برگزاری نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی در جامعه‌الزهرا(س)

جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی (8)

نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی با حضور مدیر حوزه های علمیه، مدیران و مسئولان نهادها و سازمان‌های حوزوی در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی با حضور مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران و همچنین مدیران و مسئولان نهادها و سازمان‌های حوزوی در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد .

لزوم یک‌صدایی و همنوایی حوزه های علمیه در مسائل مختلف

در این نشست، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم، به نهضت مقاومت در فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: تببین این حرکت بزرگ در سطح ملی و بین المللی به عهده ما است و امیدوارم بتوانیم به درستی به وظایف خود عمل کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر لزوم یک‌صدایی و همنوایی حوزه های علمیه و تعامل و مشارکت نهادهای حوزوی و تقسیم کار منطقی بین نهادهای حوزوی تأکید کرد و افزود: حوزه های علمیه می‌توانند در تعامل و همنوایی به عنوان الگو در نظام جمهوری اسلامی معرفی شوند و این همنوایی و هم صدایی در بقیه بخش های نظام ظهور و بروز پیدا کند.

وی به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب مدظله العالی مبنی بر لزوم یک صدایی در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه می‌توانند برخی مشکلات و مسائل کشور را با برنامه ریزی منسجم، اتحاد و تقسیم کار منطقی رفع کنند.

دولت‌های اسلامی جریان عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر را کنار بگذارند/ وظیفه امت اسلام و حوزویان همیاری به مردم زلزله‌زده افغانستان است

در ادامه این نشست، آیت الله اعرافی با محکوم نمودن جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم غزه، به واکنش مراجع تقلید، علما و حوزه های علمیه به این جنایات اشاره کرد و گفت: در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، نهادهای حوزوی عکس‌العمل‌های خوبی را انجام دادند و عکس‌العمل های بزرگی اتفاق افتاد، اجتماعات بزرگی ایجاد شد باید از همه عزیزانی که در این اظهار هم‌دردی شرکت کردند تشکر کنیم.

مدیر حوزه های علمیه با آرزوی موفقیت و پیروزی برای جبهه مقاومت افزود: مجموعه‌های حوزوی با مظلومان فلسطین ابراز هم‌دردی می‌کنند و امیدواریم این پیروزی بزرگی که نصیب مقاومت و فلسطین رقم خورد، که حقیقتاً یک نقطه عطف تاریخی است، در مسیر رشد و شکوفایی باشد و به آن نقطه نهایی که رهبر معظم انقلاب بیان کردند پیشتازی کنند.

وی با بیان این که انتظار حوزویان هم از همه بزرگان ادیان و مذاهب دنیا و فرهیختگان و سیاست‌مداران و نهادهای بین‌الملل، هم‌بستگی و همکاری با جریان مقاومت است اظهارداشت: به‌ویژه از دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود که جریان عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر را کنار بگذارند و حداقل در مباحث سیاسی به‌صورت شفاف موضع بگیرند؛ امت اسلامی موضعش مشخص است و ان‌شاءالله این راه را تا پیروزی ادامه خواهد داد.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به زلزله مخرّب در هرات افغانستان گفت: برای زلزله‌زدگان افغانستان واقعاً باید اظهار هم‌دردی و همبستگی کرد، چراکه مردم مظلوم افغانستان دائما در سختی‌های فراوان هستند این قصه ‌هم بار مضاعفی بر آن‌ها بود؛ برای ملت افغانستان آرزوی رهایی از سختی‌ها را داریم، ان‌شاءالله خداوند متعال درگذشتگان آن‌ها را مورد رحمت خود قرار دهد و طبعا وظیفه امت اسلام و حوزویان هم اظهار هم‌دردی است و همیاری است لذا بر اساس آیین نامه ستاد حوزوی مواجهه با حوادث غیرمترقبه، مرکز خدمات هم شماره حسابی را اعلام نمودند که کمک هایی انجام می‌شود.

وی در پایان به انتخابات پایانی سال اشاره کرد و با بیان این که یک مرحله مهمی از جریان انقلاب است تصریح کرد: طبعاً وظیفه همه نخبگان و فعالان اجتماعی و همین‌طور وظیفه ما حوزویان به‌طور ویژه این است که مردم را برای مشارکت درصد خوب ترغیب دهیم و تلاش نماییم.

امروز اقتدار رژیم صهیونیستی شکسته شده و آنها به دنبال بازسازی ابهت پوشالی خود هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی نیز در این نشست، به موضوع جبهه مقاومت در فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: نهادهای حوزوی لازم است ظرفیت ها و ارتباطات خود را برای جلوگیری از جنایات صهیونیستی فعال کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: امروز اقتدار رژیم صهیونیستی شکسته شده و آنها به جهت درنده خویی و قساوتی که دارند، به دنبال انتقام و بازسازی ابهت پوشالی خود هستند و اگر سکوت را در سطح بین المللی و در دنیای اسلام ببینند با جنایت بیشتری مواجه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی با اشاره به حمایت استکبار جهانی از رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: امروز همه مراکز دینی اسلامی و حتی غیراسلامی، شخصیت های دینی، دولت ها و سازمان های فرهنگی وظیفه دارند که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین فعال باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز تصریح کرد: حوزه های علمیه می‌توانند در مناسبات بین المللی و در دستگیری از مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین نقش آفرین باشند.

در این نشست، موضوعاتی چون فعالیت های دبیرخانه سده حوزه علمیه قم جهت برگزاری همایش بین المللی سده حوزه «یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم و دستاوردها و نکوداشت حاج شیخ عبدالکریم حائری(ره)»، برگزاری نمایشگاه خدمات دولت در قم و غیره نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱