استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:

یقین وتوکل به خداوند، عامل گشایش در کارها است

حجت الاسلام والمسلمین عصاری

دومین جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه فائزات با سخنرانی حجت السلام والمسلمین جناب آقای عصاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، دومین جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه فائزات عصر روز دوشنبه در آمفی‌تئاتر ساختمان شهید بهشتی (رحمه الله علیه) برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین عصاری استاد و پژوهشگر حوزه به شرح فراز دوم دعای مکارم الاخلاق در صحیفه سجادیه امام سجاد علیه‌السلام با مضمون «واجعل یقینی افضل الیقین» پرداخت.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: یقین یک مرتبه بالاتر از ایمان است و به معنی اعتقاد قلبی به خدا و کتاب آسمانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عصاری افزود: شخصی از امام رضا علیه‌السلام درباره یقین سؤال کرد، حضرت فرمودند: «یقین چهار علامت دارد، از جمله توکل بر خدا، تسلیم به امر خدا، رضا به قضای الهی و واگذاری امور به خداوند».

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم از جبرئیل درباره معنای توکل سوال کرد حضرت فرمودند توکل یعنی به این باور برسی که تا خدا نخواهد مردم نمی توانند به تو نفع برسانند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: روایت شده حضرت رسول اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم هیچ وقت «ای کاش» نفرمودند وتسلیم امر خدا بودند و بیان داشتند اگر مقابل اوامر و تقدیر خدا بدون جزع و فزع تسلیم شویم اجر داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عصاری تصریح کرد: انسان باید به آنچه قضای الهی است راضی باشد ودر برابر مقدرات الهی شکوه نکند، در این صورت و بعد از سه مرحله ‌ای که گذشت، کارها را به خداوند بسپارد.

وی در پایان، یقین وتوکل به خداوند را عامل گشایش در کارها دانست.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱