جانشین مرکز تخصصی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی:

مبانی جمهوری اسلامی باید به بیان بشری و اسلامی در دنیا عرضه شود

همایش دفاعی رهبری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانش با تأکید بر اینکه مبانی جمهوری اسلامی باید به بیان بشری و اسلامی در دنیا عرضه شود، گفت: تفکرات و اندیشه‌های انقلاب اسلامی باید الگوی رقیب تمدن غرب در دنیا بوده و قدرت جهان اسلام را به دنیا نشان دهد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین علی دانش روز پنجشنبه 24 آبان ماه در پیش‌همایش دوم «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی» که در سالن جلسات مجتمع آموزشی امام رضا علیه‌السلام در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، با بیان اینکه طلاب در فضای تدوین فکر خود به لحاظ فقهی باید تقویت شوند، اظهار داشت: البته مجموعه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در این زمینه جزو پیشروها بوده اما در حوزه‌های علمیه نیازمند کار بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه شیوه نگارش ما در بیان دیدگاه‌ها و اندیشه‌های مربوط به انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بیشتر جنبه سیاسی و خبری دارد، گفت: این درحالی‌ است که باید این شیوه نگارش، علمی باشد چراکه تفکرات و اندیشه‌های انقلاب اسلامی بنا است الگوی رقیب تمدن غرب در دنیا بوده و قدرت جهان اسلام را به دنیا نشان دهد.

جانشین مرکز تخصصی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی با تأکید بر اینکه مبانی جمهوری اسلامی باید به بیان بشری و اسلامی در دنیا عرضه شود، افزود: الگوی انقلاب اسلامی در نگاه اسلامی، بشری و شیعی باید تبیین و توضیح داده شود و از فضاهای ژورنالیستی و خبری باید فاصله گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دانش، اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی را به‌عنوان مکتب دفاعی دانست و گفت: مکتب فکری یک دستگاه بوده و دارای تعریف جامعی است که می‌تواند در دنیا الگو و رقابت ایجاد کند، درنتیجه با این تعریف جامع می‌توان فرایند عبور انقلاب اسلامی در شرایط کنونی را فراهم کرد.

وی با بیان آسیب‌های تبیین نظام فکری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی گفت: متأسفانه نگاه ما به ولایت‌فقیه صرفاً سیاسی است، درحالی‌که رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی فقط فقیه به فقه مصطلح نیستند و باید به بعد علمی ایشان نیز توجه داشته باشیم، از طرف دیگر معمولاً به دستورالعمل‌ها توجه کرده و به مبانی و اصول توجه نمی‌کنیم درحالی‌که رهبر فرزانه انقلاب دارای مبانی فقهی هستند اما به حوزه مبانی فکری مشخص ایشان توجه نداریم.

جانشین مرکز تخصصی امام خامنه‌ای ادامه داد: نگاه جزیره‌ای به مباحث مقام معظم رهبری و استخراج نظرات و نه نظریه ایشان از دیگر آسیب‌هایی است که باید موردتوجه قرار گیرد، همچنین نگاه ما به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی توضیحی و تبیینی نیست و اگر خیلی دغدغه مند باشیم تنها سخنان حضرت آقا را مجدداً تکرار می‌کنیم.

عضو هیئت‌علمی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و جانشین مرکز تخصصی امام خامنه‌ای در پایان بر توجه به بعد اجتهادی ولی‌فقیه در جامعه تأکید کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱