از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی صورت گرفت؛

ابلاغ فرایند سیاست گذاری مدیریت فرهنگ، تبلیغ، رسانه و فضای مجازی

فرایند سیاستگذاری

کارگروه های مطالعات فرهنگی حوزه تخصصی زن و خانواده، کارگروه آسیب شناسی، کارگروه تهدید شناسی فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای و کارگروه طرح ریزی و برنامه ریزی فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای در اداره مطالعات معاونت تبلیغ و امور فرهنگی تشکیل می شود.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم دکتر شریفی در گفتگو با واحد خبر  با اشاره به اینکه فرایند سیاست گذاری مدیریت فرهنگ، تبلیغ، رسانه و فضای مجازی در جامعه الزهرا علیهاالسلام با تشکیل 4 کارگروه تخصصی پیگیری می شود، اظهار داشت: بر این اساس، کارگروه های مطالعات فرهنگی حوزه تخصصی زن و خانواده، کارگروه آسیب شناسی، کارگروه تهدید شناسی فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای و کارگروه طرح ریزی و برنامه ریزی فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای در اداره مطالعات معاونت تشکیل می شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی ادامه داد: مسائل کلان فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای؛ و استراتژی های تهدید، در کارگروه تهدیدات بررسی خواهد شد.. در کارگروه آسیب شناسی به مسائل خرد فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای کشور ناظر به تغییر سبک زندگی مثل پارتی های شبانه، مال گردی، سلبریتی ها و ... پرداخته می شود. این کارگروه در اصل پاتولوژی ذهن و قلب انسان در تغییر فرهنگ سبک زندگی ایرانی _اسلامی را بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه به کارگروه برنامه ریزی و طرح ریزی اشاره و عنوان کرد: این کارگروه، پایش ترند گذاری ها و روندنگاری جریان های کلان در تغییر رویه ها را در سطح جهانی، منطقه ای، ملی مورد مطالعه قرار خواهد داد.

خانم شریفی با اشاره به مدیریت های کلان فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای عنوان کرد: این مدیریت از لایه استعداد، دانش، بینش، گرایش، رفتار، مهارت و در نهایت به لایه سبک زندگی می رسد که در هر مرحله با نگاه به تهدیدات و آسیب ها می توان سیاست گذاری های دقیقی را طراحی کرد.

وی در ادامه به اهمیت مطالعات پایه فرهنگی و تفقه در دین اشاره کرد و گفت: پرداختن به مباحث حکمی و فلسفی موضوع فرهنگ، تبلیغ، رسانه و فضای مجازی در سیاست گذاری ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است که این کارگروه به عنوان پیوست نگاری های سیاستی نقش آفرینی خواهد کرد.

خانم شریفی در پایان اظهار داشت: طبق ابلاغ صورت گرفته، اداره مطالعات معاونت به زودی بیانیه فعالیت و راه های استفاده از ظرفیت های موجود مجموعه را اطلاع رسانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱