مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پردیسان:

نسل جدید را برای مرزبانی از دین تشویق کنیم/تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به سه شیوه حضوری، غیرحضوری و مجازی

اخوی نماز جمعه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی با توصیه بر اینکه نسل جدید را برای مرزبانی از دین تشویق کنیم، به شرایط تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر اخوی در پیش خطبه‌های نماز جمعه پردیسان که روز جمعه 29 دی 1402 در مصلای پردیسان قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت ماه رجب، عنوان کرد: ماه رجب، ماه عبادت و بندگی است و خداوند متعال در این ماه شریف، زمینه‌های هدایت و تربیت و ارشاد انسان‌ها را فراهم کرده است.

لزوم تلاش جهت زمینه سازی برای تربیت نسل جدید

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به دعوت نسل جدید جهت ورود به حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: هر یک از ما وظیفه داریم در راستای دعوت دیگران به خوبی‌ها، دعوت به محیط‌های سالم و همچنین زمینه‌سازی برای تربیت نسل جوان و جدید تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «مَن أحَبَّنا بِقَلبِهِ وأعانَنا بِلِسانِهِ وقاتَلَ مَعَنا أعدَاءَنا بِيَدِهِ فَهُوَ مَعَنا فِي الجَنَّةِ في دَرَجَتِنا؛ هر كه در دل ما را دوست بدارد و با زبانش ياريمان رساند و در كنار ما عملاً با دشمنانمان بجنگد، در بهشت با ما همدرجه خواهد بود»؛ همچنین امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «إنّا نُحِبُّ مِنْ شيعَتِنا مَنْ كانَ عاقِلاً، فَهِما، فَقيها، حَليما، مُداريا، صَبُورا، صَدُوقا، وَفيّا؛ ما، شيعه اى را كه عاقل، فهيم، فقیه، بردبار و مدارا كننده و شكيبا و راستگو و وفادار باشد، به يقين دوست داريم».

وی تصریح کرد: امروز با توجه به مسائل، بحران‌ها و مشکلات متعددی که در جوامع مختلف حتی کشورهای اسلامی وجود دارد، لازم است نیروهایی را به عنوان مبلغان و محافظان دین تربیت و سازماندهی کنیم تا با مکتب اسلام و اهل بیت علیهم السلام آشنا شده و آن را در میان مردم ترویج دهند.

نسل جدید را برای مرزبانی از دین تشویق کنیم

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تأکید بر اینکه نسل جدید را برای مرزبانی از دین تشویق کنیم،  گفت: امروز دشمنان با تمام وجود و با همه امکانات و فرصت‌هایی که دارند، علیه دین اقدام می‌کنند و ما به عنوان مسلمان و محب اهل بیت علیهم السلام وظیفه داریم جهاد تبیین داشته باشیم و به معرفی واقعی مکتب اهل بیت علیهم السلام بپردازیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ها این است که افرادی از میان خود مردم برخیزند، علم دین را بیاموزند و به دیگران بیاموزانند. چنانچه نبی مکرم اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرمایند: «من خرج من بیته لیلتمس بابا من العلم لینتفع به و یعلمه غیره کتب الله له بکل خطوة عبادة ألف سنة صیامها و قیامها؛ هر کس از خانه اش بیرون رود تا دانشی یاد گیرد که خود بهره مند شود و به دیگری بیاموزد خدای متعال به هر قدمش ثواب عبادت هزار سال روزه و نماز را به او اعطا می‌کند».

وی با اشاره به تشویق و ترغیب فرزندان و نسل جدید برای تحصیل علوم دینی، توصیه کرد: طلاب چند گام اساسی برای معرفی حوزه‌های علمیه به ویژه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و دیگر حوزه‌های علمیه خواهران بردارند. از جمله اینکه خود طلاب الگو باشند که الگو بودن طلاب، مبلغان و علمای هدایت‌گر و راهنما در تشویق و ترغیب نسل جدید به تحصیل علوم دینی بسیار مؤثر است.

طلاب حوزه‌های علمیه راه انبیا و اولیای الهی و هدف بعثت را ادامه می‌دهند

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به لزوم بیان امتیازات حوزه، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه فقط اشتغال یا یک عنوان نیست، بلکه طلاب حوزه‌های علمیه با تحصیل، تبلیغ، تدریس، تربیت، هدایت و مشورت به دیگران، راه انبیا و اولیای الهی و هدف بعثت را ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی تصریح کرد: اگر بهترین‌های نسل جدید را انتخاب و دعوت کنیم تا وارد حوزه شوند، یک کار دینی و جهادی است. اگر سرباز امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستیم، باید در جذب محبان و سربازان حضرت تلاش کنیم تا زمینه‌های تربیت نسل آینده فراهم شود.

تحصیل در حوزه به خودسازی فرد کمک می‌کند

وی که بیش از 20 سال در بخش مشاوره فعالیت دارد، تصریح کرد: امروز انواع آسیب‌ها، گرفتاری ها، مشکلات، نابهنجاری‌ها و بحران‌ها را در جامعه می‌بینیم که بخشی از گرفتاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به این برمی گردد که دین و تقوای خود را حفظ نمی‌کنیم.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه هرچه جوانان به سمت مادیات و سبک زندگی غیردینی گرایش پیدا کنند، مشکلات بیشتر خواهد شد، یادآور شد: یکی از امتیازات حوزه این است که می‌تواند به خودسازی طلبه کمک کند و طلبه می‌تواند راه درست و زندگی صحیح را به خانواده و اطرافیان خود بیاموزد.

تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به سه شیوه حضوری، غیرحضوری و مجازی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی خاطرنشان کرد: تحصیل در حوزه محدودیت‌هایی هم دارد، از جمله اینکه مردم ممکن است حرف بزنند، طلبه هر کاری نمی تواند انجام دهد، شهریه کم است و غیره، اما این سختی‌ها برای پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و اهل بیت علیهم السلام هم بود.

وی با توصیه بر اینکه به معرفی فضای حقیقی حوزه بپردازیم، به شرایط و امکانات تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون بیش از 50 هزار نفر در این مجموعه تحصیل کردند، همچنین بیش از صد هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور فارغ التحصیل شدند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به  امکانات، کتابخانه، ورزشگاه، مرکز مشاوره و دیگر امکانات رفاهی و خدماتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: در این مؤسسه علمی حوزوی، شرایط مختلفی برای تحصیل بانوان وجود دارد و تحصیل به سه شیوه حضوری، مجازی (آنلاین) و غیرحضوری (آفلاین) ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی به شرایط اشتغال طلاب در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز آموزش و پرورش، مراکز دینی و اسلامی، مساجد و غیره نیاز به طلبه دارند و طلاب می‌توانند در مباحث تربیتی و مشاوره ای، فضاهای پژوهشی، تبلیغ و تدریس ورود کنند.

وی با بیان اینکه مساجد و کانون‌های مذهبی مشوق خوبی برای فرزندان ما می‌توانند باشند، ابراز داشت: اگر برای رضای خداوند متعال، فرزندان خود را جهت تحصیل در حوزه تشویق کنیم و فرزندان ما با ورود به حوزه، مقاله و یا کتابی تألیف کنند، در تاریخ ثبت خواهد شد و هر کار خیر آنها باقیات الصالحات برای والدین خواهد بود.

ثبت نام در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به صورت مجازی انجام می‌شود و علاقه‌مندان جهت کسب آگاهی بیشتر به سامانه سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir  مراجعه کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱