در نخستین روز رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س)؛

کرسی علمی «موفقیت در یادگیری عمیق دروس حوزوی» برگزار شد

گروه بانو مجتهده امین

کرسی علمی «موفقیت در یادگیری عمیق دروس حوزوی» با ارائه گروه بانو مجتهده امین در رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ویژه طلاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، کرسی علمی «موفقیت در یادگیری عمیق دروس حوزوی» در نخستین روز رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «شیوه‌های آموزش کارآمد در علوم حوزوی» و با رقابت 8 گروه برگزار شد.

در این کرسی علمی، سرکار خانم زهرا علائی یکی از اعضای گروه بانو مجتهده امین به ارائه اثر پرداخت و اظهار داشت: یکی از مشکلات بانوان طلبه در دروس، به ویژه دروس مجازی، عدم موفقیت در اتمام محتوای درسی ست. یعنی در شنیدن و پیاده کردن صوت‌های آموزشی بعضی از دروس موفق اند و تا قبل از زمان امتحان پایان دوره آموزشی آنها را تمام می‌کنند ولی بعضی از دروس را نمی توانند تمام کنند.

این طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به مشکلات عدم توانمندی در خواندن و اعراب گذاری متون درسی تخصصی به زبان عربی، افزود: عموماً خواهران طلبه به ترجمه فارسی این دروس مراجعه کرده و آن را مبنا قرار می‌دهند، در حالی که مبنا هم تسلط بر متن و هم تسلط بر محتوا است.

علائی خاطرنشان کرد: برای موفقیت در هر طرح و برنامه ای، چند نکته از جمله آگاه بودن از همه مطالب مربوط به رشته تحصیلی، برنامه ریزی دقیق زمانی و کار و تلاش بدون وقفه، تلاش زیاد، اولویت بندی کردن فعالیت‌ها و غیره حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: یکی از معضلات یادگیری در شیوه‌های آموزشی دروس حوزوی به ویژه دوره‌های مجازی، زیاد بودن حجم دروس است، به همین دلیل، نتیجه مطلوب آموزشی( یادگیری عمیق) صورت نمی گیرد و عموما ًفقط به گرفتن نمره و گذراندن درس بسنده می‌شود.

این طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: راهکار پیشنهادی برای طلاب، اولویت بندی ، برنامه ریزی صحیح و استفاده ی بهینه از زمان است.

علائی در پایان به روش مطالعه یکی از دروس درسی اشاره کرد و گفت: از این جهت که پیدا کردن هم بحث و تطبیق زمان مباحثه در بانوان به ویژه در روش مجازی، با چالش روبرو است، با نوشتن و خلاصه برداری از رئوس مطالب و حداقل مرور روزانه یا هر دوروز یکبار درس اصول فقه و درس تفسیر قرآن، خلأ مباحثه را پر کرده و توانسته ایم همه مطالب را به ذهن بسپاریم. شنیدن چندین باره هر صوت در خلال کار منزل و یا پیاده روی و خرید مایحتاج از جمله روش‌هایی است که برای درس تفسیرو فقه مورد عمل قرار دادیم.

در ادامه این کرسی، داوران به ارزیابی اثر پرداخت و نقاط قوت و ضعف این اثر را مورد بررسی قرار دادند. همچنین شرکت کنندگان به ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند و اعضای گروه بانو مجتهده امین خانم ها علائی، جاوید و قربانی از اثر خود دفاع کردند. 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱