در شب میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیهم‌السلام برگزار شد:

نشست صمیمی مسئولان آموزشی و فرهنگی جامعةالزهرا(س) با طلاب و دانشجویان خوابگاهی

photo_۲۰۲۳-۰۴-۰۶_۱۳-۱۱-۴۱

نشست صمیمی مسئولان آموزشی و فرهنگی جامعةالزهرا(س) با طلاب و دانشجویان ایرانی و بین الملل سرای حضرت خدیجه (س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، به مناسبت شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام، مراسم جشن و سرور و سفره ضیافت افطاری با حضور مسئولان آموزشی و فرهنگی در نمازخانه سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این نشست صمیمی، سرکار خانم یوسفی معاون آموزش و تربیت، سرکار خانم شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی، سرکار خانم غیوربابایی مدیر تحصیلات عمومی، سرکار خانم رهبرپور مدیر مدرسه مؤمنات و سرکار خانم وزیری استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور داشتند.

این نشست  به همت مسئولان تربیتی و فرهنگی سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها جهت عرض ارادت به ساحت سبط اکبر پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله و نیز به جهت شروع برنامه نشست‌های صمیمی مسئولان آموزشی، تربیتی، فرهنگی و پژوهشی با طلاب و دانشجویان سرا برگزار شد.

توجه به ایمان و تقویت آن، سبب ایجاد زمینه برای سلامت روحی و جسمی خواهد شد

در ابتدای برنامه، سرکار خانم  مولا محمد علیزاده از دانش آموختگان و طلاب سطح سه خوابگاهی و از مبلغان فعال جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور در جمع طلاب و دانشجویان به ایراد سخنرانی پرداختند.

این مبلغ بین المللی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به بحث ایمان و تأثیر آن بر اعضا و جوارح انسان اشاره کرد و گفت: همانگونه که تغذیه و استفاده از مواد خوراکی با تجزیه و تحلیل در بدن انسان نیازهای هر بخش از بدن انسان را برآورده کرده و وارد خون شده و در بدن انسان جاری می‌شود، ایمان نیز علاوه بر تأثیرگذاری بر روح، اینگونه بر اعضا و جوارح انسان اثر می‌گذارد.

مولامحمد علیزاده تصریح کرد: توجه به ایمان و تقویت آن، سبب ایجاد زمینه برای سلامت روحی و جسمی خواهد شد.

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است/ با تبعیت از فرامین الهی، محبوب خدا شویم

سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به نکات اخلاقی اشاره کرده و گفت: در ماه ضیافت الهی سعی کنیم با تبعیت از فرامین الهی، محبوب خداوند شویم، همانگونه که در آیه ۳۱ سوره مبارکه آل عمران خداوند فرمود: «قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله ویغفر لکم ذنوبکم والله غفور رحیم؛ بگو اگر خدا را دوست می‌دارید، از من پیروی کنید! تا خدا (نیز) شما را دوست بدارد؛ و گناهانتان را ببخشد؛ و خدا آمرزنده مهربان است».

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه گفت: انسان براساس فطرت بشری که با غبار غفلت پوشیده نشده، دوستدار خداوند رحمان است و اگر انسان خداوند متعال را دوست دارد، این دوستداری در عمل باید مشهود باشد.

یوسفی با بیان اینکه با تبعیت از دستورات الهی، زمینه محبوبیت نزد خداوند متعال را کسب کنیم، خاطرنشان کرد: ماه ضیافت الهی، بهترین زمان برای تبعیت خالصانه از فرامین الهی و موقعیت مناسب خودسازی است که باید از آن استفاده نمود.

تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، زمینه ای برای رشد و تعالی در مسیر تحول خواهی است

در ادامه و پس از برگزاری نماز جماعت و افطار، سرکار خانم معصومه شریفی ضمن تبریک ایام به طلاب و دانشجویان، از حضور فعال طلاب و دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی قدردانی کرد و گفت: شیعه حقیقی باید در شادی‌های اهل بیت علیهم‌السلام شاد و مسرور باشد و این سرور معنوی در بین شما طلاب و دانشجویان مشاهده می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت: از این تقارن استفاده کرده و با خودسازی در مسیر تحول خواهی، زمینه رشد و تعالی و تحول درونی را ایجاد کنیم تا زمینه درک معنویات برای ما حاصل شود.

الگوگیری از ویژگی‌های رفتاری امام حسن علیه‌السلام در جهت گسترش اخلاق اسلامی در جامعه

شریفی با اشاره به برخی ویژگی‌های ناب وجود نازنین امام حسن مجتبی علیه السلام، طلاب و دانشجویان را به درس آموزی و الگوگیری از محضر این امام همام دعوت کرد و گفت: ما باید از کریم اهل بیت علیه‌السلام، رفتار کریمانه، بخشش و ایثار را فرا بگیریم، همچنین با تأسی به امام حسن علیه‌السلام، ویژگی صبر را در خود تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: همانگونه که امام با رفتار کریمانه و با صبر، حلم و بردباری، فردی را که دشمن اهل بیت علیهم السلام بود، متحول و به دوستدار اهل بیت علیهم‌السلام تبدیل کردند و این  تحول از برخورد کریمانه همراه صبر امام ایجاد شد، ما طلاب و‌دانشجویان نیز باید با این رفتار بتوانیم با دیگران برخورد کرده و اخلاق اسلامی را گسترش دهیم.

در ادامه سرکار خانم شریفی از برگزیدگان میزهای جشنواره غذا تجلیل کرد و هدایایی به شرکت کنندگان و گروه‌های برتر اهدا شد.

تلاش در جهت رشد و ارتقای مباحث آموزشی، تربیتی، فرهنگی و پژوهشی طلاب و دانشجویان خوابگاهی

سرکار خانم حسینی مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در این نشست، اعلام کرد: نشست‌های هفتگی طلاب خوابگاهی جهت ایجاد زمینه برای تعامل بهتر طلاب و مسئولان با موضوعات مختلف در جمع طلاب و دانشجویان برگزار خواهد شد تا با ایجاد حلقه‌های هم اندیشی، مسائل و مباحث آموزشی، تربیتی، فرهنگی و پژوهشی در سطوح مختلف مورد بحث و‌ تبادل نظر قرار گیرد.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها اظهار امیدواری کرد که این نشست‌ها زمینه خدمت رسانی به طلاب و دانشجویان ایرانی و بین الملل و همچنین زمینه رشد و ارتقای آنان را فراهم کند.

آغاز فعالیت مجمع طلاب و دانشجویان خوابگاهی

در پایان، سرکار خانم زنجانی مسئول فرهنگی سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها از تشکیل و شروع به فعالیت مجمع طلاب و دانشجویان سرا از هفته آینده خبر داد و گفت: اعضای مجمع، حلقه میانی بین طلاب، دانشجویان و مسئولان خواهند بود و دغدغه‌ها و مسائل موجود را با هم اندیشی طلاب و دانشجویان شناسایی و با انتقال به مسولان، پیگیری خواهند کرد.

همچنین در این مراسم، برنامه جشن و مولودی خوانی توسط سرکار خانم مریدیان برگزار شد.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱