استاد رفیعی در حاشیه تجمع طلاب جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از فلسطین مطرح کرد؛

تبیین دلایل قرآنی مبارزه مردم فلسطین با صهیونیست‌ها

حمایت طلاب جامعه الزهرا از طوفان الاقصی (18)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با اشاره به چهار آیه شریفه قرآن کریم به بیان دلایل مبارزه مردم فلسطین با رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در حاشیه مراسم تجمع طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از مردم فلسطین و در نشست بصیرت افزایی«آموزه‌های بصیرتی حضرت جعفر بن ابی‌طالب در تبیین، تبلیغ و ترویج دین» که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت پیروزی مظلومان فلسطین و شکستن هیمنه صهیونیست، عنوان کرد: این روزها این پرسش مطرح شده که دلیل اینکه مردم فلسطین به مبارزه با اسرائیل می‌پردازند و عده ای از مردم مظلوم به شهادت می رسند، آیا برای این دفاع و مبارزه با ظلم آیات و روایاتی وجود دارد یا نه که در این زمان کوتاه به چهار آیه شریفه قرآن کریم اشاره می کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به آیه40 سوره حج اشاره کرد و افزود: وقتی مشرکان، مسلمانان را از مکه بیرون کردند، عده ای از مسلمانان به مدینه رفتند و عده ای به سرزمین‌های دیگر مهاجرت کردند، در آن زمان، مشرکان همه زمین‌ها و خانه‌های مسلمانان را غصب کردند و خداوند متعال با این آیه به پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله اجازه دفاع داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی ادامه داد: خداوند متعال در این آیه شریفه می فرماید: «الَّذينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ يُذْکَرُ فيهَا اسْمُ اللَّهِ کَثيراً وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ؛ همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه می‌گفتند: «پروردگار ما، خدای یکتاست!» و اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد! و خداوند کسانی را که یاری او کنند ( و از آیینش دفاع نمایند ) یاری می‌کند خداوند قوی و شکست ناپذیر است».

وی تصریح کرد: بر اساس این آیه شریفه، اگر دشمن غلبه کند، نه تنها مساجد بلکه تمام مراکز عبادی از جمله دیرها، صومعه ها، کنیسه ها، کلیساها و غیره نابود می‌شود و در کل عبادت خداوند متعال از بین می رود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه به آیه 227 سوره شعرا اشاره کرد و گفت: خداوند رحمان در این آیه می فرماید: «إِلاَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ ذَکَرُوا اللَّهَ کَثيراً وَ انْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ ما ظُلِمُوا وَ سَيَعْلَمُ الَّذينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ؛ مگر کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام می‌دهند و خدا را بسیار یاد می‌کنند، و به هنگامی که مورد ستم واقع می‌شوند به دفاع از خویشتن (و مؤمنان) برمی خیزند (و از شعر در این راه کمک می‌گیرند) آنها که ستم کردند به زودی می‌دانند که بازگشتشان به کجاست!».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی یادآور شد: این آیه شریفه، افرادی را با چهار ویژگی ایمان، عمل صالح، یاد خدا و دفاع از مظلوم برشمرده که ویژگی چهارم مصداق مبارزه با ظلم صهیونیست‌ها و دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.

وی همچنین به آیه 39 سوره حج اشاره کرد که خداوند متعال می‌فرماید: «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ؛ به كسانى كه جنگ بر آنان تحميل شده، رخصت [جهاد] داده شده است چرا كه مورد ظلم قرار گرفته‏ اند و البته خدا بر پيروزى آنان سخت تواناست». این آیه شریفه نیز دفاع مردم فلسطین از خود و عملیات «طوفان الاقصی» را توجیه می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 33 سوره اسراء که «مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً؛ آن كس كه مظلوم كشته شده، براى وليّ اش سلطه (و حق قصاص) قرار داديم»، گفت: بر اساس این آیه، کسی که مظلوم کشته شود برای خون او ولایت قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با تصریح  بر اینکه این وعده ای که خداوند متعال به نصرت داده، محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: البته رسیدن به این وعده الهی هزینه دارد و برای آن باید تلاش کرد؛ اما این وعده محقق می‌شود و صهیونیست غاصب ذلیل و نابود خواهد شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱