با حضور حضرت آیت الله حسینی بوشهری، سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی، رئیس هیئت امنای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حجت‌الاسلام‌والمسلمین نعیمی دبیر هیئت امنای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی دبیر شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و معاونان و مدیران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور داشتند.

ساخت حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به کمک خیرین انجام می‌شود

در این مراسم، سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن خیرمقدم به میهمانان این مراسم و تبریک میلاد سراسر نور حضرت جوادالائمه علیه‌السلام، عنوان کرد: امام جواد علیه‌السلام در حدیثی می فرمایند: «خَفْضُ الْجَناحِ زینَةُ الْعِلْمِ، وَ حُسْنُ الاْدَبِ زینَةُ الْعَقْلِ، وَ بَسْطُ الْوَجْهِ زینَةُ الْحِلْمِ؛ تواضع و فروتنی زینت بخش علم و دانش است؛ ادب داشتن و اخلاق نیک زینت بخش عقل می باشد؛ خوش رویی با افراد زینت بخش حلم و بردباری است».

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به احداث حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و سالن اجتماعات بانو مجتهده امین، خاطرنشان کرد: به لطف الهی و امداد ائمه معصومین علیهم السلام، برای مشاوره این پروژه، از شرکت های متعددی بهره مند شدیم.

برقعی افزود: این حسینیه مزین به نا حضرت زینب سلام‌الله‌علیها است و سالن اجتماعات به نام بانو مجتهده امین نامگذاری شده تا به عنوان الگویی برای طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باشد.

وی تصریح کرد: ساخت این حسینیه به کمک خیرین انجام می‌شود، اما کار به صورت گروهی است و این حرکت خداپسندانه، کمک مدیران و همه مسئولان را می طلبد که امید است به زودی شاهد برگزاری مراسم عبادی و معنوی در این مکان شریف باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ربانی رئیس هیئت امنای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری این مراسم، اظهار امیدواری کرد این پروژه به زودی به سامان برسد و شاهد رشد و تعالی علمی و عملی طلاب در این مجموعه باشیم.

حرکت شیعه همچنان در دامنه تاریخ استمرار پیدا کرده است

آیت الله حسینی بوشهری در این مراسم، سخن خود را با سه حدیث از ائمه معصومین علیهم السلام آغاز کرد و اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام در حدیثی می فرمایند: «شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا؛ شیعیان ما از بقیه خمیرمایه اولیه آفریش ما آفریده شده اند و ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است، آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند».

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن تبریک ایام پرخیروبرکت ماه رجب و همچنین در آستانه ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، عنوان کرد: امروز در این مجموعه عظیم حوزوی که با عنایت حضرت امام راحل(ره) تأسیس شد، کلنگ حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و سالن اجتماعات بانو مجتهده همایونی زده می‌شود که از همت والان مسئولان این امر قدردانی می کنم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حدیث امام صادق علیه‌السلام، تصریح کرد: شیعه از زمان پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم شکل گرفته و تا به امروز همه جا پای کار بوده است.

وی افزود: حرکت شیعه همچنان در دامنه تاریخ استمرار پیدا کرده و اوج ایثار و از خودگذشتگی شیعه در زمان امام حسین علیه‌السلام اتفاق افتاد که آن حضرت و یاران بافای ایشان الگوی بسیار بزرگی برای شیعه در طول تاریخ است و درس فداکاری، ایثار و در میدان ماندن را به ما آموختند.

انقلاب اسلامی در حقیقت جرقه ای از انقلاب بزرگ عاشورا است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تصریح بر اینکه انقلاب اسلامی در حقیقت جرقه ای از انقلاب بزرگ عاشورا است، گفت: شیعه همواره به فکر بوده که چگونه یاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را زنده نگه دارد، چنانچه در شرایط دشوار ادوار امویان و عباسیان حتی دوره رضا خان یک لحظه از یاد آن حضرت غافل نبوده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وقایع تاریخ درباره ارادت و عشق مردم به حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، بیان داشت: حسینیه نام امام حسین علیه‌السلام را زنده می‌کند و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها پیام رسان واقعه عاشورا است و بانو مجتهده امین نیز شاگرد تربیت شده حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‍ و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها است و این تناسب ها در احداث این بنا حفظ و رعایت شده است.

وی در ادامه به روایتی از امام جواد علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: حضرت جواد الائمه علیه‌السلام می فرمایند: الْمُؤْمِنُ یَحْتَاجُ‌ إِلَی‌ ثَلَاثِ‌ خِصَالٍ‌ تَوْفِیقٍ مِنَ اللَّهِ وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ یَنْصَحُهُ؛ مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال واعظی از درون خود قبول و پذیرش نصیحت كسی كه او را نصیحت نماید».

امام حسین علیه‌السلام در تاریخ فراموش شدنی نیست/ حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها مکرز شعائرالله در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باشد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: امروز مدیران و مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، هیئت امنا، شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و خیرین پای این کار آمدند، دفتر مقام معظم رهبری نیز که عنایت ویژه ای به این مجموعه دارد، نسبت به این کار پاسخ مثبت داد و گام نخستین و مقدمات برای انجام این کار فراهم شده است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار امیدواری کرد مساعدت های خیرین و دفتر مقام معظم رهبری تا پایان کار ادامه داشته باشد و بیان داشت: امیدواریم این بنا مرکز شعائرالله در این مجموعه باشد و برنامه های مختلف علمی، پژوهشی و مراسم شادی و سوگواری در این محل برپا شود و آینده روشنی را برای مجموعه رقم بزند.

وی با بیان حدیث نبوی «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً»، تصریح کرد: امروز حسینیه های متعددی در سراسر جهان ساخته شده و ساخته خواهد شد؛ امام حسین علیه‌السلام در تاریخ فراموش شدنی نیست و این نام باید بماند، چون خداوند متعال خواسته بماند.

احداث حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و سالن اجتماعات بانو امین با زیربنای 9 هزار و 300 متر

جناب آقای حسین حدادی فام معاون منابع انسانی و پشتیبانی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حاشیه این مراسم، ضمن عرض تبریک میلاد باسعادت حضرت امام جواد علیه‌السلام، عنوان کرد: مساحت این زمین 2 هزار و 860 متر است که در سه طبقه و دو بالکن شامل زیرزمین، همکف و طبقه بالا ساخته خواهد شد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: جمع کل احداث ساختمان، 9 هزار و 300 متر مربع است و به میزان 4 هزار و 500 متر مکعب حجم خاکبرداری این زمین صورت می گیرد.

حدادی فام بیان داشت: قسمت همکف ساختمان شامل حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و طبقه اول شامل سالن اجتماعات بانو مجتهده امین خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازه این ساختمان، بتن آرمه و به صورت بالکنی است، گفت: مدت ساخت این حسینیه، در وهله اول در یک سال به عنوان سازه است و با تأمین هزینه های اجرا و اتمام کار، به لطف خداوند متعال ظرف پایان دو سال به بهره برداری خواهد رسید.

در پایان این مراسم، کلنگ حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و سالن اجتماعات بانو مجتهده امین با حضور حضرت آیت الله حسینی بوشهری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی و سرکار خانم برقعی به زمین زده شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱