دیدار جمعی از کارمندان جامعه‌‌الزهرا(س) با خانواده معظم شهید زرنوشه فراهانی

خانواده شهید زرنوشه

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو و جمعی از کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با خانواده معظم شهید محمد علی زرنوشه فراهانی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به همراه جمعی از کارمندان این مؤسسه علمی حوزوی با خانواده معظم شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی از شهدای دوران دفاع مقدس دیدار کردند.

در این دیدار، کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی داشتند و با آرمان های حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق بستند.

در این دیدار، نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین برزو به جماعت اقامه شد و معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پس از نماز جماعت با اشاره به مقام شامخ شهدا، عنوان کرد: شهدا ستارگان هر خانه ای هستند و ما به شفاعت شهدا نیاز داریم.

پدر شهید زرنوشه فراهانی نیز در ادامه به بیان ویژگی‌های این شهید والامقام پرداخت و شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی را جوانی بسیار فعال، بسیجی و اهل مطالعه معرفی کرد.

شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی که از شهدای بهداری استان قم و امدادگر بوده است، در سال 1348 در قم متولد می‌شود و با آغاز جنگ تحمیلی، برای رفتن به جبهه با اصرار پدر و مادر خود را راضی می‌کند، اما سن کم او مانع از پذیرش او به عنوان رزمنده رزمی می‌شود، راه حلی که او را از این بن بست درمی‌آورد دستکاری تاریخ تولد شناسنامه و پیوستن به جبهه‌ها به عنوان امدادگر است که پس از گذراندن دوره‌هایی عازم جبهه می‌شود.

این شهید بزرگوار ابتدا به جبهه‌های جنوب و بعد از یک مرخصی کوتاه به جبهه‌های غرب اعزام می‌شود. چهار ماهی بیشتر از پیوستن او به جبهه نگذشته بود که روح بلند این شهید والامقام، پرواز برای رسیدن به قله‌های بالاتری را هدف می‌گیرد و شهید محمدعلی زرنوشه در تاریخ 13 آبان 1362 که مقارن با شب تولدش بود، در عملیات والفجر به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

مزار این شهید در گلزار شهدای امام‌زاده ابراهیم(ع) قم است، در بخشی از وصیت نامه این شهید دوران دفاع مقدس آمده است: «به دوستان و تمام آشنایان و تمام رفقا، سفارش می‌کنم که دنباله‌رو هدف من باشید؛ چون این خط یک مقدس است و در آخر این خط به کربلا و پس از آن به اتفاق امام زمان، حضرت مهدى عجل‌اللهتعالی‌فرجه‌الشریف به قدس عزیز مى‌رویم».

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱