معاون آموزش و تربیت جامعه‌الزهرا(س) به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم:

تبیین ویژگی‌های شهید مطهری(ره) /اساتید و معلمان الگوی تمام عیار برای شاگردان هستند

افتخار یوسفی 3

سرکار خانم یوسفی با بیان اینکه شهید مطهری(ره) الگوی فرهیخته و اندیشمند برای اساتید و معلمان است، به ویژگی‌های این استاد شهید از جمله عالم به علوم روز بودن، زمان‌شناس بودن و آینده نگری و ارتباط با نسل جوان اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم افتخار یوسفی در گفتگو با واحد خبر، ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز گرامیداشت مقام معلم و یاد و خاطره استاد شهید علامه مطهری(ره)، عنوان کرد: این روز را به اساتید و معلمان تبریک عرض می‌کنیم، به جهت اینکه اشتغال به شغلی دارند که رسالت انبیای الهی است و توفیقی است که خداوند متعال به ما عطا کرده تا در مسیری گام بردایم که مسیر حرکت انبیا است.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: اساتید حوزه تربیت‌کنندگان سرباز امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستند که امیدواریم زمینه سازی ظهور حضرت با فعالیت اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه زودتر محقق شود.

شهید مطهری(ره) الگوی فرهیخته و اندیشمند برای اساتید و معلمان است

یوسفی در ادامه خاطرنشان کرد: شروع هر سال تحصیلی فرصتی برای مرور اهداف، خالص کردن نیت‌ها، انگیزه‌سازی بیشتر و تلاش مضاعف برای رسیدن به اهداف عالی است؛ روز معلم هم فرصتی برای مرور اهداف اساتید، آراسته شدن بیشتر به زینت‌ها و فضائل اخلاقی و همچنین تلاش بیشتر برای استفاده از این فرصت و توفیقی است که خداوند به ایشان عطا کرده است.

وی با اشاره به 12 اردیبهشت، سالروز شهادت شهید مطهری(ره)، گفت: این روز بنام سالروز گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است، به این جهت که ایشان برای معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه و همه افرادی که در عرصه تعلیم‌وتربیت گام برمی دارند، یک الگوی بسیار توانمند، فرهیخته و اندیشمند هستند.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: شاید با مروری بر ویژگی‌های بارز شهید مطهری(ره)، بتوانیم از این شهید والامقام الگو بگیریم و در زندگی به کار ببریم.

شهید مطهری(ره) عالم به علوم روز بود

یوسفی افزود: شهید مطهری(ره) شهیدی اسلام‌شناس و دارای ویژگی‌هایی است که اگر بخواهیم به ایشان اقتدا کنیم به‌نحوی می‌تواند برای ما اسوه و الگو باشد.

وی تصریح کرد: بعد از شهادت ایشان، هنوز هم کتاب‌های کلامی و تفسیری شهید مطهری و بحث نظام حقوق زن در اسلام و علوم دیگر که از ایشان به‌جای مانده است، نزد صاحب‌نظران دارای وجهه و قوت علمی است و نشان می‌دهد که یک اسلام‌شناس در زمان خود بودند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: امروز ایده‌ها، تفکرات و اندیشه‌های شهید مطهری می‌تواند برای بسیاری از افراد راهگشا باشد و نسبت به بسیاری از پرسش‌ها و شبهات جامعه پاسخگو است.

یوسفی در ادامه بیان داشت: ویژگی دوم شهید مطهری(ره) که ما اساتید باید از ایشان درس بگیریم، بحث عالم به علوم روز بودن ایشان است و کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» ثابت کننده همین موضوع است، همچنین کتاب‌های دیگر شهید مطهری(ره) که به علوم روز، شبهات مطرح در جامعه و سؤالات جوانان که در زمان فعلی با پیشرفت تکنولوژی و با فضاهای مجازی به‌مراتب بیشتر از سال‌های قبل هست، پاسخ می‌دهد و اساتید حوزه نیز باید نسبت به این مسائل تسلط جدی داشته باشند.

زمان‌شناس بودن و آینده نگری شهید مطهری(ره)

وی عنوان کرد: سومین ویژگی شهید مطهری(ره)، زمان‌شناس بودن و آگاه به مقتضیات زمان است، آنچه که امروز نسل جوان ما می‌طلبد و آنچه که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به‌عنوان رسالت حوزه مطرح می‌کنند و امروز رسالت اصلی اساتید حوزه را بیش‌از پیش نشان می‌دهد و اساتید باید در این زمینه نقش جدی داشته باشند.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، آینده نگری را چهارمین ویژگی شهید مطهری(ره) برشمرد و اظهار داشت: ما پاسخ بسیاری از شبهات امروز را در آثار شهید مطهری(ره) می‌بینیم، بنابراین ما اساتید هم باید آینده نگری داشته باشیم، نیازهای آینده را رصد کرده و علاوه بر شبهات فعلی، شبهات و نیازهای آینده را پیش بینی کنیم و برای آنها پاسخ داده باشیم.  

ارتباط مؤثر استاد مطهری با نسل جوان و اقشار مختلف جامعه

یوسفی خاطرنشان کرد: پنجمین ویژگی شهید مطهری(ره)، ارتباط قوی با نسل جوان بود، استاد مطهری با قشرهای مختلف از جمله دانشجو، طلبه و حتی مردم عادی و روشنفکران غرب زده ارتباط مؤثر داشت و بر آنها تأثیرگذار بود و به عنوان یک عنصر فعال، هوشمند و پیشران، آن‌ها را جهت‌دهی می‌کرد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری شهید مطهری در جامعه به عنوان ششمین ویژگی این شهید بزرگوار، عنوان کرد: استاد مطهری در فضاهای مختلف از جمله در حوزه، دانشگاه، مسجدها و محله‌ها حضور پیدا می‌کرد و بر همه اقشار جامعه تأثیرگذار بود، برای آنها خط فکری و مبانی اندیشه ای صحیحی بنا می‌کرد که همه اینها باعث پیشرفت و ارتقای جامعه می‌شود.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: همه این ویژگی‌ها و سایر خصوصیات شهید مطهری می‌تواند افق و جهت حرکت ما را نشان دهد تا این مسیر را برای طلاب و شاگردان خود به کار ببریم.

اساتید و معلمان الگوی تمام عیار برای شاگردان هستند

یوسفی تأکید کرد: اساتید و معلمان از نظر علمی، اخلاقی، تربیتی و آراسته بودن به مسائل معنوی و فضائل اخلاقی الگوی تمام عیار هستند و هر رفتار و حرکت استاد برای طلبه درس و الگو است.

وی در پایان اظهار داشت: امید است بتوانیم با الگو قرار دادن این ویژگی‌های مثبت به گونه‌ای عمل کنیم که طبق منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، ایفای رسالت خودمان را داشته باشیم و اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بتوانند در عرصه تعلیم‌وتربیت و پرورش طلبه‌های توانمند بیش از پیش موفق باشند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱