در دیدار آیت الله مبلغی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم زاده مطرح شد:

لزوم همکاری مشترک پژوهشگاه مطالعات اسلامی و مجمع جهانی فقه اسلامی در زمینه مسائل فقهی

مبلغی ابوالقاسم زاده

آیت الله مبلغی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم زاده درباره همکاری مشترک پژوهشگاه مطالعات اسلامی و مجمع جهانی فقه اسلامی در زمینه مسائل فقهی به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش روابط عمومی، آيت الله احمد مبلغي نماینده جمهوری اسلامی در مجمع جهانی فقه اسلامی و رئيس شورای دين‌پژوهان کشور با حجت الاسلام و المسلمين مجيد ابوالقاسم زاده رئيس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و سرکار خانم برقعی رئیس پژوهشکده فقه و مبانی حقوق دیدار و گفتگو کرد.

این جلسه پیرو جلسات تعاملات پژوهشگاه مطالعات اسلامی با مراکز همسو صورت گرفت و حجت الاسلام و المسلمين ابوالقاسم زاده ضمن خوشامدگويی به معرفی اجمالی پژوهشگاه مطالعات اسلامی و فعالیت‌های گروه‌های علمي در پژوهشکده‌های آن پرداختند.

در ادامه، سرکار خانم برقعی رئيس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه مطالعات اسلامی، سه محور نشست‌ها و کرسی‌ها، کارگاه‌ها و پژوهش‌های مشترک را برای همکاری پيشنهاد داد که مورد توافق طرفين واقع و مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر تعاملات پژوهشي طرفين منعقد شود.

همکاری مشترک در زمینه مسائل فقهی از جمله فقه تطبیقی، فقه محیط زیست، روش‌شناسی فقهی و اجتهادی، روش‌شناسی مسائل جدید، حوزه گردشگری و گردشگری بانوان، حجاب و اشتغال بانوان، مسائل جدید اقتصادی از جمله گوشت مصنوعی، اجتهاد بر اساس هوش مصنوعی و غیره از جمله موضوعاتی بودند که جهت پژوهش، نشست‌ها، کرسی‌ها و کارگاه‌های پژوهشي در اين گفتمان مطرح شد.

آیت الله مبلغی نیز در این دیدار، شرکت اساتید و پژوهشگران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در کنفرانس‌های داخلی و خارجی را پیشنهاد داد.

در این دیدار، دو طرف بر توسعه تعامل هرچه بیشتر علمی-پژوهشی و انعقاد تفاهم نامه تاکید کردند تا با استفاده از مشارکت پژوهشگران حوزوي به ویژه بانوان پژوهشگر، موجبات ارتقای علمی و تحقیقاتی کشور فراهم شود.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱