همزمان با روز درختکاری صورت گرفت؛

کاشت نهال در فضای سبز خوابگاه جامعه‌الزهرا(س)

کاشت نهال در جامعه

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری، تعدادی نهال مثمر شامل انجیر، انار و زیتون در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها کاشته شد.

به گزارش روابط عمومی، همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری، تعدادی نهال مثمر شامل انار، انجیر و زیتون در فضای سبز خوابگاه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها غرس شد.

در این مراسم که سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، معاونان و جمعی از مدیران این مؤسسه علمی حوزوی حضور داشتند، تعدادی نهال به نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، سه شهید گمنام و 6 شهیده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها کاشته شد.

تأثیر مادی و معنوی درختکاری بر زندگی انسان‌ها

سرکار خانم برقعی در این مراسم، با بیان اینکه امسال روز درختکاری با سالروز ولادت حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام مقارن شده و ما این تقارن را از لحاظ مادی و معنوی به فال نیک می‌گیریم، اظهار داشت: در اسلام به موضوع درختکاری تأکید زیادی شده و باغبانی و کشاورزی یکی از شغل‌های انبیای الهی بوده است.

وی با اشاره به آیات مربوط به زنده شدن درختان در آیات قرآن کریم و ارتباط این آیات کریمه با روز قیامت، گفت: در آیات قرآن کریم و همچنین ادبیات دینی ما در بحث درختکاری به موضوع توحید و شناخت خداوند متعال و همچنین توجه به معاد و زنده شدن انسان اشاره شده است و درختکاری و حفظ درختان از نظر روحی، معنوی و جسمی برای همه انسان‌ها مؤثر خواهد بود.

بزرگترین حس درختکاری امید به آینده و تعهد به آیندگان است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو نیز ضمن گرامیداشت روز ملی درختکاری گفت: بزرگترین حس درختکاری امیدواری به آینده است و امید به اینکه این درخت رشد می‌کند و شکوفا می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه درختکاری همچنین تعهد به آیندگان است، تصریح کرد: ما با درختکاری نسبت به آیندگان متعهد می‌شویم؛ شاید روزی ما نباشیم اما آیندگان می‌توانند از برکات این درختکان استفاده کنند.

وی یادآور شد: حسب برخی روایات سیراب کردن گیاه و درخت مثل سیراب کردن مؤمن است و این امر، اهمیت حفظ درختان را نشان می‌دهد که امید است در کاشت و حفظ درختان موفق باشیم و آینده سبزی را برای آیندگان رقم بزنیم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱