کارشناس و تحلیل‌گر مسائل فلسطین مطرح کرد:

جبهه مقاومت نیاز به پشتیبانی روحی دارد / در دفاع از جبهه مقاومت و مردم فلسطین رسانه باشیم

عبدالهادی رضوی 3

رضوی با بیان اینکه فلسطین مسئله اول جهان اسلام بلکه بی‌تردید مسئله اول آزادگان عالم است، گفت: عموم مردم در دفاع از جبهه مقاومت و مردم فلسطین رسانه باشند و پیام مقاومت را به همه دنیا و مردم غزه برسانند.

 

به گزارش روابط عمومی، اداره کل دانش آموختگان و استعداد برتر با همکاری دفتر بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نشست آنلاین «بررسی تحولات جبهه مقاومت با محوریت غزه» ویژه دانش آموختگان بین الملل از سراسرجهان برگزار کرد.

در این نشست، جناب آقای سید عبدالهادی رضوی، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل فلسطین به تبیین تحولات روزهای اخیر فلسطین و غزه پرداخت و با بیان اینکه فلسطین مسئله اول جهان اسلام بلکه بی تردید مسئله اول آزادگان عالم هست و خواهد بود، اظهار داشت: در دنیا هر آنچه می‌بینیم تقابل حق و باطل است؛ مصادیق جبهه باطل کاملا مشخص است و از زمان هابیل و قابیل وجود داشته و اکنون نسخه آن بروزرسانی شده است.

رژیم صهیونیستی حافظ منافع آمریکا است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل فلسطین عنوان کرد: واقعیت این است که نباید رژیم صهیونیستی را بازیگر اصلی بدانیم، توقف بر این جغرافیا و تفکر به معنای انحراف نگاه‌ها و نگرش‌ها است.

رضوی افزود: وجود و کنشگری اسرائیل قائم به نظام سلطه است، چرا که آنچه بیش از همه باید دیده شود آمریکایی‌ها هستند و در اینجا، ظالم بزرگ، ظالم کوچکتری را به خدمت گرفته است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حافظ منافع آمریکا است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها نیاز به یک بازیگر داشتند و چه کسی بهتر از اسرائیل؟ اسرائیل در حد یک سگ یا کفتار رام نشده است، چرا که اساسا جریان فهیم انسانیت به کار آمریکایی‌ها نمی‌آید. هر چه سطح توحش بالاتر، بیشتر مطلوب نظام سلطه خواهد بود.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل فلسطین بیان کرد: مدیریت این معرکه در جریان رقابت ریاست جمهوری در آمریکا است؛ این معرکه یک معرکه حیاتی است و پشت پرده این جنگ و نقطه تعیین تکلیف آن باید تا انتخابات ادامه داشته باشد، چون این احزاب حرف جدیدی برای مخاطبان خود ندارند و هم‌پیمانانی در سایر کشورها دارند که موجب دو قطبی شدن سایر کشورها می‌شوند.

رضوی تصریح کرد: اگر قرار است بانگی برداریم و دعایی کنیم، متوجه دشمن دور و نزدیک باشیم، این نکته ای است که در سطح راهبردی کلان باید به آن توجه داشت.  

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که امروز در فلسطین اشغالی رخ می‌دهد، در سطح راهبردی به آمریکا برمی‌گردد، اما در سطح تاکتیکال و عملیاتی، به خود سرزمین‌های اشغالی مربوط است.

اعتماد به رژیم صهیونیستی و آمریکا، خطای راهبردی دولتمردان جهان اسلام است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل فلسطین عنوان کرد: جریان اشغالگر، ناکامی‌های مختلفی در دو سال اخیر داشته که جنگ و ناامنی اخیر، حیله فرافکنی اوست. دلیل تراشی برای دامن زدن به آتش جنگ و ناامنی در سرزمین‌های اشغالی علیه مردم فلسطین و عمق تهاجمات نه تنها راهبردی نبوده، بلکه تاکتیکی است.

رضوی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در این سطح از توحش، آستانه تحمل خود را لحاظ کرده و چون اصالت ندارد، عنایتی به افکار عمومی نداشته و تصور می‌کند در کوتاه مدت اذهان عمومی قابل ترمیم است.

وی تأکید کرد: اعتماد به رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا، خطای راهبردی از سوی برخی دولتمردان جهان اسلام است؛ امروز جهان اسلام در مواجهه با این حد از توحش رژیم صهیونیستی باید به یک اجماع راهبردی بدون مداخله در سطح خود برسد.

جبهه مقاومت نیاز به پشتیبانی روحی و روانی دارد

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل فلسطین در ادامه با بیان این پرسش که آیا تکلیف ما عزیمت به منطقه است، آیا باید مجهز شویم و به دفاع بپردازیم و...؟ عنوان کرد: امروز چنین تکلیفی به عهده ما نیست، جبهه مقاومت مملو از سربازان پا به رکاب و هوشیار است و دارای ابزار آلات نوین و تاکتیک‌های نظامی هستند.

وی با تصریح بر اینکه جبهه مقاومت نیاز به پشتیبانی روحی و روانی دارد، تصریح کرد: امروز تکلیف خاصی به عهده همه آزادی خواهان جهان است و آن اینکه، هر فردی از مزیت‌هایی که دارد، به نفع جبهه مقاومت استفاده کند. ما با توجه به اینکه مزیت نسبی ما نسبت به دیگران در چیست؟ حوزه تاثیرگذاری ما در چیست که از عهده دیگران بر نمی‌آید؟ چه کاری از ما بر می‌آید که می‌شود از آن به نفع جبهه مقاومت، مصادره به مطلوب کرد؟، می‌توانیم به جبهه مقاومت کمک کنیم.

عموم مردم در دفاع از جبهه مقاومت و مردم فلسطین رسانه باشند/ پیام مقاومت را به همه دنیا و مردم غزه برسانیم

رضوی همچنین به تکلیف عمومی مردم در برابر فجایع رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز هر فردی با در دست داشتن تلفن همراه می‌تواند یک رسانه باشد و به عنوان فعال رسانه ای در فضای مجازی فعالیت کند.  

وی ادامه داد: در فعالیت‌های رسانه ای باید به استقامت مسلمانان محصور در کرانه غزه و فلسطین اشغالی توجه داشته باشیم و بدانیم که آنان مجاهدانی صابر، قهرمان و مقاوم هستند و نصرت با آنها است.

عزت و اقتدار جبهه مقاومت و مردم فلسطین را رسانه ای کنیم

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل فلسطین با تصریح بر اینکه به عنوان فرد رسانه ای، پیام مقاومت را به همه دنیا و مردم غزه برسانیم، گفت: ما با آگاهی از مقاومت مردم فلسطین باید عزت و اقتدار آنها را نشان دهیم، نه به عنوان مردم مظلوم، ذلیل و توسری خور!.

رضوی بیان داشت: امروز بیشتر فضای رسانه ای جهان در دست استعمار و کمپانی‌های هالیوودی است که مبارزان و مدافعان از حریم یک ملت را تروریست معرفی می‌کنند؛ در حالیکه روزی که خاک فلسطین اشغال شد، حماس نبود، چطور آن را تروریست می‌خوانند؟

وی توصیه کرد: هر جا توئیت، کلیپ و... علیه حماس دیدید، به سرعت کنشگر باشید، چرا که کسی نمی‌تواند مانع انتقال پیام ما باشد، هر جای دنیا هستیم، مدافع حماس باشیم.

وی یادآور شد: برخی حماس را از مردم غزه جدا می‌دانند، در حالیکه رزمندگان حماس از مردم غزه هستند، جوانانی با اخلاص که از مرز و بوم و مردمشان دفاع می‌کنند و شما باید این مسئله را برای مردم تبیین کنید.

در فضای مجازی، یاریگر جبهه مقاومت باشیم/ جبهه حماس در فضای مجازی به سرباز نیاز دارد

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل فلسطین با بیان اینکه یاریگر جبهه مقاومت در فضای مجازی باشیم، اظهار کرد: اگر در نهضت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و قیام عاشورا، روشنگری‌ها و پیام رسانی‌های حضرت زینب علیهاالسلام نبود، کربلا در کربلا می‌ماند.

وی با بیان اینکه جبهه حماس در فضای مجازی به سرباز نیاز دارد، تصریح کرد: امروز در رسانه‌ها و فضای مجازی، جای ظالم و مظلوم عوض شده است؛ ما باید مطالبه گر باشیم و با فعالیت شبکه‌ای در رسانه‌ها از جبهه مقاومت حمایت کنیم.

دنیا را متوجه وقایع فلسطین کنیم

رضوی با تأکید بر اینکه فضای رسانه را با قدرت دریابیم که به شدت علیه حماس و جبهه مقاومت در حال شمشیر زدن است، اظهار داشت: ما باید لشکر سایبری تشکیل دهیم و همه دنیا را متوجه وقایع فلسطین کنیم، ما باید مقاومت مردم مسلمان قهرمان مبارز مقاوم را نشان دهیم، نه ملت مظلوم ذلیل توسری خور را.

وی عنوان کرد: امروز باید در فضای عمومی با دعا و انواع عبادت‌هایی که از دستمان بر می‌آید، ایفای نقش داشته باشیم و فعالانه نصرت مادی، ملکوتی و ماورایی خودمان را متوجه آنها کنیم.

استفاده نکردن از کالای اسرائیلی بخشی از مبارزه است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل فلسطین در ادامه این نشست به سؤالات دانش آموختگان بین الملل پاسخ داد و توصیه کرد: فضای مجازی را به عنوان ابزار جنگی لحاظ کنید و از ابزرهای مختلف در این فضا بهره ببرید.

رضوی با اشاره به تأثیر زنان خانه در در حمایت از جبهه مقاومت، یادآور شد: فرزندان ما در مدارس و در فضای عمومی با شبهات و سؤالاتی مواجه می‌شوند که مادران و خانواده‌ها می‌توانند با آگاهی به سوالات فرزندان خود پاسخ دهند.

وی توصیه کرد: اجناس اسرائیلی را تحریم کنید و کالایی که حتی بخشی از سود آن به جیب اسرائیل می‌رود، نخرید و در این باره نیز اطلاع رسانی کنید.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل فلسطین با بیان اینکه جهان اسلام با جنگ مخالف است، تصریح کرد: جریان مقاومت را بدون مبارزه سخت هم می‌توان ادامه داد، هنوز کالاهای اسرائیلی در جهان اسلام مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد، در حالیکه استفاده نکردن از کالای اسرائیلی بخشی از مبارزه است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱