مدیر جامعه الزهرا(س) خواستار شد؛

ضرورت توجه بخش‌ها به برنامه‌های مصوب

مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام از همه بخش‌ها و واحدهای این موسسه علمی خواست تا برنامه‌های مصوبشان را مرور کنند تا در پایان سال برنامه اجرا نشده‌ای باقی نماند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام از همه بخش‌ها و واحدهای این موسسه علمی خواست تا برنامه‌های مصوبشان را مرور کنند تا در پایان سال برنامه اجرا نشده‌ای باقی نماند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمودمدنی در جلسه شورای جامعه با تسلیت ایام شهادت حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام به دعای ششم صحیفه سجادیه اشاره کرد و جا دارد هر صبح و شب انسان این دعای امام را بخواند که نشان دهنده نوع نگاه انسان مومن به دنیا به عنوان مخلوق خداست.

وی افزود: در این مناجات امام درباره روز و شب می فرماید «وَ هَذَا یوْمٌ حَادِثٌ جَدِیدٌ، وَ هُوَ عَلَینَا شَاهِدٌ عَتِیدٌ، إِنْ أَحْسَنَّا وَدَّعَنَا بِحَمْدٍ، وَ إِنْ أَسَأْنَا فَارَقَنَا بِذَمٍّ. امروز روزی جدید و تازه است، و این روز بر ما شاهدی حاضر است، اگر خوبی کنیم ما را سپاس گویان ترک کند و اگر بدی کنیم نکوهش‌کنان از ما جدا گردد.» که کنایه از این است که امروز خواهد گذشت و ما هستیم که باید بهره خودمان را از آن بگیریم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: امام در ادامه این دعا می‌فرماید چه کارهایی بکنیم که این روز ما را با خوبی استقبال کند، « اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ وَفِّقْنَا فِی یوْمِنَا هَذَا وَ لَیلَتِنَا هَذِهِ وَ فِی جَمِیعِ أَیامِنَا لِاسْتِعْمَالِ الْخَیرِ، وَ هِجْرَانِ الشَّرِّ، وَ شُکرِ النِّعَمِ، وَ اتِّبَاعِ السُّنَنِ، وَ مُجَانَبَةِ الْبِدَعِ، وَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ، وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ، وَ حِیاطَةِ الْإِسْلَامِ، وَ انْتِقَاصِ الْبَاطِلِ وَ إِذْلَالِهِ، وَ نُصْرَةِ الْحَقِّ وَ إِعْزَازِهِ، وَ إِرْشَادِ الضَّالِّ، وَ مُعَاوَنَةِ الضَّعِیفِ، وَ إِدْرَاک اللَّهِیفِ‏.  بارخدایا بر محمد و آلش درود فرست و ما را در این روزمان و در این شبمان و در تمام ایاممان برای انجام خیر و دوری از شر و شکر نعمت‌ها و پیروی سنّت‌ها و دوری از بدعت‌ها و امر به معروف و نهی از منکر و پاسداری اسلام و عیب‌جویی از باطل و خوارساختن آن و یاری حق و گرامیداشت آن و ارشاد گمراه و یاری ناتوان و پناه‌دادن به ستمدیده موفق بدار.»

وی خاطر نشان کرد: چقدر این نگاه زیباست که دائم انسان این تذکر را به خودش بدهد که هر روز وارد پرونده جدیدی می‌شود که در نهایت وارد بایگانی خدا شده و دیگر دسترسی به آن نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی افزود: اکنون که در آغاز سال تحصیلی جدید هستیم می‌گوییم و هذا سنه حادث جدید، اگر پرونده امسالمان را پر کنیم از مواردی که حضرت فرمودند، با سپاس و حمد بایگانی می‌شود و گرنه جز حسرت برایمان نخواهد داشت.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به رویکرد جدید هیات امنا در واگذاری برخی امور و تصویب‌خواهی‌ها‌ به شورای جامعه اشاره کرد و گفت: هرچند این مساله مسیر تصویب خواهی را کاهش می‌دهد ولی وظیفه ما را در انجام دقیق کارشناسی‌ها و دقت در نتیجه مصوبات سنگین‌تر می‌کند.

وی از همه بخش‌ها و واحدها خواست تا برنامه‌های مصوبشان را مرور کنند تا در پایان سال برنامه اجرا نشده‌ای باقی نماند. همچنین از دبیرخانه شورا خواست تا گزارش منظمی از برنامه‌های مصوب جدید مانند دوره های تربیت مبلغ، مدرس، مشاور و ... همراه با آمار دقیق ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی اظهار داشت: دفتر مدیریت موظف به پیگیری مصوبات و مباحث مطرح شده در جلسات است. مسایلی مانند برگزاری سه همایش منطقه‌ای از سوی اداره هماهنگی امور طلاب بین‌الملل و برگزاری 10 همایش استانی برای فارغ‌التحصیلان استان‌های مختلف از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی باید از سوی دفتر مدیریت پیگیری و گزارش اقدامات صورت گرفته تهیه و ارائه شود.

وی در پایان با اشاره به این که سال تحصیلی جدید با همکاری و تلاش همه واحدها به صورت کاملا آرام و بدون حاشیه آغاز شد از همکاری همه بخش‌ها در این خصوص قدردانی کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱