بررسی شاخصه‌های ارزیابی آثار در جلسه کمیته علمی کتاب سال بانوان

001

در جلسه کمیته علمی کتاب سال بانوان شاخصه‌های اجمالی و تفصیلی ارزیابی کتاب‌ها در حوزه تدوین، تصحیح و ترجمه و رساله‌های سطح چهار حوزه و دکتری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امتیازات شاخصه های مختلف در هر زمینه مشخص و مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جلسه کمیته علمی کتاب سال بانوان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید پارسانیا دبیر علمی همایش، اعضای کمیته علمی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدمهدی گرجیان ، دکتر علیپور، سرکارخانم‌ها دکترحقانی، دکتر امین مجد و دکتر روح اللهی امیری در پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد.

در این جلسه شاخصه‌های اجمالی و تفصیلی ارزیابی کتاب‌ها در حوزه تدوین، تصحیح و ترجمه و رساله‌های سطح چهار حوزه و دکتری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امتیازات شاخصه های مختلف در هر زمینه مشخص و مورد تصویب قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه سرکار خانم حقانی، معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیها‌السلام و رئیس کمیته علمی کتاب سال بانوان با ارائه گزارشی از روند فراخوان و آثار رسیده به دبیرخانه این همایش گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری همایش ، شرح وظایف کمیته‌های علمی و اجرایی همایش تهیه و در شورای سیاستگذاری به تصویب رسید. سپس فراخوان همایش از طریق سایت، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، انتشار پوستر، نامه‌نگاری با مراکز حوزوی و دانشگاهی و انتشارات مختلف، نصب بنر در سطح شهر و پخش تیزر همایش در 5 شبکه تلویزیونی و رادیویی و برگزاری نشست خبری انجام شد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه بود و در یک نوبت تا پایان آبان ماه تمدید شد، ادامه داد: در مدت زمانی اختصاص یافته به ثبت آثار، 230 اثر از طریق سامانه همایش ثبت نام شد و بیش از 100 اثر هم بدون ثبت در سامانه به دبیرخانه همایش ارسال شده که کار ثبت آن در سامانه در حال انجام است.

وی به گروه بندی آثار ارسالی به همایش کتاب سال بانوان اشاره کرد و بیان داشت: آثار بر اساس موضوعات تقسیم بندی و کدگذاری می شوند و به هیات های داوری سپرده می شود.

گفتنی است، همایش کتاب سال بانوان از سوی معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام در دو حوزه کتاب و رساله‌های علمی سطح چهار با محوریت آثار منتشر شده بانوان اعم از تالیف، ترجمه و تصحیح در عرصه علوم اسلامی ـ انسانی،  رساله‌های سطح چهار بانوان طلبه و رساله‌های دکتری بانوان در عرصه علوم اسلامی ـ انسانی و آثار منتشر شده پژوهشگران (خانم و آقا) در عرصه زن و خانواده به منظور حمایت از فرایند تولید علم دینی، شناسایی و تجلیل از بانوان پژوهشگر و معرفی آثار پژوهشی برتر به ویژه در عرصه «زن و خانواده» برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱