مدیر جامعه الزهرا مطرح کرد؛

امروز تفکر بسیجی در همه جای دنیا قابل مشاهده است/ چابک‌سازی سازمان اداری جامعه الزهرا

مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: فهم من این است که حضرت امام در درجه اول تفکر بسیجی را پایه‌گذاری کردند، چون سازمان بسیج منحصر به داخل کشور و مرزهای جغرافیایی ماست ولی تفکر بسیجی قابل انتشار در همه جهان است و امروز آثار این تفکر در همه دنیا قابل مشاهده است.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با تبریک ایام ولادت حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و امام صادق علیه‌السلام و نیز گرامیداشت هفته بسیج گفت: فهم من این است که حضرت امام در درجه اول تفکر بسیجی را پایه‌گذاری کردند، چون سازمان بسیج منحصر به داخل کشور و مرزهای جغرافیایی ماست ولی تفکر بسیجی قابل انتشار در همه جهان است و امروز آثار این تفکر در همه دنیا قابل مشاهده است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام به نقل از پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله با این مضمون «أَقْرَبُكُمْ مِنِّي غَداً أَحْسَنُكُمْ خُلُقاً وَ أَقْرَبُكُمْ مِنَ اَلنَّاسِ، نزدیک‌ترین شما به من در روز قیامت، خوش اخلاق‌ترین و مردمی‌ترین شماست»، بیان داشت: قرب به رسول خدا در روز قیامت به معنای قرب به حقیقت در روز حقیقت است.

وی افزود: در دنیا ممکن است به عناوین و عبارات مختلف تقرب جسته شود، چون دنیا، عالم ماده و اختلاط وهم و حقیقت است، اما در روز قیامت که روز حقیقت است تقرب به پیامبر از دو طریق امکان دارد؛ خوش اخلاقی و مردمی بودن و مردم‌دار بودن.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه با انتقاد از اینکه مساله اخلاق و اهمیت آن آنگونه که شایسته است در جامعه جا نیفتاده است، اظهار داشت: ما آنقدر که روی برخی مناسک حساسیت داریم نسبت به اخلاق حساس نیستیم، البته این بدان معنا نیست که نسبت به مناسک بی توجه باشیم، اما در روایت داریم که گاهی همه عبادات ما را یک اخلاق بد و ناشایست از بین می برد همانگونه که عسل را سرکه خراب می‌کند.

وی اضافه کرد: در سیره نبوی آمده که پیامبر در جمع مردم و یاران به گونه‌ای بود که اگر غریبه‌ای بر ایشان وارد می‌شد، سوال می‌کرد که کدامیک از شما پیامبر هستید. این رفتار و منش پیامبر در مردمی بودن باید درس و الگوی ما در روابطمان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن زمان آغاز پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از همه بخش‌ها و واحدهای این مجموعه علمی آموزشی خواست تا با همدلی و همکاری با هم سبب تسهیل روند پذیرش شوند.

وی چند برابر ظرفیت بودن داوطلبان ورود به جامعه الزهرا علیهاالسلام را یک فرصت بی بدیل برای این مجموعه خواند و گفت: در حالی که ظرفیت پذیرش موسسات آموزش عالی به زیر 50 درصد رسیده ولی تقاضا برای ورود به این مرکز علمی همچنان بالاست و باید از این فرصت برای تربیت نسل جوان مومن و متعهد استفاده کنیم وگرنه در آینده حسرت این روزها را خواهیم خورد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه ملاک ما در پذیرش، معیارهای دینی است، بیان داشت: در این راستا به مسایل خصوصی افراد و خانواده‌ها کاری نداریم و این مساله باید در کل جریان پذیرش مدنظر باشد و رعایت شود.

وی در پایان به مساله چابک سازی سازمان اداری جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برای افزایش بهره‌وری و تعیین تکلیف نیروهای برنامه‌ای، ساعتی و پروژه‌ای توجه داد و تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه بر این است تا ظرف یکی دو ماه آینده این مساله به نتیجه برسد.

 گفتنی است، در ادامه این جلسه، سرکار خانم احسانی گزارشی از فعالیت شش ماهه اداره هماهنگی آموزشگاه امام رضا علیه السلام ارایه داد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱