بازدید مدیر جامعه‌الزهرا(س) و هیئت همراه از دانشگاه خوجه‌های کراچی

دانشگاه خوجه های کراچی اهدای لوح

سرکار خانم برقعی و هیئت همراه در دومین روز سفر به پاکستان از دانشگاه خوجه‌های کراچی بازدید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی و هیئت همراه در دومین روز سفر خود به کشور پاکستان و در حاشیه سومین گردهمایی منطقه ای دانش آموختگان بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که به همت اداره دانش آموختگان برگزار شد، از دانشگاه خوجه‌های کراچی بازدید و با مسئولان این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این بازدید، آقای دکتر جمیل کاظمی ضمن استقبال از حضور مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه به معرفی این مؤسسه علمی پرداخت و اظهار داشت: بنا بر فرمایش پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله، تحصیل علم فریضه است و دانشگاه ما در خدمت مردم است که این فریضه را به جای آورد.

هدف نهایی ما حیات طیبه است

رئیس بخش جغرافیای دانشگاه کراچی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام که فرمودند: «علم میراث گمشده مؤمن ا‌ست هرکجا هست بگیرید»، تصریح کرد: ما علم دین و دنیا را در این دانشگاه برگزار می‌کنیم.

کاظمی ادامه داد: بزرگان ما ۱۲۵سال قبل، این ضرورت را احساس کردند و پایه‌گذار مکانی برای یادگیری علم شدند و هم اکنون به سمت این رفته تا به عنوان دانشگاه ثبت شود.

رئیس انجمن استادان دانشگاه کراچی اضافه کرد: خوجه‌ها تحت نظر «fatimiyeh education» است و این مؤسسه در حال توسعه و گسترش است.

کاظمی تصریح کرد: هدف نهایی ما حیات طیبه است که کتاب انسان ۲۵۰ساله مقام معظم رهبری را دنبال می‌کنیم تا به حیات طیبه دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما ارزش‌های اخلاقی را به گونه ای طراحی کردیم که برای مخاطبان خود از دو سالگی تا دانشگاه برنامه داریم.

رئیس انجمن استادان دانشگاه کراچی  با بیان اینکه ما در فعالیت‌های خود از زندگی اهل بیت علیهم‌السلام الگو گرفته‌ایم، گفت: ما می‌خواهیم با اجرای عدالت علوی، جامعه ای ایجاد کنیم که انسان کامل را به دنیا هدیه دهیم.

نمونه عملی اخلاق اسلامی در دنیا باشیم

خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این بازدید، ضمن اظهار خرسندی از ارتباط و تعامل بین این دو مجموعه، بیان داشت: بدون تردید هیچ مکتبی به اندازه اسلام به علم بها نداده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: قرآن کریم در شب قدر به پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله توصیه می‌کند که «قُل رَّبِّ زِدْنِي عِلْمًا»؛ قرآن مجید تاکید می‌کند که عالم و غیرعالم برابر نیستند و برای عالم، تدبر و تفکر را شرط می‌داند.

برقعی با تصریح بر اینکه قطعا شکوفایی هر ملتی در تاریخ به عالمانی است که به آن قوم ارزش داده‌اند، گفت: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرمایند: «كلمةُ الحكمةِ ضالّةُ المؤمنِ، فحيثُ وجدَها فهُو أحقُّ بها؛ سخن حكيمانه، گمشده مؤمن است، پس هر جا آن را بيابد به آن سزاوارتر است»

وی تأکید کرد: ما برای گسترش معارف و علوم اسلامی نیاز به پژوهش داریم و حال که قصد داریم اسلام را گسترش دهیم، باید نمونه عملی اخلاق اسلامی در دنیا باشیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: خوشحالیم به مؤسسه ای آمدیم که در مسیر گسترش علم و نشر علم و عملی شدن علم فعالیت می‌کند و امید است با تعامل این مجموعه‌ها به تحقق بانوان متمدن و تراز جهان اسلام کمک کنیم.

آمادگی تعامل جامعه‌الزهرا(س) با نهادهای مختلف در عرصه‌های مختلف علمی آموزشی، پژوهشی

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد بنکدار، مدیرکل دفتر بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز در این مراسم، اظهار داشت: تشکر می‌کنیم از فرزندانمان که با اجرای سرود «سلام فرمانده» از ما استقبال کردند و یقین داریم مولای ما حضرت صاحب الزمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف جواب دادند که اینگونه جهانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در هر زمینه آموزشی، پژوهشی، نشر معارف و آموزش معارف اهل بیت علیهم‌السلام آمادگی تعامل با مؤسسات و نهادهای همسو را دارد تا با تعامل و هم افزایی، فعالیت‌های تأثیرگذاری در جامعه رقم بخورد.

 مدیرکل دفتر بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: مهارت‌هایی همچون تربیت مربی و مشاور اسلامی، مربی قرآن و آموزش مجازی از دیگر امتیازاتی است که می‌تواند تعاملات ما را محکم‌تر و پویاتر از قبل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنکدار تصریح کرد: مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی که زیر نظر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها فعالیت می‌کند، با مدرک رسمی وزارت علوم یکی دیگر از افتخارات ماست.

در پایان این مراسم، تندیس دانشگاه به مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اهدا و از هیئت همراه با اهدای گل بدرقه شد؛ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز تابلو فرش را را به مدیر دانشکده تقدیم کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱