مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

پیشرفت و توسعه کشور به تصمیم گیری دو نهاد حوزه و دانشگاه بستگی دارد

خانم برقعی دیدار با رؤسای دانشگاه ها

خانم برقعی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور به تصمیم گیری دو نهاد حوزه و دانشگاه بستگی دارد، گفت: اصلاح کشور محصول وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه است و ما باید در مسیر تقویت ارتباط گسترده بین دو نهاد حوزه و دانشگاه گام برداریم.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در نشست با رؤسای دانشگاه‌ها و نهادهای مرتبط که به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال 1363 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شد و این مؤسسه علمی حوزوی تحت نظر حضرت امام و بعد از آن تحت نظر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فعالیت می‌کند.

نظام آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یک زنجیره معنادار و هدفمند است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه نظام آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یک زنجیره معنادار و هدفمند است، اظهار داشت: در این مؤسسه علمی آموزشی، از مهد کودک تا تحصیلات عالی دانشگاهی و حوزوی از سطح دو تا سطوح عالی فقه و اصول را داریم.

برقعی با بیان اینکه بیش از 50 هزار طلبه در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تحصیل کردند، افزود: هم اکنون حدود 20 هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی به صورت حضوری، غیرحضری و مجازی مشغول به تحصیل هستند، در کنار تحصیل به بحث سلامت توجه شده و مجموعه فرهنگی ورزشی شهیده سیاری در این مؤسسه فعال است. پژوهشگاه مطالعات اسلامی نیز مجوز دریافت کرده و پژوهشگران در سه پژوهشکده این پژوهشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه هستیم، تصریح کرد: امروز حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی بسیار مهم و تأثیرگذار در تربیت جوانانی هستند که در آینده کشور نقش دارند.

پیشرفت و توسعه کشور به تصمیم گیری دو نهاد حوزه و دانشگاه بستگی دارد

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: هدف از تشکیل حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، تربیت نیروهای کارآمد و مدیران توانمند است که بتوانند کشور را به اهداف انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نزدیک کنند.

برقعی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور به تصمیم گیری دو نهاد حوزه و دانشگاه بستگی دارد، عنوان کرد: این تصمیم‌گیری‌ها باعث می‌شود که کشور جایگاه خود را پیدا کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی حرکت‌های خوبی انجام شده است، اما آیا جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و دانشگاه‌ها به نقطه مطلوب خود رسیدند؟، ما مدام باید این مسئله را ارزیابی و با سنجه‌های علمی سنجش کنیم، ما باید فعالان و کنشگرانی را به اجتماع تحویل دهیم که جامعه را به سوی اهداف نظام سوق دهند.

اصلاح کشور محصول وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: وقتی سخنان حضرت امام را درباره وحدت حوزه و دانشگاه می‌خوانیم، احساس می‌کنیم سخنان حضرت امام در زمان امروز ما است؛ امام خمینی(ره) فرمودند: «دانشگاه و حوزه‌های علمیه روحانیون می‌توانند به عنوان دو مرکز برای تمام ترقیات و تمام پیشرفت‌های کشور باشند و همچنین می‌توانند دو مرکز برای تمام انحرافات و انحطاط‌ها باشند»؛ این مطلب نشان می‌دهد که تمام پیشرفت‌های کشور در دو نهاد حوزه و دانشگاه رخ می‌دهد.

برقعی با تصریح بر اینکه اصلاح کشور محصول وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی هم به این مسئله تأکید دارند. ما برای وحدت حوزه و دانشگاه چه کردیم؟ فعالیت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است، اما آیا توانستیم به اهداف خود برسیم؟.

«امید»، «حرکت» و «تلاش» واژه‌های مورد تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی/دانشگاه‌های قم الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها باشند

وی تصریح کرد: ما  باید در یک هم اندیشی به نقش حوزه و دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف نظام توجه کنیم؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، ما در منطقه حساسی هستیم و به معنای واقعی کلمه یک پیچ تاریخی است؛ امروز که کنار هم هستیم درباره این مسائل دقت کنیم، ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم، نقش ما در پیچ تاریخی چیست و چه باید کرد تا با موفقیت از این پیج عبور کنیم؟؛ قطعا ما پیروز خواهیم شد اما به عنوان نهادهای تأثیرگذار باید وظیفه خود را بدانیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: امید، حرکت، تلاش و غیره از جمله واژه‌هایی هستند که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر آنها تأکید دارند؛ ما در ایجاد این واژه‌ها چه اقدامی کردیم؟.

برقعی اظهار کرد: فعالیت‌های زیادی صورت گرفته اما تا وضعیت مطلوب و گذراندن این پیچ تاریخی خیلی راه داریم؛ امروز باید آسیب‌ها را به درستی شناسایی و بررسی کنیم و برای آنها راهکار نشان دهیم؛ تصمیمات و اقدامات ما باید منجر به کاهش آسیب‌ها شود.

وی در پایان تأکید کرد: دانشگاه‌های قم نسبت به دانشگاه‌های دیگر مطلوب هستند، اما ما باید الگو باشیم و به عنوان الگو به دیگر دانشگاه‌ها معرفی شویم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱