برگزاری حلقه‌های معرفتی ویژه معتکفین جامعه الزهرا(س)

حلقه معرفتی

6 حلقه معرفتی با موضوعات مختلف از جمله مقاومت فردی، مقاومت سیاسی، مقاومت درونی، مقاومت در خانواده، مقاومت در عرصه بین الملل، مقاومت تبلیغ و کنشگر فرهنگی و حلقه کودکان ویژه معتکفین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، 6 حلقه معرفتی از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی در مراسم معنوی اعتکاف معتکفین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مسجد امام حسین علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم معنوی که بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید، کارکنان، طلاب، فرزندان طلاب و کارکنان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، دانشجویان دانشکده هدی و دانش آموزان مجتمع آموزشی تربیتی هدی حضور داشتند. حلقه‌های معرفتی با عناوین «مقاومت فردی» با حضور استاد یوسفیان، «مقاومت سیاسی» با سخنرانی استاد محمدرضایی و حضور استاد آقاکوچکی، «مقاومت در خانواده» با سخنرانی استاد فخرروحانی و حضور استاد سیدعزیزی، «مقاومت در عرصه بین الملل» با حضور استاد ملکان، «مقاومت درونی» ویژه نوجوانان با حضور استاد طوسی، «مقاومت تبلیغ و کنشگر فرهنگی» با حضور استاد بهرامی و حلقه کودکان زیر 12 سال با حضور استاد رزقی تشکیل شد.

استاد هر یک از حلقه‌ها که از اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بودند، به تبیین موضوع مشخص شده پرداختند و معتکفین به بررسی آن موضوع پرداختند و در نهایت، جمع بندی حقله‌های معرفتی در سومین روز اعتکاف برگزار شد و نماینده هر یک از حلقه ها، جمع بندی مطالب خود را ارائه دادند.

تبیین کارکردهای مراسم معنوی اعتکاف / اعتکاف آغاز رسالت طلاب است

در ادامه این مراسم، سرکار خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به اهمیت اعتکاف و تأثیر این مراسم معنوی بر خودسازی اشاره و توصیه کرد: استمرار در خودسازی و تهذیب نفس داشته باشید و رسالت خود را ادامه دهید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه اعتکاف آغاز رسالت طلاب است، ادامه داد: سه شبانه روز از مسائل و دغدغه‌های دنیوی جدا شدید و در خانه خدا به خودسازی و عبادت پرداختید، این خودسازی باید مستمر باشد، اگر خودسازی اتفاق نیفتد، به دگرسازی که رسالت اصلی مبلغان است، منجر نمی شود. هرجا که دیدیم افرادی که خودساخته نبود و بیرقی را بلند کردند، هم لغزیدند و هم لغزاندند.

شریفی تصریح کرد: در خودسازی سیر «من الحق الی الحق» یعنی از خدا به سوی خداوند است، اما در دگرسازی، سیر «من الحق الی الخلق» است. بنابراین برای اینکه در رسالت خود موفق باشیم، باید بحث خودسازی محقق شود تا جامعه ای متمدن ایجاد شود،

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه طلاب در رسالت و کنشگری موفق باشند، اعتکاف می‌تواند در عرصه‌های مختلف اعتقادی، فقهی، مناسکی، اخلاقی، رفتاری، جسمی، روحی و تربیتی و غیره نمود داشته باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه حضور در مراسم معنوی اعتکاف، کارکردهایی دارد، اظهار داشت: بحث احساس مسئولیت بیشتر نسبت به دیگران، تقویت روحیه امر به معروف و نهی از منکر، بودجه بندی زمان و تنظیم برنامه‌های عبادی، اخلاقی و اجتماعی، اولویت بندی زمان، استمرار خودشناسی و خودسازی از جمله کارکردهای اعتکاف است.

شریفی با بیان اینکه با تأسی به حضرت زینب علیهاالسلام، جهادگر خوبی در امر تبیین مقاومت باشیم، تصریح کرد: در عرصه انتخابات و جهاد تبیین با تأسی از حضرت زینب علیهاالسلام بصیرت لازم را ایجاد کنیم و شور و شعور انتخابی را در فضای جامعه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تشکیل حلقه‌های معرفتی در مراسم اعتکاف، گفت: این حلقه‌ها با عناوین «مقاومت فردی»، «مقاومت سیاسی»، «مقاومت در خانواده»، «مقاومت در عرصه بین الملل»، «مقاومت درونی»، «مقاومت تبلیغ و کنشگر فرهنگی» و حلقه «کودکان زیر 12 سال» تشکیل شدند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: مسئولان حلقه‌های معرفتی توجه کنند که حلقه‌ها در اینجا دفن نشود و پیشنهاد می‌کنم انجمن مقاومت در مجموعه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها فعالیت داشتند.

شریفی در پایان سخنرانی خود به موضوع پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: هر یک از شما که مبلغ و سفیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هستید، موضوع پذیرش و تحصیل در این مؤسسه علمی حوزوی را تبلیغ کنید.

وی تصریح کرد: بسیاری جوانان با حوزه و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها آشنا نیستند و شما می‌توانید محاسن سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بودن را برای آنها تبیین کنید.

تصویر آرشیوی

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱