برگزاری سلسله‌نشست‌های تربیتی ویژه طلاب مرکز تخصصی اخلاق و تربیت

نشست های تربیتی

سلسله نشست‌های تربیتی در ایام امتحانات با حضور اساتید برجسته و مسئولان بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، سلسله نشست‌های تربیتی در ایام امتحانات با حضور اساتید برجسته و مسئولان بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی برگزار شد.

در این سلسله نشست‌های تربیتی، موضوعاتی چون «وظیفه بانوان در تبیین اسلام ناب و شخصیت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی»، «اهمیت و ضرورت پژوهش در موضوعات»، «مسائل و چالش‌های روز کشور باتوجه به مخاطب امروز»، «ضرورت و اهمیت کسب علم و مهارتهای نوین در مواجه مسائل و چالش‌های روز کشور با توجه به مخاطب امروز»، «کسب معنویت، علم و مهارت‌های نوین، مقدمه ای در جهت زمینه سازی ظهور و ارسال به تمام نقاط جهان» و «ضرورت و نقش مشاوره در دوره‌های مختلف زندگی» توسط اساتید حوزه و دانشگاه ارائه شد.

«کسب مهارت در مدیریت بین ارتقاء معنویت، همسرداری، فرزند پروری و علم»، «وظایف منتظران جوان در عصر غیبت و روضه به مناسبت شهادت امام جاد علیه السلام»، «بیان خاطرات تبلیغی - مولودی به مناسبت اول ذی الحجه و بیان سبک‌های مختلف مداحی و قرآنی»، «نقش هنر در تربیت، تحصیل و تبلیغ»، «نقش ورزش در سلامت روح و تربیت مربیان ورزشکار مومن و ولایی»، «بیان مسائل قوت و ضعف آموزشی»، «تقوای الهی در طول تحصیل و تحصیل هدفمند و روضه به مناسبت شهادت امام باقر علیه السلام»، «رابطه سلامت جسمی بانوان با تربیت مهدوی و سلامت جامعه» از دیگر موضوعات این سلسله نشست‌ها بود.

بانوان طلبه در این نشست‌ها، از حضور اساتید حوزه و دانشگاه از جمله خانم‌ها حقانی، معاون پیشین پژوهش، شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی، افشاری نژاد مدیر کل امور تربیتی، قوی دبیر پژوهشی گروه علمی تعلیم و تربیت اسلامی، بهرامی مدیر کل تبلیغ، کریمی پور مسئول ادره هدایت و ارزیابی تربیتی، اجتهادی مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه، تاجیک مسئول حوزه آزاد، قاسم زادیان رئیس اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی، حسن زاده از مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، خدائی متخصص طب اسلامی، خزائلی مدیر ورزشگاه شهیده سیاری، صرافی، محسن زاده، دانش زاده مداح اهل بیت علیهم‌السلام بهره مند شدند.

سرکار خانم حکیمه زنگی آبادی در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های تربیتی در ایام امتحانات با طرح و ایده جدید همراه با عناوین متنوع و استفاده از اساتید مجرب، عنوان کرد: از آنجاکه یکی از روش‌های تربیتی، الگوگیری، همنشینی و انس با افراد موثر در تربیت هست؛ لذا در این طرح سعی شد که طلاب در فرصت مناسبی که بعد از ایام امتحانات برایشان فراهم می‌شود، با اساتید مجرب و مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها آشنا شده و از پشتوانه‌های دانشی، بینشی، معنوی و مهارتی ایشان برای داشتن یک نظم و منطق فکری بهره ببرند که مورد استقبال طلاب قرار گرفت.

مدیر مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: معرفی بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مسئولان و اساتید برجسته، به طلاب جهت پیشبرد اهداف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضروری و حائز اهمیت است.

سرکار خانم ملکان نیز یکی از اهداف این نشست‌ها را، معرفی اجمالی اساتید و مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، معرفی حوزه فعالیت ایشان، دغدغه‌های موجود و انتظارات تربیتی حوزه مورد نظر از طلاب و نیز پاسخگویی به سوالات و پیشنهادات ایشان عنوان کرد.

کارشناس تربیتی مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: نکته قابل تأمل این نشست‌ها، تشکیل کارگروه‌های متنوع با حضور اساتید مدعو و طلاب مرکز بود که با استقبال خوبی روبرو شد.

برپایی مراسم عزاداری ائمه اطهار علیهم السلام، جشن ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، بیان سبک‌های مختلف مداحی، زیارت پرچم امام حسین علیه‌السلام و حضرت ابوالفضل علیه‌السلام، فرم نظرسنجی برای هر نشست، هدایای فرهنگی، قرائت یک صفحه از قرآن کریم، پذیرایی متنوع، مسابقه، رزق معنوی، پاسخ به سوالات، نمایشگاه عفاف و حجاب و مشاوره تربیتی ، از دیگر برنامه‌های این نشست معنوی بود.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱