با حضور 300 نفر از اساتید و طلاب؛

کاروان «همپای قافله زینب علیهاالسلام» جامعه‌الزهرا راهی عتبات عالیات شد /گزارش تصویری

18

کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام جامعه‌الزهرا(س) برای چهارمین سال پیاپی با بدرقه طلاب، کارکنان و خانواده‌های قافله عشق به سفر معنوی عتبات عالیات و شرکت در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین مشرف شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، کاروان پیاده‌روی «همپای قافله زینب علیهاالسلام»  متشکل از 300  نفر از اساتید طلاب ایرانی و غیرایرانی و کارمندان جامعه‌الزهرا(س) بعد از ظهر روز گذشته راهی سفر معنوی عتبات عالیات شد.

اعضای کاروان پس از اقامه نماز ظهر و عصر و پذیرایی از آنان، در تالار بیداری اسلامی حضور یافته و با پخش کلیپ های همایش بزرگ اربعین حسینی، ذکر مصیبت و مداحی، دل های خود را روانه کربلا کردند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به شرایط خاص در سفر زیارتی و معنوی اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: این سفر، سفر همپای قافله زینبی است و سفر راحتی نخواهد بود، پس از امروز کمر همت بسته و محکم و استوار، خود را برای شرایط احتمالی و ناخواسته آماده کنید.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن قدردانی از همکاری و تلاش دست اندرکاران کاروان همپای قافله حضرت زینب علیهاالسلام، گفت: ما به نیابت همه رفتگان، حضرت امام (ره)، علما و همه دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام که در طول تاریخ آرزوی زیارت کربلا را داشتند، قدم در راه می نهیم و بازماندگان را در همه زیارت های خود شریک می کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: در ذهنتان، از شیخ زکزاکی را که در یکی از زندان های نیجریه به سر می برد تا همه مظلومان عالم و در طول تاریخ به ویژه علمایی که حق به گردن ما دارند و ما هدایت خود را مدیون آنان هستیم، در یاد داشته باشید.

وی با بیان اینکه ما از همین الان باید احساس حضور کنیم، یادآور شد: خدمت امام صادق علیه‌السلام رسید، حضرت فرمودند: تو از خانه که راه افتادی با فلانی دعوا کردی، شب هنگام به خانه عمه ات رفتی و به واسطه صله رحم بر عمر تو افزوده شد و غیره؛ گویی امام صادق علیه‌السلام از زمانی که فرد برای زیارت حضرت از خانه راه افتاده، با او همراه بوده است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: این باور ما است که حضرات معصومین علیهم‌السلام همراه ما حضور دارند و ما این سفر معنوی را این سفر را همراه با حضرت أباعبدالحسین علیه‌السلام آغاز می‌کنیم.

در پایان، کاروان پیاده روی «همپای قافله» با بدرقه طلاب، کارکنان و خانواده‌های قافله عشق به سفر معنوی عتبات عالیات و شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین مشرف شد.

کاروان «همپای قافله» جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برای چهارمین سال پیاپی در کنگره عظیم اربعین  حسینی حضور می یابد تا در همایش پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا شرکت کند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱