مدیر انجمن عکاسان قم در آیین اختتامیه کاروان همپای قافله زینب(س):

لزوم بهره گیری حوزویان از عکاسی در انتقال پیام‌های دینی

اختتامیه همپای قافله و قاب زیارت 8

سلیمانی با بیان اینکه ماهیت هنر و جنبه‌های هنری بسیاری از رشته ها، شیوه بیانی و انتقال پیام است، گفت: رسالت حوزویان انتقال پیام دین به مردم است و برای انتقال پیام از شیوه‌های مختلف می‌توانند بهره بگیرند که یکی از این شیوه ها، استفاده از عکس است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جناب آقای ابراهیم سلیمانی مدیر انجمن عکاسان قم روز پنجشنبه در آیین اختتامیه کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام که با حضور بانوان طلبه و شرکت کنندگان در دومین سوگواره عکس اربعین حسینی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: برگزاری سوگواره عکس اربعین حسینی با عنوان «قاب زیارت» در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام رویداد ارزشمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر انجمن عکاسان قم اظهار داشت: عکاسی علاوه بر این که نزد ما ایرانیان هنر است، صنعت، علم و دانش و در نهایت رسانه است.

سلیمانی یادآور شد: بیشتر رسانه‌های دنیا بیشترین بهره را از عکس می‌برند و اگر عکس را از زندگی بشر حذف کنیم، جذابیت زندگی از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: در میان تمام رشته‌های هنری هنر عکاسی تنها رشته ای است که فدراسیون جهانی دارد.

مدیر انجمن عکاسان قم افزود: صدها نشریه، پایگاه، دانشگاه و مجامع علمی و هنری با محوریت عکس فعالیت می‌کنند.

سلیمانی تأکید کرد: ما ایرانیان از دیرباز با عکس آشنا بودیم و مناسب است که مراکز بزرگی چون جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از این هنر و رسانه بهره مند شوند.

وی بیان داشت: در جامعه ما از این از هنر عکاسی به عنوان ابزار یاد می‌شود؛ ماهیت هنر و جنبه‌های هنری که در بسیاری از رشته‌ها وجود دارد، آنچنان اهمیت دارد که اصلا بحث ابزار مطرح نیست بلکه شیوه بیانی و شیوه انتقال پیام است.

مدیر انجمن عکاسان قم تصریح کرد: رسالت حوزویان انتقال پیام دین به مردم است و برای انتقال پیام از شیوه‌های مختلف می‌توانند بهره بگیرند که یکی از این شیوه‌ها، استفاده از عکس است.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱