مدیر رویداد آموزشی جامعه‌الزهرا(س) در مراسم اختتامیه:

حضور 110 نفر از اساتید و طلاب جامعه الزهرا(س) در رویداد آموزشی

خانم حسینی

خانم حسینی با بیان اینکه 110 نفر از اساتید و طلاب سطح دو، سه و چهار در رویداد آموزشی حضور داشتند، گفت: در این رویداد شاهد نشاط علمی و حضور عالمانه اساید و طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بودیم.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهرا حسینی در مراسم اختتامیه رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت سراسر خیر و برکت کریمه اهل بیت علیهم‌السلام حضرت معصومه علیهاالسلام و آغاز دهه کرامت و همچنین محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، عنوان کرد: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «برای خداوند حرمی است که مکه باشد و برای رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم حرمی است که آن مدینه باشد و برای امیرمؤمنان علیه‌السلام حرمی است و آن کوفه باشد و برای ما اهل بیت علیهم‌السلام حرمی است که قم باشد، به زودی فرزندم به نام فاطمه در آن دفن می‌شود کسی که او را زیارت کند، بهشت بر او واجب است»؛ خدا را شاکریم که در جوار حرم اهل بیت علیهم‌السلام هستیم.

حوزه‌های علمیه، وظیفه استحکام بخشی بنیان‌های فکری جامعه را به عهده دارند

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اختتامیه رویداد آموزشی، عنوان کرد: هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد نشاط علمی، زمینه‌سازی در راستای تحول نظام آموزش، گفتمان‌سازی علمی و کارگروهی جهت مطالبات به روز، شناسایی ظرفیت‌ها از جمله کشف استعدادهای علمی، فرهنگی و اجرایی و شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های درونی و همچنین پاسخ به نیازها و اقتضائات روز است.

حسینی با اشاره به لزوم تحول نظام آموزشی، افزود: با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه، وظیفه استحکام بخشی بنیان‌های فکری جامعه را به عهده دارند، لازم است تحولات با حفظ مبانی تراث به صورت برنامه ریزی شده رقم بخورد.

وی همچنین بر لزوم گفتمان سازی و تشکیل کرسی‌های پژوهشی، ترویجی و آزاداندیشی و اجازه گفتگو کردن در مجامع علمی تأکید کرد و گفت: سردمداران، رهبران و پیشرانان در بحث گفتمان علمی، اندیشمندان دینی ما بودند که در محضر اهل بیت علیهم‌السلام درس می‌خواندند و در حوزه‌های علمیه به ترویج این افکار می‌پرداختند، لذا این میراث علمی حوزه که از آن به «رویداد» یاد می‌شود و همان مباحثات استخوان دار علمی در گذشته است که توسط طلاب اجرا می‌شد، باید احیا شود.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با یبان اینکه رویکرد رویدادها، مسئله شناسی و انتخاب مسائل است، به ارائه گزارشی از تدوین و تنظیم رویداد آموزشی پرداخت و گفت: پس از انتخاب و تصویب موضوعات رویداد که با موضوع کلی «آسیب شناسی نظام آموزشی» بود، تیم علمی و اجرای آن تعیین شد، سپس طرح آن تدوین و تنظیم و پیش رویداد موضوعات اجرا شد.

حسینی افزود: در پیش رویداد آموزشی، گروه بندی شرکت کنندگان صورت گرفت و پس از دریافت دروس و سرفصل‌ها از گروه‌های علمی با حضور مربیان وارد عرصه فعالیت برای رویداد شدند.

حضور 110 نفر از اساتید و طلاب در رویداد آموزشی

وی با بیان اینکه رویداد آموزشی با حضور 110 نفر از اساتید و طلاب سطح دو، سه و چهار برگزار شد، تصریح کرد:  نشاط علمی و حضور عالمانه طلاب و اساتید را در این رویداد شاهد بودیم و این رزمایش علمی برگزار شد.  

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: این اختتامیه، آغاز فعالیت اصلی بانوان طلبه در عرصه‌های پسارویداد است تا حضور پررنگ، تأثیرگذار و تصمیم ساز در مجامع علمی داخلی و حتی بین المللی داشته باشند.

حسینی به عرصه‌هایی که برای روش‌های مطالعه، سرفصل نویسی و تدوین متون درسی در نظر گرفته شده بود، اشاره کرد و در ادامه گفت: در این رویداد، گواهی شرکت در رویداد برای شرکت کنندگان اعطا می‌شود و همه گروه‌ها در پسارویداد حضور خواهند داشت.

وی بیان داشت: حرکت گروهی و تشکیلاتی یکی از مهم ترین نیازها در بحث تمدن سازی است که امیدواریم با حرکت گروهی، منسجم و پیشران و با احیای هویت حقیقی زنان جامعه بتوانیم بانوان تراز انقلاب اسلامی و سربازان بانو در حکومت جهانی مهدوی تربیت کنیم و حضور تأثیرگذار در عرصه‌های ملی، بین المللی و تصمیم ساز برای جایگاه‌های علمی داشته باشیم.

تصویر خبر

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱