معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا(س) مطرح کرد:

لزوم استعدادیابی و ظرفیت‌شناسی طلاب در طرح تحول آموزش

افتخار یوسفی 22

خانم یوسفی گفت: ما در معاونت آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، طرح تحول آموزش را داریم که گام اول آن، شناسایی استعدادهای برتر است و اساتید می‌توانند در استعدادیابی و ظرفیت‌شناسی طلبه‌ها، ما را یاری کنند

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم افتخار یوسفی در نشست اساتید همیار تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که از سوی اداره هدایت و ارزیابی تربیتی اداره کل تربیتی این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، عنوان کرد: اساتید همیار تربیتی در راستای رسالت خود، مادرانه‌وار ورود کردند و نقش مادر دوم را برای طلبه‌ها ایفا می‌کنند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دعای 25 صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: امام سجاد علیه‌السلام در فرازی از این دعا که برای فرزندان است، می‌فرمایند: «وَ أَعِنِّی عَلَى تَرْبِیتِهِمْ وَ تَأْدِیبِهِمْ وَ بِرِّهِمْ؛ الهى مرا در تربیت و تأدیب و نیکى درباره ایشان یارى ده»؛ امروز این وظیفه سنگین به عهده اساتید همیار تربیتی گذاشته شده تا مسیر را برای حرکت و پیشرفت طلاب هموار کنند.

یوسفی با اشاره به اهمیت تربیت و مسائل تربیتی، گفت: تربیت یک چتر گسترده دارد که دیگر مباحث را زیر بال و پر خود می‌گیرد؛ اگر طلبه ای به تمام پیشرفت‌های علمی دست پیدا کند، در صورتی ارزشمند است که در عرصه تربیت هم به رشد و تعالی برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به دو سرمایه عظیم طلاب و امکانات و تجهیزات و نیروهایی که در خدمت طلاب هستند، در این مجموعه وجود دارد، رسالت بزرگی را به دوش ما گذاشته که از جمله شناسایی استعدادها در عرصه‌های مختلف و تلاش برای به فعلیت رساندن این استعدادها است.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: ما در معاونت آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، طرح تحول آموزش را داریم که گام اول آن، شناسایی استعدادهای برتر است و اساتید می‌توانند در استعدادیابی و ظرفیت‌شناسی طلبه‌ها، ما را یاری کنند تا طلبه‌ها در عرصه‌های مختلف تقویت شوند.

یوسفی افزود: در گام دوم، با توجه به ادغام طرح اساتید راهبر و طرح اساتید همیار تربیتی، فعالیت و همکاری اساتید پربازده تر و پرثمرتر می‌شود.

وی تصریح کرد: در اساسنامه و چشم انداز جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، تربیت بانوان مهذب، فرهیخته، اندیشمند و ... ذکر شده که تک تک این واژه‌ها بار مسئولیت را برای ما زیادتر می‌کند، بنابراین با مرور سند چشم انداز و مرور دوباره منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و مطالباتی که از جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان مهم ترین و بزرگترین مرکز حوزوی بانوان در جهان اسلام دارند، رسالت عظیم خود را بازخوانی کنیم و تلاش کنیم در مسیر رشد و تعالی تربیتی و اخلاقی و تهذیبی و آموزشی طلاب گام برداریم و سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را آنچنان که مورد مرضی حضرت است، پرورش دهیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱