از سوی رییس دپارتمان ادیان دانشگاه اسلامی علی‌گر هند انجام شد؛

دعوت از مدیر جامعه الزهرا برای شرکت در سمینار بین‌المللی خانواده از نگاه ادیان

001

مدیر جامعه الزهرا برای شرکت در سمینار بین‌المللی «اهمیت و نقش خانواده از نگاه ادیان جهان» به دانشگاه اسلامی علی‌گر هند دعوت شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی محمد نقوی، رییس دپارتمان ادیان دانشگاه اسلامی علی‌گر هند در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی از وی برای شرکت در سمینار بین المللی «اهمیت و نقش خانواده از نگاه ادیان جهان» دعوت به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه در این همایش از نمایندگان ادیان اسلام، مسیحیت، یهودیت، هندویزم و بودیزم دعوت شده تا در مورد اهمیت و نقش خانواده از منظر دین خود به ارائه مقاله و سخنرانی بپردازند، گفت: این همایش 13 و 14 فوریه مصادف با 24 و 25 بهمن ماه با حضور صدها نفر از اندیشمندان ادیان مختلف در دانشگاه اسلامی علی‌گر هند برگزار می شود.

گفتنی است، دانشگاه اسلامی علی‌گر در سال ۱۸۷۵ توسط سید احمد خان در شهر علی‌گر در ایالت اوتار پرادش در شمال هندوستان تأسیس شد. در کتابخانه بزرگ این دانشگاه فقط ۱۷ هزار جلد کتاب فارسی که اغلب اهدایی مسئولان ایرانی ‌است وجود دارد. این دانشگاه بیش از ۴۰ هزار دانشجو دارد که از سراسر هند و کشورهای خارجی به‌ویژه آفریقا و آسیای غربی و شرقی و ایران برای تحصیل به این مرکز علمی رفته‌اند. این دانشگاه دوازده دانشکده و شش مرکز پژوهشی دارد و هر کدام از این دانشکده‌ها چندین دپارتمان در رشته‌های مختلف دارند. تقریباً تمام رشته‌های تحصیلی شامل پزشکی، مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، هنرهای زیبا، الهیات، حقوق، فلسفه، ادبیات و کشاورزی از لیسانس تا دکتری در این دانشگاه تدریس می‌شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱