همایش داخلی طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه تمام‌وقت روزانه برگزار شد

جامعه الزهرا

همایش طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه تمام‌وقت روزانه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با حضور و سخنرانی مدیر مدرسه، معاون آموزشی پژوهشی و مسئول تربیتی فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همایش طلاب جدیدالورود طلاب تمام‌وقت روزانه  روز سه شنبه با حضور مدیر و مسئولان مدرسه علمیه تمام‌وقت روزانه و طلاب جدیدالورود در سالن آمفی‌تئاتر طبقه سوم شهید بهشتی (ره) برگزار شد.

این همایش با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد و در ادامه سرکار خانم جلیل پور مدیر مدرسه علمیه تمام‌وقت روزانه به ایراد سخن پرداخت.

مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه، ضمن دعوت طلاب به آراستگی با زیور طلبگی اظهار داشت: طلبه باید تمام توفیقاتش را از خدا بداند و مراقب باشد کتاب و بحث و تحقیق، او را از خدا دور نکند.

وی، کسب این علوم را سکوی پرش برای رسیدن به علوم خاص دانست و افزود: طلبه باید آنقدر تلاش کند تا از جهت اعتقادی و اخلاقی، خاص باشد و مشمول عنایات الهی که در پرتو این علوم به انسان می‌رسد قرار گیرد.

در ادامه همایش، سرکار خانم کریمی پور مسئول آموزشی پژوهشی مدرسه تمام‌وقت روزانه به تبیین ضوابط آموزشی و کلیات آیین‌نامه در خصوص انتخاب واحد و حضور و غیاب پرداخت.

سپس سرکار خانم خیری مسئول تربیتی فرهنگی مدرسه با اشاره به حدیث «اَشَدُّ الغُصَصِ فَوتُ الفُرَص؛ سخت‌ترین غصه‌ها، از دست دادن فرصت ها است»، گفت : طبق فرمایشات معصومین علیهم‌السلام مومن از تمام دقایق عمرش استفاده می‌کند و بهره‌گیری از فرصت‌ها، به خصوص توشه‌اندوزی برای آخرت، شیوه متقین و نشانه عقل و تدبیر است و خداوند انسانی را که از عمرش استفاده نمی‌کند مورد غضب قرار می‌دهد.

وی در ادامه با توجه دادن طلاب به این نکته که ملاک ارزش‌گذاری افراد در اسلام، میزان همت ایشان است، افزود: همت هر فردی به چیزی تعلق می‌گیرد که اگر آن را نداشته باشد آرامش ندارد و برای دستیابی به آن حاضر است از تمایلات دیگرش بگذرد و بیشترین هزینه را برای آن صرف کند؛ ارزشمندترین چیز نزد انسان نیز همت عالی و بلند است.

این همایش، با مرثیه سرایی برای سرور و سالارشهیدان به پایان رسید. 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱