مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا(س):

پایان رویداد آموزشی سرآغاز یک تحول و جریان سازی است

ازناوی

خانم ازناوی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بهترین بستر برای فرهنگسازی جهت حضور عالمانه، نقد منصفانه، گفتمان سازی، مطالبه گری، شبکه سازی و جریان سازی طلاب است، گفت: پایان رویداد سرآغاز یک تحول و جریان سازی است و قطعا حمایت مسئولان در پسارویداد بیش از رویداد حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم فاطمه ازناوی در مراسم اختتامیه رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه علیهاالسلام، عنوان کرد: شناخت نظام مسائل، اولویت بندی و شیوه حل مسائل از مهارت‌های مورد نیاز در جوامع علمی است.

برگزاری رویداد فرهنگی در 40 عرصه بر اساس محورهای بیانیه گام دوم انقلاب

مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به برگزاری رویدادها، اظهار داشت: این رویدادها با رویکرد حل مسئله و در جهت آموزش مطالبه گری صحیح در دستور کار قرار گرفت.

ازناوی افزود: با توجه به معاونت‌های حاضر در مجموعه، هر فصل به یک معاونت اختصاص داده شد که بر اساس اولویت‌های سازمانی خود و در راستای کنشگری طلاب و ایجاد شبکه سازمانی منسجم نسبت به طرح مسائل در قالب رویداد فصلی اقدام کردند.

وی یادآور شد: نخستین رویداد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه فرهنگی و با موضوع «قیام جوانان» و با حضور طلاب دهه هشتادی در آبان 1400 برگزار شد که بیش از نیمی از بانوان شرکت‌کننده در 40 عرصه ای که بر اساس محورهای بیانیه گام دوم احصا شده بود، با محوریت حلقه‌های میانی و اقدامات فرهنگی فعالیت کردند و امروز به ثمر رساندند.

مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: بر اساس چشم انداز بیانیه گام دوم که همان ایجاد تمدن نوین اسلامی به منزله زمینه‌سازی در طلیعه ظهور ترسیم شده است، هسته سازی، کادرسازی، شبکه سازی، تبدیل هسته به حلقه‌های میانی صورت گرفت تا در راستای لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بتوانند قطعه ای از پازل قیام را بر اساس توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، استعدادها و امکانات خود تکمیل کنند.

ازناوی یادآور شد: در جریان رویداد فرهنگی تا حدود زیادی موفق بودیم تا بر اساس نظام مسائل که اولویت دارد اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

متون آموزشی تأثیر بسزایی در تربیت طلاب تراز انقلاب دارند

وی ادامه داد: در رویداد آموزشی از آنجا که متون آموزشی تأثیر بسزایی در تربیت طلاب تراز انقلاب دارند، لذا به عنوان مسئله اصلی در معاونت آموزش و تربیت برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفت.

مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: از آنجا که بحث تحول در نظام آموزشی از مطالبه‌گری‌های رهبر معظم انقلاب طی 20 سال اخیر بوده است، این مسئله اهمیت چندانی پیدا می‌کند تا با ورود به این عرصه، بر اساس اقتضائات جامعه و نیاز مردم به کارآمدسازی حوزه نزدیک تر شویم.

ازناوی با اشاره به لزوم تحول نظام آموزشی حوزه و تأثیر متون آموزش در تربیت طلاب تراز انقلاب، متعهد و متخلق، عنوان کرد: بر اساس تصمیم و تصویب معاونت آموزش و تربیت، موضوع تحول نظام آموزشی در سه عرصه «آسیب شناسی روش‌های مطالعه»، «تدوین متون درسی» و «سرفصل نویسی» برنامه ریزی شد.

شاهد رزمایش علمی بین طلاب، اساتید و مسئولان در رویداد آموزشی بودیم

وی تصریح کرد: با اتفاقاتی که رقم خورد و سیری که صورت گرفت شاهد رزمایش علمی بین طلاب، اساتید و مسئولان بودیم و الحمدلله به خروجی‌های خوبی دست یافتیم.

مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: برگزاری رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بهترین بستر برای فرهنگسازی جهت حضور عالمانه، نقد منصفانه، گفتمان سازی، مطالبه گری، شبکه سازی و جریان سازی طلاب است.

بررسی روند رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها /نیازمند حمایت مسئولان در پسارویداد هستیم

ازناوی در ادامه به بررسی روند رویدادها پرداخت و اظهار داشت: پس از حضور در رویداد با پویایی و نشاط علمی خوبی از سوی اساتید و طلاب مواجه بودیم و احساس کردند که باید حرکت و اتفاق و جریان سازی رقم بخورد.

وی بیان داشت: دستاوردهای این رویداد را باید ارج نهاد و در جریان پسارویداد نیازمند حمایت مسئولان هستیم تا به نقطه ای که هدف است دست پیدا کنیم. این اتفاق با محوریت حلقه‌های میانی و شبکه سازی می‌تواند رخ دهد.

مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: حلقه‌های میانی ویژگی‌هایی دارند، از جمله مجموعه اندیشه ورز باشند، عمل کننده و قائم باشند، دارای قابلیت هدایت و راهبری، دارای ذهن آگاه جهت حل مسائل و چالش‌ها باشند. با توجه به قدم اول که در رویداد اتفاق افتاد و با توجه به حمایت مسئولان امیدواریم شاهد تغییر و تحول سازنده و مثبت در عرصه‌های مختلف باشیم

پایان رویداد سرآغاز یک تحول و جریان سازی است

 ازناوی اظهار کرد: ما باید گفتمان پیشرفت را به یک گفتمان عمومی در سطح اجتماع تبدیل کنیم. برای رسیدن به پیشرفت به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نیاز به جهاد همه جانبه داریم و در عرصه حوزه این جهاد با تبیین صحیح بر اساس نظام مسائل موجود دست‌یافتنی است.

وی تصریح کرد: امیداوریم سلسله رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تعریف جهاد تبیین بتواند به باز شدن گرهی از ابهامات و حل مسائل منجر شود و برای این مهم نیازمند گفتگو و گفتمان قدرتمند هستیم نه روایتگری قدرتمند. اگر تأثیر رویداد پس از مدتی با حمایت مسئولان ملاحظه شد، به این گفتمان قدرتمند در جهت پیشرفت دست پیدا کرده ایم.

مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: از این رویدادها به عنوان همایش، نشست و یا کارگاه تعبیر نشود که پس از گذشت یک روز به اتمام می‌رسد، بلکه پایان رویداد سرآغاز یک تحول و جریان سازی است و قطعا حمایت مسئولان در پسارویداد بیش از رویداد حائز اهمیت است.

ازناوی یادآور شد: هم اکنون که رویداد آموزشی پایان یافته و وارد پسارویداد شده ایم، در حال تدارک معاونت پژوهش و پژوهشگاه هستیم و امیدواریم با استفاده از تجربیات این دو رویداد، شاهد اثرگذاری دوچندان در آن بخش باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: امروز سرآغاز یک جریان سازی و شبکه سازی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است که امید است قدم خیری در این راستا برداریم و بخشی از دغدغه‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه علمیه خواهران و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی را پاسخ دهیم.

تصویر خبر

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱