استاد و مشاور جامعه‌الزهرا(س) مطرح کرد:

تعلیم و تزکیه از جمله رسالت‌های معلمان و اساتید است/ توصیه پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره افزایش جمعیت

خانم لباف

خانم لباف با بیان اینکه مسئله جمعیت یکی از مسائل مهم ما در کشور است، به حدیثی جالب از پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره افزایش جمعیت اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم ملیحه لباف در سومین روز هفته گرامیداشت مقام معلم که از سوی اداره کل امور اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان «استاد و رسالت خانواده و جمعیت» نامگذاری شده است، ضمن عرض تبریک به مناسبت روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری(ره)، اظهار داشت: شغل معلمی بنا به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، شغل انبیا است و ما این روز را به همه معلمان و اساتید به ویژه اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تبریک عرض می‌کنیم.

تعلیم و تزکیه از جمله رسالت‌های یک معلم و استاد است

استاد و مشاور جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: انبیای الهی رسالت تعلیم و تزکیه را به عهده داشتند و با توجه به قرآن کریم که برخی آیات شریفه، تزکیه و برخی تعلیم را مقدم دانستند، منتهی برخی مفسران در آیاتی که تعلیم، مقدم است، تعلیم را مقدمه تهذیب و تزکیه می‌دانند.

لباف تصریح کرد: با توجه به رسالت بزرگی که به عهده اساتید قرار گرفته، امر بسیار خطیری است و استاد باید در حوزه‌های مختلف معرفتی و شناختی، رفتاری، گفتاری و ظواهر و در همه عرصه‌ها مجهز باشد تا رسالت خود را به درستی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: نکته شاخص این است که نیت استاد باید در انجام رسالت خود خالص باشد که در این صورت تأثیرگذار خواهد بود.

استاد و مشاور جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به حدیثی از امام محمد باقر علیه‌السلام که فرمودند: «مُعَلِّمُ الخَيرِ يَستَغفِرُ لَهُ دَوابُّ الأرضِ، و حِيتانُ البُحورِ، و كُلُّ صَغيرَةٍ و كَبيرَةٍ في أرضِ اللّه ِ و سَمائهِ؛ جنبندگان زمين و ماهيان درياها و هر موجود ريز و درشتى در زمين و آسمان خدا، براى آموزگار خوبی‌ها آمرزش مى‌طلبند»، اشاره کرد و گفت: انسان از این دنیا برای آخرت خود باید توشه بگیرد که استغفار همه موجودات برای معلمان می‌تواند بار مثبت داشته باشد.

مسئله جمعیت یکی از مسائل مهم ما در کشور است/حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره افزایش جمعیت

لباف بیان داشت: یکی از رسالت‌های معلم و استاد این است که به روز باشد و یکی از ویژگی‌ها و خصلت‌های معلم در حوزه معرفتی این است که با توجه به مقتضیات زمان و مکان به رسالت خود بپردازد.

وی با اشاره به موضوع «استاد و رسالت خانواده و جمعیت»، عنوان کرد: امروز یکی از مسائل مهم ما در کشور، موضوع و مسئله جمعیت است که متأسفانه در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته و جمعیت کاهش یافته و امروز آثار و پیامدهای منفی آن را می‌بینیم.

استاد و مشاور جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه استاد باید به این رسالت مهم توجه داشته باشد، اظهار داشت: آیات و روایاتی درباره کثرت جمعیت وجود دارد که تنها به یک روایت اشاره می‌کنم، پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «تَنَاكَحُوا تَنَاسَلُوا تَكْثُرُوا فَإِنِّي أُبَاهِي بِكُمُ الْأُمَمَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ لَوْ بِالسِّقْطِ؛ ازدواج كنيد، زاد و ولد کنید تا جمعيت شما افزون شود؛ زيرا من در روز قيامت، به وجود شما، حتّى به فرزندان سقط شده‌تان، بر ساير امّت‌ها می‌بالم»؛ این وظیفه و رسالت است معلم با توجه به نقشی که دارد می‌تواند این نقش را نسبت به متربیان خود پیاده کند.

لباف با بیان اینکه معلم باید اهل عمل باشد تا بتواند بر متربیان و شاگردان خود تأثیر بگذارند، تصریح کرد: اگر استاد به موضوع اعتقاد کامل داشته باشد، سخنان و رسالت تربیتی او بر شاگردان قطعا مؤثر خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: امروز با وجود گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی اما همچنان به موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت معتقدیم و باور داریم که خداوند متعال روزی بندگان را می‌رساند و این موضوع را بارها در میان مراجعه کنندگان خود برای مشاوره دیده ایم که امید است شاهد حل این مشکل در کشور باشیم.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱