مدیر رویداد آموزشی جامعه‌الزهرا(س) مطرح کرد:

پیش‌نیازهای تحول متون درسی

خانم حسینی

خانم حسینی گفت: در راستای تحول متون درسی باید با برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های دقیق کارشناسی شده و با نظارت مسئولان امر و حفظ مبانی تراث گام برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهرا حسینی در حاشیه برگزاری سومین روز رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که با موضوع «تدوین متون درسی» در حال برگزار است، عنوان کرد: راهبری فکری و استحکام‌بخشی به بنیان اعتقادی و بینشی افراد جامعه چه در سطح دانشجویان و دانش پژوهان و یا عامه مردم از وظایف و کارویژه‌های حوزه‌های علمیه است.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیاناتی، انتظارات خود را از حوزه علمیه بیان داشتند و فرمودند: «توقعات زیاد از حوزه علمیه قم برای حل مسائل و ابهامات وجود دارد. در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت و حوزه علمیه، سربه‌زیر و مشغول کار خود بود اما امروز این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهام‌ها و مشکلات دینی راه‌حل داشته باشد».

حسینی بیان داشت: طلاب حوزه باید با نیازها و واقعیت‌های جامعه آشنا باشند و در کنار تخصص در علوم حوزوی بتوانند نیازها و واقعیت‌ها را به صورت کاربردی پاسخ داده و راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه دهند.

وی با اشاره به لزوم تحول در نظام آموزشی و تغییر متون درسی، گفت: در راستای تحول متون درسی باید با برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های دقیق کارشناسی شده و با نظارت مسئولان امر و حفظ مبانی تراث گام برداشته شود که این امر در حوزه بانوان با توجه به اقتضائات خاص آن و تهاجمات مختلف به هویت زنان بیشتر نمود می‌کند.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: رویداد آموزشی با موضوع «تدوین متون درسی» در همین راستا برگزار شده است که بتواند با شناسایی ظرفیت‌های درونی حوزه خواهران و راهبری اساتید معزز، نقاط قوت و ضعف متون شناسایی شده و گامی در این تحول تأثیرگذار برداشته شود.

حسینی در پایان اظهار داشت: امید است در پسارویداد با شبکه‌سازی‌های تخصصی و فعالیت‌های تشکیلاتی که در رویداد پایه‌گذاری شده است، به ثمرات خوبی دست پیدا کنیم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱