برگزاری جلسه معاون پژوهش جامعه‌الزهرا با مسئولان یک انتشارات چینی

انتشارات چین و معاونت پژوهش 3

جلسه هم اندیشی و تعامل معاون پژوهش با مسئولان انتشارات Yang Guo چین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جلسه معاونت پژوهش با انتشارات Yang Guo چین با حضور سرکار خانم حقانی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی‌فر رئیس سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و مسئولان انتشارات Yang Guo چین روز دوشنبه 10 دی در پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد.

در این نشست، مسئول انتشارات Yang Guo چین اظهار داشت: انتشارات yang guo با بیش از 110 سال قدمت سالانه بین دو هزار تا 4 هزار کتاب چاپ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایران جز بالاترین فرهنگ‌ها است، گفت: ما برای انتشار کتاب به زبان فارسی و ترجمه کتب مرجع و موضوعات فلسفه اسلامی به زبان چینی آمادگی داریم.

در ادامه، سرکار خانم حقانی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیها السلام عنوان کرد: انتشارات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سرمایه‌گذاری و سیاست کلان خود، موضوعات مورد نیاز را شناسایی و در گام بعد، برگردان و ترجمه و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: مثلا در کشور پاکستان شبهات زن و خانواده بسیار مطرح است که طلاب را به سمت تولید محتوا با این موضوع هدایت می‌کنیم، در مورد کشور چین نیز مهم است بدانیم که موضوعات مورد نیاز آن‌ها چیست تا در آن حوزه فعالیت داشته باشیم.

حقانی با اشاره به اجرای طرح تربیت مترجم در مورد طلاب بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: در حال حاضر این دوره برای سه زبان عربی، انگلیسی و ترکی استانبولی آغاز شده تا زبان مشترک برای داده‌های اسلامی اتفاق بیفتد.

وی در پایان نیز ضمن ابراز خرسندی از این همکاری گفت: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام این آمادگی را دارد که پژوهشگران حوزه انتشارات چین، برای همکاری در انتقال مطالب و مفاهیم علمی و همچنین ارائه مقالات به زبان چینی جهت انتشار در نشریه علمی به ما معرفی شوند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱