بازدید طلاب جامعه‌الزهرا(س) از موزه عبرت و زیارت حرم مطهر امام(ره)

حرم-موزه

جمعی از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از موزه عبرت تهران بازدید کردند و به زیارت حرم مطهر حضرت امام(ره) مشرف شدند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، تعداد 145 نفر از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به همت اداره کل امور فرهنگی عازم اردوی موزه عبرت و زیارت حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) شدند.

طلاب در بازدید از موزه عبرت با تاریخچه کمیته مشترک و اقدامات ساواک آشنا شدند، همچنین سختی‌ها و شکنجه‌هایی که مبارزان با آن دست و پنجه نرم کردند و خون‌های بسیاری که برای پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شد، برای بازدیدکنندگان تبیین شد.

در این اردوی فرهنگی زیارتی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین چمران درباره ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و نقش زنان در انقلاب اسلامی برای طلاب سخن گفت و در ادامه به معرفی موزه عبرت پرداخت.

گفتنی موزه عبرت ایران پس از بازسازی و آسیب‌شناسی در تاریخ ۸ بهمن ماه ۱۳۸۲هجری شمسی افتتاح شد. این موزه با استفاده از همه اسناد و مدارک مکتوب و شفاهی موجود و با بهره‌مندی از وجود مجرب‌‌ترین هنرمندان متعهد ایرانی و با حفظ و بازسازی فضای آن زمان، سعی در به تصویر کشیدن حرکات و جنایات رژیم پهلوی و معرفی آن به نسل جوان و فراهم آوردن زمینه‌های پژوهشی برای محققان و اندیشمندان داخلی و خارجی کرده است.

تاریخ ساخت بنای این موزه به زمان فتحعلی شاه قاجار بر می‌گردد. این بنا نخستین زندان مدرن ایران است که در دوران رضا شاه در سال ۱۳۱۱ توسط مهندسان آلمانی تکمیل شد و به عنوان نخستین زندان مدرن در ایران شروع به کار کرد.

در دوران ستم شاهی این زندان از سوی سازمان‌های مختلف امنیتی و انتظامی خصوصا ساواک و کمیته مشترک ضدخرابکاری جهت بازداشت و شکنجه زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این زندان که تبدیل به موزه عبرت ایران شده، گوشه‌ای از شکنجه‌ها و شکنجه‌گران و شکنجه‌شوندگان زمان پهلوی را بازسازی کرده است.

بانوان طلبه پس از بازدید از موزه عبرت تهران به مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) مشرف شدند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) تجدید پیمان بستند.

طلاب علاوه بر تجدید عهد و پیمان با امام راحل(ره) با دختر ایشان خانم سیده زهرا مصطفوی ملاقات کردند.

خانم مصطفوی در جمع بانوان طلبه، رمز موفقیت و پیروزی امام خمینی(ره) را عدالت، صداقت و ظلم‌ستیزی عنوان کرد و اظهار داشت: طلاب با بکارگیری این سه اصل در زندگی می‌توانند راه امام(ره) و شهدا را ادامه دهند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱