همزمان با آغاز دهه مبارک فجر مطرح شد:

نقش محوری طلاب و اساتید حوزه در جهاد تبیینی و تقویت غیرت دینی

دهه فجر 3

فرمانده ارشد پایگاه های بسیج جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: طلاب و اساتید حوزه، نقش بسیار مهم و محوری در راستای جهاد تبیینی و تقویت غیرت دینی در جامعه برعهده دارند.

به گزارش روابط عمومی، خانم زهرا احسانی با اشاره به اهمیت و ضرورت تقویت غیرت دینی در جامعه بر اساس بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در دیدار تصویری مردم قم با ایشان به مناسبت یوم الله نوزدهم دی، از امام راحل و مرحوم آیت الله علامه مصباح یزدی به عنوان دو چهره ممتاز در بحث غیرت دینی یاد کردند که تحلیل این مسأله نشان می‌دهد در مقوله غیرت دینی چه شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی مطرح است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که غیرت دینی در کلام رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در همین دیدار، چندین خطاب و مصداق داشت که از آن جمله مسئولان و مدیران کشور است، چرا که به جهت نوع مدیریت کارهای کلان کشور که دست این مسئولان و مدیران است باید در فعالیت‌ها و برنامه‌های خود نسبت به حفظ انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلابی، غیرت دینی داشته باشند.

وی همچنین گفت: در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز خطاب رهبری متوجه هم مردم و هم مسئولان است از جمله در بحث مهم امر به معروف و نهی از منکر، حفظ عفاف و حجاب و نیز بحث حفاظت و صیانت از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی که در این خصوص نباید شاهد کوتاهی و مماشات باشیم.

فرمانده ارشد پایگاه‌های بسیج جامعه الزهرا (س) خاطرنشان کرد: همان طور که حضرت آقا بیان داشتند، غیرت دینی در عمل باید پشتوانه عقلی داشته باشد و اینکه با بصیرت‌افزایی در مسیر جهاد تبیینی به گونه‌ای عمل کنیم که همه افراد جامعه و از جمله نسل جوان با غیرت دینی نسبت به مسائل مختلف کنشگری و رفتار داشته باشند.

وی در خاتمه بیان داشت: بی شک اساتید و طلاب و حوزویان در این راستا رسالت بسیار مهمی برعهده دارند و باید بتوانند ضمن تبیین حقایق و پاسخ به شبهات، در مسیر اقناع افکار عمومی و هدایت و روشنگری حرکت کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱