نشست‌ «کشورشناسی و رصد مسائل بین‌المللی» با موضوع «آمریکای لاتین» برگزار شد

نشست کشورشناسی آمریکای لاتین3

نشست‌ «کشورشناسی و رصد مسائل بین‌المللی» با موضوع «آمریکای لاتین» با حضور مدیر منطقه ای جامعه المصطفی العالمیه صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در آمریکای لاتین در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی، پنجمین نشست از سلسله نشست‌های «کشورشناسی و رصد مسائل بین‌المللی» با موضوع «آمریکای لاتین» از سوی اداره کل دفتر بین‌الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سالن جلسات دفتر مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحامد بنکدار مدیر کل دفتر بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به جایگاه ویژه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه بین الملل از زمان تأسیس تا به اکنون اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از بدو تأسیس در سال 1363 تا کنون سبقه بین الملل داشته و مورد تأیید امامین انقلاب بوده است که این مسئله وظیفه مدیران و مسئولان مجموعه را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به اهتمام مدیریت مجموعه به عرصه بین الملل، تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این نشست‌ها آشنایی با فرهنگ‌ها و اقتضائات حوزه بین الملل است که از سوی اداره مطالعات و برنامه ریزی بین الملل برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی حسینی نژاد، مدیر منطقه ای جامعه المصطفی العالمیه صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در آمریکای لاتین که بیش از هفت سال در ونزوئلا حضور فعال دارد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای حضرت، عنوان کرد: آینده اسلام را در دو قاره آفریقا و آمریکای لاتین باید بجوییم.

مدیر منطقه ای جامعه المصطفی العالمیه صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران به واسطه روح امیدی که در ذهن جوانان در بازگشت به عقلانیت، معنویت و عدالت طلبی ایجاد شده، اگر از این ظرفیت استفاده شود، می‌توان شاهد رویش‌های بسیاری در جوامع بشری باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی نژاد در ادامه به معرفی آمریکای لاتین که شامل 21 کشور است، پرداخت و اظهار داشت: با وجود اینکه از واژه «آمریکای لاتین» برای این کشورها و کل منطقه استفاده می‌شود، اما دارای تفاوت‌های فرهنگی و زبانی متنوعی هستند که در ارزیابی‌ها باید مورد توجه قرار گیرند.

وی همچنین به خصوصیات مشترک کشورهای آمریکای لاتین اشاره کرد و در ادامه به بیان موقعیت جغرافیایی این منطقه، اختلاف نسلی، زبان‌های بومی، وضعیت اقتصادی، وضعیت اعتقادی، تنوع فرهنگی و نژادی مردم، وضعیت مسلمانان این منطقه، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی و غیره پرداخت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱