استاد و پژوهشگر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

نقش استاد در پیشرفت علمی و پژوهشی طلاب /اساتید پژوهشگر در تدریس موفق‌تر هستند

خانم طیبی استاد جامعه

استاد طیبی با بیان اینکه اساتید پژوهشگر در تدریس موفق‌تر هستند، به نقش اساتید در پیشرفت علمی و پژوهشی طلاب اشاره کرد.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم ناهید طیبی در چهارمین روز هفته گرامیداشت مقام معلم که از سوی اداره کل امور اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان «استاد و پیشرفت علمی پژوهشی» نامگذاری شده است، در گفتگو با واحد خبر با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم به همه اساتید و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت با اشاره به نقش استاد در پیشرفت علمی و پژوهشی طلاب، اظهار داشت: با توجه به سرعت پیشرفت علم و دانش در جهان، انفجار اطلاعات و سهولت دسترسی به اطلاعات به نظر می‌رسد اساتید باید با اصول، مبانی و روش‌های جدید پژوهش آشنا باشند و با پیشرفت‌های علمی جهانی همراه شوند تا در تدریس نیز موفق باشند.

آشنایی با روش‌های تحقیق و پژوهش باعث پویایی در تدریس می‌شود

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان این که آشنایی با روش‌های تحقیق و پژوهش که به لحاظ طبقه بندی و نوع ارائه وجود دارد، باعث پویایی و زنده بودن تدریس نیز می‌شود، ادامه داد: برای آگاهی اساتید محترم با جدیدترین روش‌های پژوهشی باید دوره‌هایی برای آنها برگزار شود.

طیبی با اشاره به این که بسیاری از اساتید برای تدریس از پاورپونت و روش‌های دیگر ارائه استفاده می‌کنند، اظهار داشت: این گوناگونی خوب است، با این حال اساتید باید طلاب را با جدیدترین موتورهای جستجو و شیوه‌های نوین جستجوی اینترنتی آشنا و نرم‌افزارها و ابزارهای جدید پژوهشی را به آنها معرفی کنند تا شاهد جهش علمی دانش‌پژوهان باشیم.

وی تاکید کرد: آشنا کردن دانش‌پژوهان با نرم‌افزار‌های مرجع مانند نرم‌افزارهای نور و ابزارهای پژوهشی مانند پژوهیار می‌تواند علاوه انتقال مفاهیم، روش‌های تحصیل و تدریس و پژوهش را هم به دانش‌پژوهان منتقل کند.

اساتید پژوهشگر در تدریس موفق‌ترند

مدیر دانشنامه زن مسلمان با بیان اینکه استاد همواره باید به لحاظ علمی در سطحی بالاتر از شاگرد باشد، تصریح کرد: اساتید باید با افزایش تلاش علمی خود تلاش کنند تا در همه زمینه‌ها از دانش‌پژوهان خود جلوتر باشند تا در تدریس دچار خلاء نشوند.

طیبی خاطرنشان کرد: معمولا اساتیدی که اصول پژوهش را می‌دانند و مسئله‌محور و موضوع‌محور کار می‌کنند، چون طبقه بندی شده فکر می‌کنند، در تدریس موفق‌تر هستند.

وی در پایان اذعان کرد: اگر استادی مقاله و اثر چاپ شده و ارائه موفقی در همایش‌های علمی داشته باشد، بی‌گمان در تدریس هم موفق خواهد بود، چرا که افزون بر افزایش اعتماد به نفس خودش،  اعتماد دانش‌پژوهان را نیز بیشتر جلب می‌کند و می‌تواند تدریس پویا و زنده‌ای داشته باشد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱