معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه‌الزهرا(س) تبیین کرد:

فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) در هفته گرامیداشت مقام معلم

خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی

فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در راستای ترویج افکار و اندیشه‌های شهید مطهری(ره) تشریح شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی در گفتگو با واحد خبر، ضمن عرض تبریک به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله مرتضی مطهری، هفته معلم و بزرگداشت مقام استاد، اظهار داشت: افتخار ما معلمان این است که این روز بزرگ که سالروز شهادت شهید آیت الله مرتضی مطهری(ره) به نام نامی معلم و بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

شهید مطهری الگوی معلم تراز انقلاب اسلامی هستند

وی با بیان اینکه شهید مطهری الگوی معلم تراز انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: شهید آیت الله مطهری(ره) احیای تفکر اسلامی را رواج دادند، اندیشه‌ها را در سمت و سوی اندیشه اسلامی ترویج کردند و در مسیر تعلیم و تربیت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به شهادت رسیدند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: این روز بزرگ را خدمت همه اساتید و معلمان به ویژه اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تبریک عرض کرده و امید است همه جزو سالکان طریق استاد شهید باشیم.

اجرای طرح جامع سیر مطالعاتی اندیشه مطهر در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

شریفی در ادامه به فعالیت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در راستای ترویج اندیشه‌ها و افکار این شهید بزرگوار و برنامه‌های هفته معلم اشاره و خاطرنشان کرد: معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در راستای رسالت فرهنگی و تبلیغی خود، برنامه‌های مختلفی در ایام و مناسبت‌های خاص به ویژه ایام شهادت شهید مطهری(ره) دارد، از جمله بحث سیر مطالعاتی اندیشه مطهر که نه تنها در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بلکه در حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ترویج می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: طرح جامع سیر مطالعاتی اندیشه مطهر چندین سال است که از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سطوح مقدماتی، تکمیلی و تخصصی ویژه بانوان طلبه انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در سطح مقدماتی این طرح، بیش از 70 کتاب از آثار شهید مطهری توأمان به صورت مقایسه ای و تطبیقی با اندیشه‌های امامین انقلاب، علامه مصباح و علامه طباطبایی تدریس و این سیر مطالعاتی به صورت مباحثه در بین طلاب و دانشجویان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در طرح تکمیلی و تخصصی، پژوهشگران سیر مطالعاتی به فعالیت‌های علمی و پژهشی و تولید اثر در این زمینه می‌پردازند.

برگزاری نشست علمی بر مبنای اندیشه شهید مطهری

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اعطای گواهی پایان دوره  و اهدای جوایز به طلاب برتر طرح مطالعاتی، یادآور شد: طلابی که در کنار درس‌های رسمی آموزش، عضو طرح جامع مطالعاتی آثار شهید مطهری هستند و با اتمام مرحله اول طرح، 70 کتاب را مطالعه کردند و یا به اتمام مرحله دوم و سوم طرح جامع نظام فکر اسلامی رسیدند، نه تنها افت تحصیلی نداشتند، بلکه از جهت علمی پیشرفت داشته و به موفقیت‌های چشمگیری رسیدند، چنانچه برخی از طلاب این طرح عضو بنیاد ملی نخبگان هستند، لذا با تجلیل و اعطای گواهی نسبت به انگیزه‌بخشی شرکت طلاب در این طرح اقدام خواهیم نمود.

شریفی در ادامه عنوان کرد: اعضایی که به مرحله دوم طرح جامع مطالعاتی راه یافتند و بیش از 70 کتاب شهید را مطالعه نموده و در مباحثات فعال بودند، هر هفته روزهای شنبه با ارائه موضوعی جدید از آثار شهید، به تحلیل آن مطلب می‌پردازند و آن محتوا را به صورت مقاله درآورده و در قالب نشست ارائه می‌دهند که مورد داوری اساتید قرار می‌گیرند تا بنیه علمی طلاب غنی شود.

وی با اشاره به برگزاری اردوی مشهد مقدس ویژه برگزیدگان و فعالان طرح اندیشه مطهر، تصریح کرد: تلاش معاونت بر این است که این اردو را ویژه طلابی که با نظم و برنامه‌ریزی، این طرح را با موفقیت گذراندند، برگزار کند.

ارائه نظام‌مند اندیشه و سیره شهید مطهری در فضای مجازی از طریق کانال سراسری

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه بیان داشت: طلاب عضو طرح اندیشه مطهر با آماده‌سازی محصولات متنوع متناسب با فضای مجازی اعم از عکس‌نوشته، پوستر، پادکست، کلیپ و غیره، مطالبی به موضوع شخصیت‌شناسی شهید، معرفی کتاب و ارائه فایل‌های صوتی جدید از کتاب‌ها مانند داستان راستان توسط گویندگان ممتاز و غیره می‌پردازند.

وی تصریح کرد: جهت ترویج تفکر ناب اسلامی می‌توان آثار شهید مطهری را به زبان هنر و رسانه به مخاطبان مختلف ارائه کرد تا نسل جدید با آثار و تفکرات این شهید والامقام آشنا شوند.

برگزاری مسابقه کتابخوانی «نور علی نور» در سطح کشوری ویژه بانوان

شریفی در ادامه به دیگر برنامه معاونت اشاره کرد و گفت: مسابقه کتابخوانی «نور علی نور» در سطح کشوری ویژه بانوان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقه برگرفته از سلسله‌کتاب‌های تفسیری شهید مطهری با نام «آشنایی با قرآن 4» و موضوع تفسیر سوره مبارکه نور است که به بحث عفاف و حجاب که موضوع متناسب با مسئله روز در سطح کشور است می‌پردازد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: خوانندگان این کتاب با توصیه‌های استاد شهید و ارائه راهکار جهت مبارزه با نقشه‌های تفرقه‌افکنانه و نگاه‌های مسموم دشمنان برای از هم پاشیدن جامعه اسلامی و غیره آشنا می‌شوند.

برگزاری نشست بصیرت افزایی ویژه اساتید و طلاب

شریفی به برگزاری نشست بصیرت افزایی ویژه اساتید و طلاب اشاره کرد و گفت: هر هفته نشست بصیرت افزایی از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی ویژه طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود، این هفته این برنامه همزمان با دومین روز هفته معلم با شعار «اساتید، تبلیغ و جهاد تبین» ویژه اساتید برگزار می‌شود.

وی افزود: در نشست بصیرت افزایی روز سه شنبه که ویژه طلاب است، به موضوع جهاد تبیین و تبلیغ در راستای منظومه فکری شهید مطهری رحمه‌الله‌علیه و امامین انقلاب پرداخته می‌شود.

برگزاری نمایشگاه نور مطهر

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به برگزاری نمایشگاه نور مطهر در ایام هفته معلم اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه به صورت روایت محور از سیره استاد مطهری با موضوع شخصیت شناسی شهید و معرفی آثار و بیان فعالیت‌های اندیشه مطهر برگزار می‌شود.

شریفی اضافه کرد: در این نمایشگاه، روایتگر به معرفی هر یک از کتاب‌های شهید مطهری و محتوای آن کتاب می‌پردازد و مخاطب نسبت به اینکه شهید مطهری در هر کتاب به چه سؤالات و شبهاتی  پاسخ گفته و به تحلیل چه معضلاتی از معضلات اجتماعی پرداخته است، آشنا می‌شود.

وی اضافه کرد: جهت بهره مندی بیشتر مبلغان، فلش‌کارت‌هایی با موضوعات مختلف منظومه فکری شهید مطهری تدارک دیده شده و به بازدیدکننده از نمایشگاه با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

اجرای طرح ویژه دانشجویان و دانش آموزان مهمان در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: تعدادی از فعالان دانشجویی و دانش‌آموزی در قالب اردوی فرهنگی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور پیدا می‌کنند و علاوه بر برنامه‌های شاد و متنوع از جمله استفاده از ورزشگاه، مسابقات فرهنگی و غیره به برنامه‌های معرفتی مانند اجرای طرح سیر مطالعاتی شهید مطهری پرداخته می‌شود.

شریفی افزود: در سلسله‌برنامه‌های «شبی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها» ویژه دانشجویان و دانش آموزان، طرح مطالعاتی اندیشه‌های شهید مطهری متناسب با هر قشر دانش آموزی و دانشجویی ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به محتوای غنی کتاب «احیای تفکر اسلامی»، این مسابقه برنامه ریزی شده و ویژه مدعوین برنامه شبی در  جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

مطالبه معاونت تبلیغ و امور فرهنگی از معاونت آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و سایر حوزه‌های علمیه خواهران

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه، تصریح کرد: با توجه به مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در خصوص افزودن کتاب‌های شهید مطهری به دروس حوزوی و سرفصل‌های آموزشی، معاونت تبلیغ و امور فرهنگی از معاونت آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و سایر حوزه‌های علمیه خواهران این مطالبه را دارد که کتب و آثار شهید مطهری در متن اصلی دروس آموزشی حوزه ورود پیدا کند.

معرفی و فروش کتاب‌های شهید مطهری با تخفیف ویژه

شریفی یادآور شد: جهت تسهیل و دردسترس قرار دادن کتب استاد مطهری، آثار ایشان با تخفیف ویژه در اختیار طلاب و اساتید قرار داده خواد شد که علاقه مندان می‌توانند به واحد اندیشه مطهر واقع در آموزشگاه امام رضا سلام‌الله‌علیه، طبقه همکف، ساختمان شهید بهشتی مراجعه کنند.

وی همچنین به برگزاری دوره‌هایی ویژه مبلغان برای آشنایی و تحلیل آثار و کتب شهید مطهری اشاره کرد و گفت: دوره توانمندسازی مبلغان با هدف آموزش کتب شهید مطهری به ویژه کتاب حجاب برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های مطرح شده مختص هفته معلم نیست و در طول سال برگزار می‌شود، به ویژه طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری استاد شهید مطهری که با هدف ترویج افکار و اندیشه‌های شهید مطهری در طول سال برگزار می‌شود تا منظومه فکری و تفکر اسلامی این شهید بزرگوار که لازمه یک جوان در نظام اسلامی است، شکل بگیرد.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱