معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

رسالت بانوان طلبه در این برهه از زمان بسیار سنگین است

خانم شریفی تبلیغ

خانم شریفی با بیان اینکه رسالت بانوان طلبه در این برهه از زمان بسیار سنگین است، بر لزوم حضور فعالانه و دغدغه‌مندانه بانوان در جنگ ترکیبی و شناختی و هم افزایی و کار شبکه ای در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی در دوره حضوری «مهارت روایتگری» که ویژه طلاب، اساتید و کارمندان خانواده شاهد و ایثارگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مرکز فرهنگی، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت دهمین اختر آسمان ولایت امام هادی علیه‌السلام، عنوان کرد: قوام دین مبین اسلام به جهاد و شهادت است و اگر دین اسلام به دست ما رسیده و اگر انقلاب اسلامی به این مرحله رسده، مدیون و مرهون خون شهدا است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه قدر شهدا و خانواده معظم شهدا را بدانیم، یادآور شد: ما خانواده‌های منتسب به شهدا در این مسیر بسیار مسئولیم.

تأثیر پیام رسانی و روایتگری حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در بقای قیام عاشورا

شریفی خاطرنشان کرد: هر انقلابی برای بقای خود و برای رسیدن به اهداف و تثبیت خود به دو مسئله از جمله جهاد و شهادت و دوم پیام رسانی نیازمند است، در مکتب عاشورا اگر تا به امروز یاد و نام عاشورا اینگونه زنده مانده و فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین علیه‌السلام و مکتب مقاومت و شهادت هنوز زنده است، به خاطر همین دو مسئله است.

وی ادامه داد: گام اول جهاد و شهادت توسط امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای حضرت انجام شد و گام دوم که ایجاد بیداری اسلامی و پیام رسانی و روایتگری بود، توسط حضرت زینب و اهل بیت علیهم‌السلام رقم خورد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر جهاد تبیین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها نبود، یزیدیان در جنگ روایت‌ها پیروز می‌شدند و روایت عاشورا به درستی به ما منتقل نمی شد، همان طور که معاویه در زمان امامت امام علی علیه‌السلام در جنگ روایت‌ها پیروز شد و برخی وقتی خبر شهادت حضرت امیرالمؤمنین را شنیدند، گفتند مگر علی نماز می‌خواند.

لزوم حضور فعالانه و دغدغه‌مندانه بانوان در جنگ ترکیبی و شناختی

شریفی بیان داشت: اگر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر بحث روایتگری و جهاد تبیین تأکید می‌کنند، به خاطر همین قضیه است؛ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، حضرت امام رسالت خود را به درستی انجام دادند و رهبر معظم انقلاب به عنوان ولیّ امر مسلمین جهان با تمام قوا در میدان است، اما دشمن هم همچنان با تمام قوا وارد شده و با آنچه در توان داشته به کف میدان آمده است.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی دشمن علیه اسلام و انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس، جنگ سخت برای ما راحت تر بود، زیرا دشمن معلوم و سنگرش مشخص بود، اما جنگ ترکیبی و شناختی بسیار دشوار است، اندیشه‌های جوانان ما به راحتی مورد هجمه قرار گرفته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: امروز قشر بانوان مورد هجمه هستند، امروز فتنه، فتنه زنانه است و حضور فعالانه و دغدغه‌مندانه بانوان را می‌طلبد، به ویژه خانواده معظم شهدا که هزینه کردند و از عزیزان خود گذشتند، باید راه شهیدان را ادامه دهند و اجازه ندهند که خون شهدا پایمال شود.

رسالت بانوان طلبه در این برهه از زمان بسیار سنگین است/ لزوم هم افزایی و کار شبکه ای در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی

شریفی با تصریح بر اینکه ما شرمنده شهدا هستیم، گفت:دشمنان هر روز با تمام قوا سنگرها و خاکریزهای ما را فتح می‌کنند و همه ارزش‌های دینی و فرهنگی ما را مورد هجمه قرار داده اند. بنابراین ما باید با صبر و آرامش وارد میدان شویم و با برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، فرزندان خود را به سوی ارزش‌های اسلامی و دینی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه رسالت بانوان طلبه در این برهه از زمان بسیار سنگین است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در گام دوم انقلاب، دستیابی به تمدن نوین اسلامی و مقدمات حکومت جهانی حضرت حجت عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را مورد توجه قرار دادند و امروز باید دل‌ها محکم و آماده عملیات باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به فعالیت‌های کانون خانواده شاهد و ایثارگر اشاره کرد و در ادامه به تبیین طرح دانش آموزی نیلوفرانه پرداخت و خانواده شاهد و ایثارگر را به حضور در این طرح تشوق کرد.

شریفی در پایان بیان داشت: امیدواریم با هم افزایی و کار شبکه ای، انقلابی دیگر از جنس انقلاب اسلامی صورت بگیرد منتهی نوع انقلاب ما انقلاب فرهنگی است که با عنایات امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، امام راحل(ره)، شهدا و اخلاص شما اهداف شهدا را پیش خواهیم برد تا توفیق موفقیت در این مسیر حاصل شود.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱