استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا (س) در گردهمایی سالانه بانوان مبلغ استان قم:

عصاره بیانیه گام دوم انقلاب بصیرت است

استاد طیبی 2

استاد طیبی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه شعاری نیست، گفت: عصاره بیانیه گام دوم بصیرت است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم ناهید طیبی استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام در سیزدهمین همایش خواهران مبلغ استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، به تشریح نقش مبلغات در تبیین سبک زندگی نبوی همسو با گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان این که عصاره بیانیه گام دوم بصیرت است، گفت: کلام خداوند متعال و اهل بیت علیهم‌السلام باعث نور و رشد است.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به محورهای هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اولین محور این بیانیه، علم و پژوهش است بنابراین پژوهش و علم ورزی باید اولویت اول مسلمانان باشد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که در این بیانیه به آن اشاره شده معنویت و اخلاق است باید با تزریق معنویت سبک زندگی ایرانی اسلامی را تبیین کنیم.

پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بزرگترین معلم و مبلغ بشریت هستند

استاد طیبی با بیان اینکه پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بزرگترین معلم و مبلغ بشریت هستند، عنوان کرد: سبک دعوت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم بر اساس بصیرت بود.

وی با اشاره به اینکه باید با ادبیات جدید و متناسب با جامعه امروز مبلغ دین بود، اظهار داشت: حرف‌های تکراری و روش های تکراری در تبلیغ جواب نمی‌دهد.

مبلغان باید به روز باشند و هوشمندانه به تبلیغ دین بپردازند

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: مبلغان باید به روز باشند و همسو با جامعه و ارتباطات حرکت کنند و با مخاطبان با ادبیات جدیدی ارتباط برقرار کنند.

وی تأکید کرد: تبلیغ سنتی به تنهایی کارایی ندارد، اکنون باید متفاوت باشیم و هوشمندانه و محکم به تبلیغ دین بپردازیم همان گونه که پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم با اخلاق و مکارم اخلاقی خود توانست به تبلیغ دین بپرازد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه سبک زندگی یعنی نظام واره خاصی که فرد یا جامعه دارد و به وسیله آن هویت اختصاصی پیدا می‌کند، ابراز کرد: مجموعه تفکر و باورها سبک زندگی را تشکیل می‌دهد.

طیبی افزود: سبک زندگی اسلامی یعنی شیوه زندگی فردی و اجتماعی که بیشتر متدینین بر اساس آن عمل می‌کنند.

وی گفت: نعمت هدایت بزرگترین نعمتی است که خداوند به انسان ارزانی کرده و به خاطر آن بر سر انسان منت می گذارد که نشان بزرگی این نعمت است.

بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه شعاری نیست/ فکر حاکم بر فضای مجازی بر اساس سبک زندگی غربی است

استاد طیبی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه شعاری نیست، عنوان کرد: بیانیه گام دوم به لحاظ روشی و تحقیقی دارای اسکلت‌بندی محکمی است و راهبردهای مهمی را ارائه می‌دهد.

استاد جامعه الزهرا با بیان اینکه حضور فضای مجازی برای خواهران مبلغه سودمند است، ابراز کرد: فکر حاکم بر فضای مجازی بر اساس سبک زندگی غربی است.

برای ترویج سبک زندگی اسلامی معنویت را در جامعه تزریق کنیم

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی غرب معناگریز و معنویت‌گریز است، اظهار داشت: برای ترویج سبک زندگی اسلامی باید معنویت را در جامعه تزریق کنیم.

استاد طیبی با بیان اینکه در صد ساله اخیر حرکت های زیادی علیه حجاب انجام شده است، گفت: بعد از مشروطه مسئله حجاب با سیاست و اصل نظام اسلامی گره خورده است.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به این که در حوزه علمیه همه انرژی‌ها تنها به فقه اصغر صرف شده و در زمینه فقه اکبر هیچ سرمایه‌گذاری نشده است گفت: ما به مسائل اعتقادی کم‌تر بها دادیم، حال آنکه باید در آداب زندگی اسلامی به مسائل اعتقادی و اخلاقی بیشتر توجه شود و در این زمینه وارد عمل شویم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱